Ga naar inhoud


Wordt dit de storage techniek van de toekomst?


Aanbevolen berichten

Voor alle liefhebbers van stille htpc's, popcorn hour en satellietontangers met HDisk enz., is er het volgende bericht over een doorbraak in de SSD technologie. Jazeker, de techniek bestaat al langer maar tot nu toe was er sprake van de Single Level Cell (SLC) techniek waarbij er slechts een enkele grote en zeer dure solid state memory unit wordt geplaatst. Samsung meldt nu dat produkten gebaseerd op de MLC (multi Level Cell) gereed zijn.

 

Dit betekent dat SSD een veel grotere opslag krijgt, meer snelheid doot de inzet van (neem ik aan) parallel aangestuurde memory units en, ook wel belangrijk, voor beduidend lagere prijzen (in theorie).

 

Meerdere sites maken melding van een nieuwe 256 Gb ssd disk van Samsung met 200MBps and 160MBps read/write: trustedreviews, pocket-lint enz.

 

saluti,

 

DeDream

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


SSd heeft de toekomst. De snelheidvermeerdering wordt vooral geleverd door de zeer snelle toegangstijd 0.1 Ms en fragmentatie wat geen enkele invloed meer heeft. In de nabije toekomst zullen ze ook meerdere cellen tegelijkertijd gaan uitlezen wat nog meer snelheid brengt. Dus ideaal als systeemschijf waar veel kleine bestanden gelezen moeten worden. Doorvoer snelheid (+/- 120 Mb/s bij de betere) heeft een mindere impact dan menigeen denkt.

 

Als storage (opslag) zie ik de mechanische schijven nog lang niet verdwijnen. Prijs per Gb zie ik alleen nog maar dalen. Dus voor je HDTV collectie is er geen goedkopere manier van opslag.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het wel en brandstof cellen voor de laptop, 'k word helemaal geschuffelt van lege accu's(en die lion kole*e dingen elke 2 jaar vervangen) en trage disks, maar meer dan 1.000 euro voor een 128gb ssd driveje is me teveel. HP heeft aan aardige laptop range met een ssd drive er al in voor redelijke prijzen, alleen mot ik zelluf geen laptop van hp.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...