Ga naar inhoud


[7025] sommige zenders niet te bekijken


Aesculapius

Aanbevolen berichten

mede-satters,

 

Ik heb geprobeerd te zoeken maar of dat lukt me niet goed, of niemand heeft zijn mond tot op heden open gedaan. Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben...

 

Ik draai op de 7025 het laatste RonaldD image (draait lekker) met de laatste Joske settingslijst van 18 mei. Alles toppie, en op de pc in dreamsat of dreamboxedit ziet de lijst (die ik meestal nog even aanpas om BBC etc wat hoger te plaatsen) er goed uit. Echter wanneer ik het zaakje upload naar de box, zijn er sommige zenders die in het grijs als "N/A" komen te staan in de lijst. Ik kan ze dan ook niet aanklikken (melding: Service Unavailable. Check tuner configuration) of bekijken. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij de twee belgische zenders één en Ketnet, en bij Nederland 4.

 

Het gekke is dat andere zenders van die satelliet het wel gewoon doen; ik heb een draaibare setup met een oude motor die via dbox-posities aangestuurd wordt; dat werkt prima zodra ik de posities in de dreambox programmeer, dus lijkt me ook niet het probleem...

 

Heeft iemand enig idee wat deze "N/A" veroorzaakt en hoe het verholpen kan worden? Ik zou toch graag naar deze kanalen kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Code:
zaakje upload naar de box, zijn er sommige zenders die in het grijs als "N/A" komen te staan in de lijst.  

In vele van de kant en klare zenderlijsten, zijn inmiddels een heleboel "foutjes" geslopen die je naar mijn mening er vrij makkelijk uitkrijgt.

Doe een download van een zenderlijst van bijv PET123.

Vervolgens, doe je een complete scan van al jouw satellieten, maar vink de optie "zenderslijst wissen" aan.

Jouw huisdige indeling, qua bouquetten, blijft intact. de nieuwe zenders worden op dezelfde plek in de bouquetten teruggezet.

De onvindbare, niet werkende zenders worden aangeduid met N/A.

Laadt deze lijst in met bijv OpenDBedit en stuur ze meteen weer terug naar jouw DB.

ALLE N/A zenders zijn nu uit jouw lijst verwijderd en je hebt een actuele lijst.

Nieuwe zenders eventueel handmatig in jouw bouquet aanpassen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik de nieuwste PET lijst erin heb zitten, en ik N/A krijg bij zenders die het wel gewoon horen te doen lijkt me dat er ergens iets fout zit toch? Vreemd genoeg hoor ik er niemand anders over, maar kan me niet voorstellen dat dit probleem voor iedereen nieuw is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Code:
maar als ik de nieuwste PET lijst erin heb zitten, en ik N/A krijg bij zenders die het wel gewoon horen te doen lijkt me dat er ergens iets fout zit toch? Vreemd genoeg hoor ik er niemand anders over, maar kan me niet voorstellen dat dit probleem voor iedereen nieuw is ? 

Zenders die het volgens jou moeten doen, moeten die het doen omdat jij vind dat de NAAM van de zender bepaalt dat ie het moet doen?

Zenders, bestaan uit meer gegevens dan alleen een naam. Als een zender bijv een freq. wissel gedaan heeft, komt ie in bouquet (x) als N/A in je lijst.

In de All lijst, komt ie dan weer wel voor (na een complete scan)

Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets niet 100% is aan jouw wokopstelling/configuratie

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...