Ga naar inhoud


hoe videokaart installeren in desktop met platte behuizing ?


Gast Graafje

Aanbevolen berichten

Gast Graafje

Kan ik in deze PC een beeldkaart steken? Nu zit er eentje on board maar is geen goede kwaliteit. Daar de PC erg plat is kan er geen gewone kaart in. Zijn er ook beeldkaarten die niet zo hoog zijn? Beankt. Gerard.

post-8160-1318259773,5033_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik neem aan dat je een grafische kaart bedoeld?

Weet je misschien wat voor moederbord er in ligt?

 

Aan de hand daarvan kunnen wij zien wat voor

en of er een aansluiting (AGP of PCI-E) op het moederbord zit.

 

Maar normaal kun je in een desktop-behuizing gewoon

een grafische kaart of een andere uitbreidingskaart er in pluggen daar is normaal wel ruimte voor in zo'n kast.

 

Dus even opzoeken wat voor moederbord er in de computer ligt,

dan kunnen we je beter helpen wink.

 

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met beeldkaart zal je wel de videokaart bedoelen althans daar ga ik (ook) even vanuit.

 

Heb je de pc al eens open gemaakt want mischien zit er een "riser card" in zodat kaarten (vaak PCI en soms AGP) overdwars erin gestoken kunnen worden en dan heb je geen last van dat de pc kast laag is! Al heb ik weinig AGP poorten op "riser cards" gezien maar ze zijn er volgens mij wel als ik mij het goed herinner.

 

Je heb wel half hoge/lage kaarten te koop maar of jij er wat mee kan weet ik niet. Je heb altijd de te hoge beugel" die aan de kaart vast zit al kan je die veranderen en aanpassen met wat "geweld". Als er zo'n "riser card" inzit ben je vaak wel/ook beperkt hoe breed de kaart kan en dus mag zijn!

 

Mischien de kap eraf en een foto van de binnenkant posten of het merk (het ziet als een merk pc eruit), type nummer checken en kijken wat de uitbreidings mogelijkheden zijn.

 

[edit: toevoeging en wat kleine aanpassingen]

Het ziet uit als een wat "oudere pc" dus ik denk dat er geen PCI-E port in deze pc zit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Graafje

Ik ga proberen om jullie via de bijkomende info verdere te informeren. Het is een HP dc 1700. Een pc van ong 3 jaar oud. Ik heb er al eens een grafische kaart ingestopt maar dan kan het deksel er niet meer op. Zie verder ook de bijlagen.

 

Mvg, Gerard

post-8160-1318259773,856_thumb.jpg

post-8160-1318259774,1938_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe generatie video kaart kan je denk ik wel vergeten. Zeker de high end videokaarten zoals de 8600 of 8800 reeks van asus. die zijn veel te groot voor deze pc.

 

Je zal dus op zoek moeten naar een kleine (lees: smalle) video kaart die in deze case past.

 

Maar onmogelijk is het zeker niet. het is een kwestie van de juiste te vinden.

 

Het moet bovendien een pci kaart zijn want in je pci-e 16x slot krijg je zeker geen kaart ingepluged omdat de ventilator van de processor daar zit.

 

Hou ook rekening met warmte.

Een videokaart brengt extra warmte met zich mee en het is al zo krap

Plaats voor een extra ventilator is er ook niet.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus geen riser en/of AGP wink

 

Wat voor een kaart wil je er eigenlijk in gaan stoppen (prestaties)? Dus maw. wat wil je er mee doen...?

 

Een, zoals Puch het ook al zegt, high/mid end kaart gaat waarschijnlijk niet passen want die zijn denk ik allemaal te lang (je cpu zit dan in de weg). Die kaart die je probeerde paste wel maar daar ging de kast niet bij dicht... Wat zat daar precies in de weg was de kaart zelf al te hoog, ventilator of de beugel, die je aan de kast vast zet, te groot (maar die zal wel passen zo te zien)?

 

Ik kan dat type, en dus de specs, bij HP helemaal niet vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Graafje

Ik heb op deze pc Vista draaien en die geeft voor het beeld slechts een 1 score. Voor games zou dit meer mogen zijn maar het is voor het overige niet echt een must. Dit is een bedrijfscomputer geweest en daarom niet veel voorkomend. Wat de hoogte betreft. Bij de geopende pc kan alles erin, als je het deksel wil afsluiten dat gaat dan niet meer. De kaart zelf was dus te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even in een webshop gekeken en als ik daar de foto's van kaarten bekijk en naar de foto's van je pc kijk zou de volgende kaarten moeten passen (de kaart blijft onder hoogte van de beugel).

 

- De 8400 serie van Nvidia (bijna allemaal half hoog)

- De 3450 serie van ATI (vooral het merk sapphire)

- Een MSI Radeon X2600 Pro (kaart blijft ook onder de beugel)

 

Wil je meer grafisch geweld/snelheid kom je uit op kaarten die hoger (niet veel) dan de beugel (maar dan heb je volgens mij dat probleem wat je met die andere kaart had) en zeker langer zijn en dan zou je moeten gaan meten of het zou gaan passen met je cpu.

 

[edit: kleine toevoeging]

Mijn oude AGP GF6800GT/UT had een score van volgens mij 4.0 (of was het nou toch een 5.0, ga even van de lagere score uit) op de grafische kaart dus deze bovenstaande kaarten zouden het zeker niet minder moeten doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet van school (die hebben diezelfde pc's en ik heb de leraren wel eens heel erg laten schrikken door ze gauw uit elkaar te halen, kliksysteem (sindsdien zitten er sloten op laugh )) maar daar zit zeker geen riser card in. deze heeft van die halve pci sloten. (geloof ook geen PCI-e)

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

HALF HEIGHT / LOW PROFILE kaartjes waren altijd gewoon voorradig aangezien er nog steeds systeempjes verkocht worden waar niet anders in kan.

 

Deze zoekterm in GOOGLE levert in ieder geval genoeg leesvoer op ! ;-)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...