Ga naar inhoud


[ DM800 ] Nabilo BlackHole voor DM800


Liamer

Aanbevolen berichten

Citaat:
ik heb deze img op mijn usb staan.
telkens als ik op de blauwe knop druk krijg ik een vastloper.....:(
hebben meerdere dit probleem?
ik zit nu te twjfelen tussen Pli, Gemini en deze.......


Dat fenomeen doet zich inderdaad voor wanneer je niet getuned bent op een kanaal.
Dus volgorde van installeren is :
1) .nfi installeren
2) kanalenlijst erin
3) tunen naar bv BVN
4) blauwe knop -> geen vastloper

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

  • 2 maanden later...

Heeft iemand al een (complete) picon lijst gevonden voor Black Hole?? (incl. de regionale zenders) of een hint hoe ik bestaande picons kan converteren??

 

Ik ben onzettend blij met Nabilo, maar draai het voor het eerst (ben uberhaupt pas een paar maanden aan de DM)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mmmm
Heeft iemand al een (complete) picon lijst gevonden voor Black Hole?? (incl. de regionale zenders) of een hint hoe ik bestaande picons kan converteren??

Ik ben onzettend blij met Nabilo, maar draai het voor het eerst (ben uberhaupt pas een paar maanden aan de DM)


Picons staan in het download menu bij Nabilo, groen geel dan download manager je ziet het vanzelf.

gr.
nvl

Edit: dit is op een 7025, dacht ook voor de 800 smile

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar deze zijn niet compleet...ik weet van Ronaldd en andere images dat er complete picon pakketten zijn, voor Nabilo zijn ze opgedeeld in segmenten (providers of satellieten?) maar in andere versies heb ik er veel meer gezien, die je dan evt. even naar je DB kan FTP'en....dat heb ik nu ook geprobeerd met de png bestandjes, maar die verschijnen niet...op de DB heten ze allemaal iets als 1_0_1_10_2_85_C00000_0_0_0.png in de directory /usr/share/enigma2/picon/, dus die zoek ik eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit te maken had met de afmetingen van de afbeeldingen. Dit kan verschillen per image.

 

gr.

nvl

DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli.

Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb.

Selfsat + Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, weet je toevallig ook hoe het zit met die namen? in andere versies moest de naam van de picon identiek zijn als de naam van de zender, hier kom ik voor mij onverklaarbare namen tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mmmm
Aha, weet je toevallig ook hoe het zit met die namen? in andere versies moest de naam van de picon identiek zijn als de naam van de zender, hier kom ik voor mij onverklaarbare namen tegen...

Ja er zijn twee verschillende systemen, ik gebruik Gemini 370 voor mijn DM800 en ik heb in het menu twee keuze opties:
Blauwe toets -> extra settings -> infobar - extra field: picon kanaal reference en Picon (kanaal naam)

Bekijk je settings eens met de nieuwste editor Dreamset 2.17, daar kan je de configuratie voor Picons zo instellen dat je de picons en naam ziet onder in de editor.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ronaldjeden

Hoi daar,

 

Ik heb een diskless DM800 met USB.

 

Ik heb ook de Nabilo image geinstalleerd en heb twee problemen. Ik gebruik mijn Thecus N5200 NAS voor opnemen en afspelen dat gaat op zich goed (HD hapert maar normale zenders geen probleem). Default recordings gemapped naar /media/net

 

Wanneer ik nu de rode opname knop indruk krijg ik direct "geen HDD gevonden". Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

 

2e probleem ik krijg de Swapfile niet activated op de USB. Is er ook nog een format option ergens?

 

 

Alvast bedankt voor de tips.

 

gr,

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...