Ga naar inhoud


[800] Inzicht in satellites.xml en lamedb


Bram1nat0r

Aanbevolen berichten

Nog steeds zit ik (en meerderen met mij volgens mij) zonder geluid op Discovery HD van Canal Digitaal NL.

Nu heb ik inmiddels gemerkt dat sommige te downloaden bouquetten zelfs geen beeld geven op de HD zenders, en dat dit te verhelpen is met bv de settings van Henksat.

 

Ten grondslag aan het wel werken van de settings van Henksat ligt volgens mij de 2 files : satellites.xml en lamedb.

 

Dus ik vermoed dat het audio probleem ligt in lamedb, waar de services zich in bevinden. Correct me if I'm wrong !

 

Met Dreamset vind ik een afwijking van Discovery HD t.o.v. NGC HD. Zie bijlage.

 

Ik wil daarom middels deze post vragen naar :

 

1) Kan iemand mij dit verschil uitleggen ?

2) Kan de functie van de 2 files : satellites.xml en lamedb kan worden besproken ? Waarom gebruikt bv de hele Dreambox community niet 1 satellites.xml ? Alle informatie in deze file kun je immers niet naar eigen inzicht wijzigen, maar bepaald.

 

Alvast bedankt en hopelijk kunnen we een inhoudelijk leerzame thread openen.

 

Cheers,

 

Bram

post-8643-1318259778,3469_thumb.jpg

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Bram,

 

Hoewel ik geen concreet antwoord heb op je vragen zou het best eens zo kunnen zijn dat CCcam 2.09 de oorzaak is van het ontbreken van geluid op discovery HD, ik heb ergens gelezen dat het met andere softcams mogelijk wel zou werken.

 

Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mgcam 1.30 (en newcs) heb ik beeld en geluid op Discovery HD.

Het is dus duidelijk iets wat in CCcam verholpen kan worden. Ik weet niet of dit probleem al bekend is bij de ontwikkelaars?

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had verwacht dat het met de volgende /etc/plimgr/plimgr.conf zou moeten werken (volgens mij is dit nog niet in te stellen via de GUI), ik heb een paar dingen geprobeerd, maar de normale CanalDigitaal zenders werken dan niet:

(DUS NIET WIJZIGEN ALS JE NIET WEET WAT JE DOET, DIT WERKT BIJ MIJ NIET!)

Code:
<plimgr_config>                                                                                         <emu>CCcam</emu>                                                                                 <cardserver>newcs</cardserver>                                                                   <provider id="3204" name="CANALDIGITAAL">                                                                <emu>CCcam</emu>                                                                                 <channel id="7010" name="Discovery HD">                                                                  <emu>mgcamd</emu>                                                                        </channel>                                                                               </provider>                                                                              </plimgr_config>

Dreambox DM8000HD, DM800HD, DM600, Gibertini OS150 + H-2-H Jaeger SMR-1224 + VBox II, WaveFrontier T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...