Ga naar inhoud


Gbox automatisch starten [Relook 400S]


EmQu

Aanbevolen berichten

Ik heb een Relook 400s met daarop een Gemini image van Abcom. Hier heb ik het allinone pack opgezet en gbox geinstalleerd.

Ik heb in het blue-panel gbox geselecteerd.

 

Wanneer ik de box start dan start gbox niet automatisch op dus met mijn kaartje heb ik geen beeld. Als ik via telnet het commando "gbox" geef dan start gbox op maar ik mag de telnetsessie dan niet sluiten op mijn pc want dan heb ik meteen geen beeld meer op de relook.

 

Doe ik iets fout qua opstartscipt wellicht? Of is de gbox in het allinone pack niet in orde?

 

Ik heb nog een dreambox 7000s staan en als ik gbox daarop installeer dan ftp ik gewoon een aantal bestanden in de box en hup het werkt. Kan ik deze bestanden op dezelfde manier en op de zelfde plaats in de relook zetten? Misschien werkt het dan wel?

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


met een "&" teken achter je telnet-commando kom je weer bij de prompt (en blijft gbox draaien) echter na een reboot zal je dit opnieuw moeten doen, niet handig dus.

hoe ziet je startscript eruit ? waarschijnlijk staat hier een foutje in, immers, als je gbox via telnet start werkt het wel ...

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

maak in /var/scripts menu1.sh (tekstbestand)

doe een chmod 755 /var/scripts/menu1.sh

stop de volgende tekst erin: (en pas de paden en gbox aan, voorbeeld is van mgcamd.

 

echo show_mess 2 starting newcs+mgcamd> /dev/commander

/var/bin/mgcamd&

echo "mgcamd started"

echo -e " MgCamd " > /tmp/.emu

echo show_mess 2 mgcamd started > /dev/commander

#next line is for making emu start from init script

rm -f /var/bin/init.d/3.1.sh

ln -s /var/scripts/menu1.sh /var/bin/init.d/3.1.sh

 

Nu kun hem met menu en dan 1 starten. Na een reboot zal hij ook weer moeten starten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de PLI Helenite image is echt super te noemen. Na heel veel verschillende images geprobeerd te hebben heb ik eindelijk deze geweldige image ontdekt. Ik zou iedereen van harte aanbevelen om deze image een keer te proberen

DGStation Relook 400s,FantacyTeam_Alpha_2.14-CCcam,Technisat Multytenne TWIN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je meteen, maar ik ben zelf enorm gewend aan PLi op mijn dreambox... dus toen ik PLi op de Relook zette voelde het meteen erg vertrouwd aan en wist ik wat ik moest doen. Vandaar mijn keuze.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...