Ga naar inhoud


Zijn er receivers met stille HDD's?


jazzer

Aanbevolen berichten

Op Kieskeurig lees ik dat bepaalde satellietontvangers met ingebouwde HDD vrij veel lawaai produceren. Elders heb ik ook al gelezen dat de harde schijf in veel digicorders te pas en te onpas (bv. om EPG te downloaden) opstart of zelfs constant blijft draaien. Wat zijn jullie ervaringen en/of raadgevingen in dat verband?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm, mijn DM800 met een 2.5" Western Digital schijf (WDC WD3200BEVT-00ZCT0) is ook fluisterstil. Alleen bij het uitzetten van de receiver hoor ik wel eens een zacht tikje.

 

Algemene tip: neem een notebook schijfje. Die zijn snel genoeg, verbruiken minder, zijn stiller, en blijven koeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277

Het is algemeen bekend (en al heel vaak uit testen gekomen) dat de Samsung Spinpoint 5400rpm harddisks hele stille (en betrouwbare) schijven zijn!

sneller is echt niet nodig voor een (HD)PVR.

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup ik heb ook een 2.5" disk in mijn 7020 gezet laugh

 

lawaai vond ik nog niet zo`n issue.. de enorme bak warmte die er uit kwam ondanks dat het een 5400 RPM schijf was wel smile

 

en een 4200 rpm 8mb schijfje voldoet PRIMA voor opname / timeshifting smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: mouse1277
Het is algemeen bekend (en al heel vaak uit testen gekomen) dat de Samsung Spinpoint 5400rpm harddisks hele stille (en betrouwbare) schijven zijn!
sneller is echt niet nodig voor een (HD)PVR.
succes.


ik heb het hier inderdaad gewoon over een 3,5" exemplaar!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7

Hmmm. Nou, ik heb gewoon een Seagate 250GB 7200 toeren schijf in ons SABje gezet, draait als een speer, met de TV aan hoor je er niks van en met de TV uit een heeeel licht gezoem als je je oor erop legt (op de SAB dan wink ). En meestal staat toch het apparaat én de TV tegelijkertijd aan!

Hij wordt ook niet echt warm, de SAB heeft geen actieve koeling (mede daarop uitgekozen) maar kan zonder problemen in het afgesloten TV kastje staan op te nemen. cool Dit verhaal alleen om aan te geven dat het niet zó nauw luistert, ik vind het zeker niet nodig om extra geld uit te geven voor een zogenaamde 'speciale' AV-disk...

Voor wat betreft performance heb je inderdaad geen 7200 toeren schijf nodig, maarja - je kunt ze wél overal krijgen, itt tot 5400 toeren schijfjes.

 

Ik denk dat bij een aantal ontvangers de 'herrie' vooral veroorzaakt wordt door de actieve koeling. Vervangen van het fannetje door een stiller type kan dan uitkomst bieden.

 

BTW: nadeel van Seagate schijven is dat ze geen 'power management' functies ondersteunen (wist ik niet). Zo kun je bv Samsungs instellen (met Samsung programmaatje, even aan PC hangen) op ofwel performance ofwel silent. In de laatste stand gebruikt-ie dan iets minder stroom en maakt nóg minder geluid. WD en Hitachi kunnen iets dergelijks ook. Maxtors vertrouw ik al een tijdje niet meer whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe dat bij andere merken zit, maar bij Topfield kun je hem uitzetten. Helaas gaat ie dan niet automatisch aan als je wil timeshiften. Je drukt dan op de pauzetoets maar er gebeurt niets frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast FloppyDos

Mijn TF 5010 met een fireball (ja, ja een stofzuiger) spint gewoon op als ik op pauze druk met timeshifting uit en geen EPG. Maar dat is ff offtopic.

 

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een HD die zowel een grote capaciteit >160 GB combineerd met een lage geluidsproductie en weinig warmte genereerd.

 

ideaal zijn de HD voor notebooks. Klein, stil, doch niet altijd met een PATA interface.

Verder de WD met cool and quiet series op 5400 toeren zijn een aanrader.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...