Ga naar inhoud


astra 2D in (torino) noord italie ontvangen


Gast MAD MONK

Aanbevolen berichten

Gast MAD MONK

hi, ik heb op dit moment m'n schotel op de astra 19.2° gericht staan voor de CD kanalen.

 

Ik ben in het bezit van een dual LNB en zou nu graag ook de astra 28.2° willen ontvangen, voor de BBC kanalen.

 

Gaat me dit lukken of moet ik een schoteltje bij plaatsen en hoe groot moet die worden? En hoe doe ik dat met de lnb kabel op m'n receiver? (topfield 4000pvr)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast MAD MONK

klopt, 60 cm. Het gekke is wanneer ik op de italiaanse forums kijk, dan zegt de één 80 cm is ok en de ander praat over 1 1/2 meter. dus dan weet ik het ook niet meer.

 

En als ik een andere schotel erbij plaats moet ik dan weer een kabel van 20 meter trekken, of zijn er ander technische hoogstandjes toe te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MAD MONK
klopt, 60 cm. Het gekke is wanneer ik op de italiaanse forums kijk, dan zegt de één 80 cm is ok en de ander praat over 1 1/2 meter. dus dan weet ik het ook niet meer.

Probeer het uit, draai je schotel eens en kijk of je wat ziet. Met een monoblock zal het iig niet gaan.

De Eurobird 1 en Astra 2A/B/C south beams zal je wel ontvangen. 2A/B/C north is en ander verhaal en 2D is weer een ander verhaal.
Citaat:
En als ik een andere schotel erbij plaats moet ik dan weer een kabel van 20 meter trekken, of zijn er ander technische hoogstandjes toe te passen?

Laat alle LNB's samenkomen in een DiSEqC switch, en van daaruit met je bestaande kabel naar de ontvanger. Twee switches en kabels voor een twintuner, maar daar liggen nu dan waarschijnlijk ook al 2 kabels voor.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...