Ga naar inhoud


Groentje op schotelgebied.


Gast goofyboy

Aanbevolen berichten

Gast goofyboy

Hallo,

 

Ik wil graag wat dingen te weten komen.

Op het ogenblik hebben wij hier Digitenne, maar niet meer te vrede.

In het begin waren wel te vrede, maar het lijkt het op dat de prijs de kwailteit moet drukken. slechte weergaven enz..

 

Nu heb ik mijn vriendin erover gehad en eindelijk we ze overstag.

Een grootte schotel mag niet en ik wil HDTV ontvangen.

Nu wil ik weten welke decoder de meerderheid van jullie ons zouden aanraden en eventueel waarom. Verder heb ik gezien dat je een 45X45cm schoteltje heb met twin koop erop. Zou deze combinatie werken?

Verder welke spullen moet ik nog meer aanschaffen.

En wat is sharing......

 

alvast bedankt,

 

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Joost

 

Van harte welkom op het Sat4all forum.

 

Je kan de Nederlandse publieke, commerciële, regionale, thema, HDTV en filmzenders ontvangen via Canal Digitaal.

 

Op deze link vind je goedgekeurde ontvangers om het Canal Digitaal pakket te ontvangen, er zijn ook al HDTV satellietontvangers te koop, deze heb je nodig om HDTV zenders te kunnen bekijken:

Goedgekeurde ontvangers Canal Digitaal

 

Het HDTVpakket van Canal Digitaal kost €9,95 per maand, daarvoor is wel de duo LNB nodig om ontvangst te hebben van zowel Astra 19.2° Oost als 23,5° Oost:

HDTV pakket Canal Digitaal

 

Je kan nog meer pakketten kiezen Van Settopboxpakket tot Toppakket, het hangt er vanaf welke zenders je allemaal wilt gaan bekijken:

Zenderpakketten Canal Digitaal

 

Activatie smartcard:

Een smartcard is nodig om de gecodeerde programma's te kunnen ontvangen van Canal Digitaal:

Je kan de kaart kopen bij een dealer en als deze kaart nog niet is aangemeld bij Canal Digitaal kan u best kiezen voor de optie registreer nieuwe smartcard:

Activatie smartcard

 

Om een smartcard te activeren laat je best je ontvanger op Nederland1 staan.

 

Ontvangst van de Nederlandse zenders met een 45cm schotel mag geen probleem zijn, ik heb zelf een 45 cm schotel en dus perfecte otvangst.

 

Sharing is mogelijk met Dreambox ontvangers, men kan dan kijken naar de gecodeerde zenders op een andere dreambox door middel van internetaansluitingen en ip nummers, ik ben er niet zo in thuis maar in het Dreambox gedeelte op dit forum weet je wel waar het over gaat.

 

Heb je nog vragen stel ze dan maar. smile

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joost, waar heb je zelf al naar gezocht ?

Je kan mij niet voorstellen dat je hier of waar dan ook geen info kan vinden over sharen en satelliet tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: goofyboy

Nu heb ik mijn vriendin erover gehad en eindelijk we ze overstag.
Een grootte schotel mag niet en ik wil HDTV ontvangen.
Nu wil ik weten welke decoder de meerderheid van jullie ons zouden aanraden en eventueel waarom.
Joost


Over HDTV (twin) receivers zijn verschillende discussies aanwezig op het forum dus misschien verstandig daar eerst maar eens op te zoeken? Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Technisat HD S2 (twin tuner met harddisk).

Origineel bericht van: goofyboy

Verder heb ik gezien dat je een 45X45cm schoteltje heb met twin koop erop. Zou deze combinatie werken?
Joost


Zelf heb ik een Technisat Multytenne Twin en kan ik alle satellieten (Astra 1, 2, 3 en hotbird) prima ontvangen. Ben net nog wel even het dak opgeweest voor het optimaal richten op Astra 3 maar nu komen alle HD zenders (zelfs N1 HD die absoluut het zwakste is) perfect binnen!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast goofyboy

hallo,

 

ik heb even gezocht maar over sharing kan je via google niet veel vinden.

verder is het hier toch verboden om dit soort dingen iemand anders over te informare?

 

kan iemand mij vertellen welke schotel je het beste kan hebben als je een dreambox wilt kopen en hd wilt kijken en sharing? is dan de technisat twin voldoende?

of kan je beter een T55 met meerde lnb's kopen?

 

 

alvast bedankt voor julie reactie.

 

m v g goof

Link naar reactie
Delen op andere sites

sharing of dit illegaal is dat is niet met zekerheid te zeggen.

Verboden is wel om met de buren of iemand anders iets te delen.

Maar binnen je eigen huis met bijvoorbeeld 2 ontvangers en 1 kaart ligt het al weer anders.

Er zijn kastjes in de handel waar je je kaart in stopt en die dan als het ware het signaal opsplitsen naar meerdere ontvangers, de ontvangers gebruiken eigenlijk de kaart achter elkaar, niet continu.

Maar er zijn ook ontvangers die al standaard een kaart kunnen delen onder andere echolink maar er zij er nog wel meer sommige met een uitbreiding zelf draadloos binnen een beperkte afstand

Als je werkelijk een groentje bent zou ik niet gelijk een dreambox aan schaffen maar laat je hierover in een goede zaak voorlichten.

belangrijk voor je is om in ieder geval astra op 19 oost en astra op 23,5 kunt ontvangen een T55 lijkt me te veel van het goede.Je komt ten slotte van digitenne. je krijgt al zo veel meer zenders

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

T55 Is een goeie keus , wordt normaalgezien met 4 of 5 lnb-houders verkocht !!

Check het forum voor meer info aangaande de T55 smile

Klik voor een voorbeeld smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...