Ga naar inhoud


[7025] Kanaal nummer in de infobalk


Happy2000

Aanbevolen berichten


Credits gaan naar AliAbdul, ben hier alleen het door geef luik smile

 

In de map usr/share/enigm2/ zitten weer mappen met de skins hier staat de skin.xml in, kies de map met de skin die je gebruik en verander daar de skin xml.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Waarom zou je het nummer van de zender in de balk willen hebben terwijl er veel mooiere zender-picons tot je beschikking staan?
Waarom niet gewoon allebei! smile
Het maakt me bovendien een stuk minder zeeziek als ik aan het zappen ben cool

Hij is trouwens bij mij nu gelukt. En ik heb nog wat over de DB geleerd ook. Nogmaals thx Happy smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke SKIN is dit trouwens waarvan het plaatje hierboven staat? Ik zoek deze voor de DM800. Alle skins die in de DM800 te downloaden zijn (m.u.v. de GP2) hebben GEEN resolutie weergave. En voor een DM800 wil je nu net weten of er wel in de max HD resolutie wordt uitgezonden. Dus is deze skin ergens te downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook net eens aan het editen geslagen om dit werkend te krijgen in de GP2 skin. Het werkt inderdaad. Wel 2 "bugjes" gevonden. ALs ik een zender die in m'n favorieten bouguet staat, ook heb toegevoegd in een ander bouguet, dan krijg ik het nummer te zien dat waar hij dit kanaal met het laagste nummer is tegengekomen. Terwijl er dus een heel ander nummer in de lijst voor het kanaal staat.

 

Bugje 2 is dat ik bij sommige nummer stoch geen nummer krijg. Had dit bij RTL4. Heb het kanaal toen weer uit het bouguet gegooid en vervolgens weer toegevoegd. Daarna had hij wel een nummer.

 

Dan nog een vraag: In het voorbeeldje boven aan deze topic staat ook de sat positie achter het kanaal. Weet iemand ook wat je moet toevoegen om dit er ook bij te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, helaas

Het is mij niet gelukt.

Ik gebruik de LT 4th evolution en heb de skin.xml in de map /usr/share/enigma2/LT.Glassline.II aangepast volgens jouw mooie beschrijving en dat bestandje servicenumber.py in de map /usr/lib/enigma2/python/components/renderer gezet en de box gereboot.

Maar enkel de naam is zichtbaar, geen nummer.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Ook net eens aan het editen geslagen om dit werkend te krijgen in de GP2 skin. Het werkt inderdaad. Wel 2 "bugjes" gevonden. ALs ik een zender die in m'n favorieten bouguet staat, ook heb toegevoegd in een ander bouguet, dan krijg ik het nummer te zien dat waar hij dit kanaal met het laagste nummer is tegengekomen. Terwijl er dus een heel ander nummer in de lijst voor het kanaal staat.

Bugje 2 is dat ik bij sommige nummer stoch geen nummer krijg. Had dit bij RTL4. Heb het kanaal toen weer uit het bouguet gegooid en vervolgens weer toegevoegd. Daarna had hij wel een nummer.

Dan nog een vraag: In het voorbeeldje boven aan deze topic staat ook de sat positie achter het kanaal. Weet iemand ook wat je moet toevoegen om dit er ook bij te krijgen?

Bij het verwijderen of veranderen van de lijst kloppen inderdaad de nummers niet meer, een restart van de box verheplt dit weer.

Dat de sat positie aangegeven werd was bij de oude versie zo, nu niet meer.

Citaat:

Helaas, helaas
Het is mij niet gelukt.
Ik gebruik de LT 4th evolution en heb de skin.xml in de map /usr/share/enigma2/LT.Glassline.II aangepast volgens jouw mooie beschrijving en dat bestandje servicenumber.py in de map /usr/lib/enigma2/python/components/renderer gezet en de box gereboot.
Maar enkel de naam is zichtbaar, geen nummer.

Je hebt toch wel de regels verwijderd die aangegeven worden?

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb die regels zo ingesteld zoals je aangegeven hebt en dan worden ze lichtgrijs dus dat betekent dat ze uitgeschakeld zijn.

Maar ik heb nu ook nog een skin_PIG.xml ontdekt en daar nu in aangepast en dat werkt goed.

Maar het is zo dat indien je een markeerder in je lijst hebt staan dit ook beschouwd wordt als een kanaal en dan klopt de nummering dus niet meer.

Ik heb de markeerlijnen weggehaald en nu is het goed.

Kun je ook nog eventueel in die ServiceNumber ook de satellietgraden vermelden aub?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@El_Bandito,

Klopt, anders gooi je er zelf even een gzip over heen.

 

@Rytec, ik heb zelf deze plugin niet gemaakt en ben eigelijk ook niet van plan om er wat aan te veranderen.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...