Ga naar inhoud


Digitale camera opent Word.


Albert_H

Aanbevolen berichten

Bij een kennis start Word 2002 altijd als de Nikon S500 camera via de USB koppeling ingeplugd wordt. Voorheen was dit Picasa.

Weet iemand hoe dit uit te schakelen?

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga zondag het systeem eens goed bekijken en, indien nodig, delen opnieuw installeren. De vraag was een gok of iemand dit probleem kent en er een directe oplossing voor heeft. In de Mapopties heb ik de JPEG extenties al terug naar Picasa gezet, deze waren overgenomen door Kodak Easyfoto dat ook geinstalleerd staat.

Het vreemde is alleen dat na het inprikken van de USB kabel Camera <> PC, Microsoft Word opstart, terwijl dat voorheen Picasa was. Ik zocht dus naar de verbinding Twain / Wia drivers en het starten van Word.

Zondag eerst een grondige backup maken en dan verder kijken.

Bedankt voor het meedenken.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je even naar een fotodocument gaan, rechtsklikken op dat beeldje, en kiezen: Open met: Dan kies je het programma waarmee je wil werken. Daar blijft ie op hangen dan in de toekomst. Zo doe ik het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MP4. Het openen van een fotodocument gaat wel goed. Dat is rechtgezet in de Mapopties en opent Picasa. Alleen, als de camera aangesloten wordt via de USB, start automatisch Word. Dit zal gebeuren vanuit de driver die door de USB herkenning gestart wordt. Ik weet echter niet waar ik daar een menu met "openen met" kan vinden.

 

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat dit iets oplost, Microsoft AutoPlay Repair Wizard.

 

http://www.microsoft.com/downloads/detai...;displaylang=en

 

of als dat niet lukt;

 

Een backup van het register maken, kladblok openen en kopieer en plak de volgende tekst.

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer]

"NoWelcomeScreen"=dword:00000001

"NoDriveTypeAutoRun"=dword:000000fb

 

Opslaan als bv autorun.reg, dubbelklikken en toevoegen aan het register.

 

suc6

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie racties. Het probleem is opgelost.

In de verkenner kwam de camera als S500 voor. Door daarop rechts te klikken en "eigenschappen" te kiezen kon ik in het opkomende menu "Openen met" instellen en die stond op Microsoft Word. Na het omzetten naar Pisaca werkt alles weer als vanouds.

Hoe de Word instelling er in gekomen is zal wel een vraag blijven.

Bedankt voor het meedenken. Weer wat bijgeleerd.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...