Ga naar inhoud


Vraag over digitenne ontvangst


Gast psycorps

Aanbevolen berichten

Gast psycorps

Hoi !

Ik heb sinds afgelopen zaterdag een digitenne abbo maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb de digitenne kaart netjes in de cam gestoken (ja met de goede kant boven) en hem bevestigd in het "slot" van mijn televisie (panasonic th-42px80e).

Ik kan nu de "free to air" zenders prima ontvangen maar met de zenders die gecodeerd zijn heb ik problemen, eerst decodeert hij deze wel, vervolgens na een minuut of 5 ineens niet meer, dan duurt het weer eventjes en vervolgens decodeert hij ze weer wel.

Ik kan dus de gecodeerde zenders kijken met tussenposes van een minuut of 5!

Als dit nu steeds tijdens de reclames was dan zou ik dit geen probleem vinden maar helaas... smile

De digitenne klantenservice roept vanalles, eerst heb ik de kaart er niet goed in zitten, dan hebben ze misschien wel storing, de volgende roept dat het aan mijn tv ligt, kortom een bonte verzameling van redenen waarom ik dit probleem heb.

Is er hier misschien iemand die me WEL een fatsoenlijk aannemelijk antwoord kan geven over de oorzaak van dit probleem?

alvast bedankt en groet,

PsyCorps

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Krijg je een melding? Is er nog wel ontvangst en krijg je b.v. "scambled signal" oid te zien?

 

Welke CAM gebruik je?

 

Zit je nog in je proefperiode? Zo nee, haal dan nog een smartcard, activeer die als 2de kaart en probeer die. Kijk anders of je van iemand anders een kaart kan lenen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kaart is actief dus dat is het niet. Het is waarschijnlijk de combinatie van je TV met de CAM module. Het zou moeten werken maar ik heb TV's gezien die niet aan de gang zijn te krijgen of met alleen maar blokken.

Je zou is kunnen kijken of er misschien een software update voor je TV beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en zoals al gevraagd welke cam ik hoop dat je de info in je TV kunt vinden.

De cam kun je aan de buitenkant wel zien maar de software versie?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Als je nu eens in je profiel aan zou geven waar je woont zou via postcodecheck of rapporten van forumbezoekers op te vragen zijn hoe bij jouw de ontvangstcondities zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast psycorps

het singaal is maximaal, in mijn geval dus een 10.

Dat kan ook haast niet anders want ik woon zo'n beetje 200 meter van de zender hier vandaan. (in Goes, zeeland)

Hij geeft inderdaad zomaar ineens aan dat het signaal gecodeerd is nadat hij net ervoor het signaal gedecodeerd heeft

Verder geeft hij Conax 4.00e de naam van de cam is.

bij subscription status krijg ik:

DiGiTenne,

01 jun 08 01:04 - 30 jun 08 01:03 0100000B

01 May 08 01:04 - 31 may 08 01:03 01000000

 

de software van mijn televisie is volgens de tv zelf netjes bijgewerkt tot de laatste versie...

Ik zit nog in de proefperiode en als dit probleem zich voordoet werken de free to air kanalen gewoon nog prima en helder (ontvangst ook gewoon een 10)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Onweer misschien?

Statische atmosfeer?

Mijn sat ontvangst is afgelopen uur enkele malen weg geweest door statische electriciteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: psycorps

Verder geeft hij Conax 4.00e de naam van de cam is.
bij subscription status krijg ik:
DiGiTenne,
01 jun 08 01:04 - 30 jun 08 01:03 0100000B
01 May 08 01:04 - 31 may 08 01:03 01000000



In ieder geval is dit goed de cam leest de kaart en geeft de info weer en ik zie daar geen enkele fout.
Poeh ja wat nu, misschien toch kontakt met de service afdeling van Panasonic opnemen of die bekend zijn met het probleem bij dit type TV.

Je koopt een TV met DVB-T tuner om het te kunnen gebruiken lijkt mij.
Het lijkt mij absoluut geen probleem van KPN/Digitenne maar meer van de TV. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast psycorps

dat was wel het idee inderdaad smile dan heb ik teminste niet meerdere AB-tjes en dat soort gedoe maar zo is de lol er snel vanaf. Ik zal morgen de mannen van panasonic eens bellen en eens terug gaan met mijn digitenne spullen, misschien willen ze het wel omruilen en heb ik gewoon een maandagmorgen modelletje...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de juiste CAM en de smartcard leest hij, dus dat lijkt me in orde.

 

Je kan nog een andere smartcard proberen, maar ik heb daar om eerlijk te zijn ook mijn twijfels bij. Maar je weet het nooit.

 

Mochten ze de TV niet om willen ruilen en hij blijkt niet defect, dan kan je als laatste redmiddel nog een Alphacrypt (full, niet light)) kopen. Deze is vrij duur (tegen de 100 euro), maar scoort volgens mij zeer goed als het om compatibiliteit met diverse CI-sloten gaat. Je Digitenne smartcard werkt hier ook in.

 

Als alternatief zijn er ook nog diverse programmeerbare CAMs, maar de compatibiliteit hiervan is wisselend en ze kunnen vermoedelijk niet allemaal de smartcard updaten. Ook heb je speciale hardware en wat kennis nodig om te ze programmeren. Soms kan je 2dehands (tip: aanbod-forum hier op sat4all) iets leuks op de kop tikken wat al voorgeprogrammeerd is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast psycorps

Volgens panasonic is het bij hun niet bekend dat digitenne in combinatie met de th-42px80e voor problemen kan zorgen, ze hebben er nog van niemand klachten over ontvangen. Ze adviseren me dus toch om een praatje te gaan maken met kpn over de smartcard en deze eventueel om te ruilen. dat ga ik dan vandaag maar even doen...hopen dat het helpt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: psycorps
Volgens panasonic is het bij hun niet bekend dat digitenne in combinatie met de th-42px80e voor problemen kan zorgen, ze hebben er nog van niemand klachten over ontvangen.


Heel eerlijk gezegd had ik dit antwoordt wel verwacht van Panasonic.
Maar test je cam en test de kaart ligt het aan de TV wat ik verwacht, spreek af met de sevice afdeling of ze dan even willen demonstreren dat het werkt.

Een TV met DVB-T tuner kost over het algemeen een kleine 100 euro meer als dezelfde zonder die tuner. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast psycorps

net bij primafoon geweest, daar hebben ze alleen de SMARTCARD getest en die deed daar op hun eigen ontvanger (kastje) hetzelfde als bij mij thuis, even wel, even niet, heb dus nu een andere smartcard meegekregen. Heb hem er net in zitten, nu maar wachten tot het geactiveerd word zodat ik kan zien of zo het probleem is opgelost...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast psycorps
Origineel bericht van: psycorps
net bij primafoon geweest, daar hebben ze alleen de SMARTCARD getest en die deed daar op hun eigen ontvanger (kastje) hetzelfde als bij mij thuis, even wel, even niet, heb dus nu een andere smartcard meegekregen. Heb hem er net in zitten, nu maar wachten tot het geactiveerd word zodat ik kan zien of zo het probleem is opgelost...


En het is opgelost! Zo zie je maar wat voor vreemde klachten een stom kaartje kan veroorzaken!
Allemaal harstikke bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...