Ga naar inhoud


[all] hobbyclub dreambox


ernie115

Aanbevolen berichten

wil graag weten wanneer er een hobbyclub komt voor dreamboxen .

waarom ik dit vraag is dat het de laaste tijd behoorlijk slecht gaat met die dreamboxjes eerst tuner probleem toen voedings probleem en nu ook al geluidsproblemen kan me nu goed voorstelen dat die 8000 ook nog steeds niet op de markt is.

misschien binnen kort wel als bouwpakket leverbaar zou mooi zijn kunnem wel zelf dingen aanpassen.

mvg johan

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat moet jij nu met een hobbyclub.

Citaat:
waarom ik dit vraag is dat het de laaste tijd behoorlijk slecht gaat met die dreamboxjes eerst tuner probleem toen voedings probleem en nu ook al geluidsproblemen kan me nu goed voorstelen dat die 8000 ook nog steeds niet op de markt is.

misschien binnen kort wel als bouwpakket leverbaar zou mooi zijn kunnem wel zelf dingen aanpassen.

Zo te zien ben je alleen maar negatief de boel aan het verzieken.

Zie ook een ander topic waar in je het volgende schrijft;

Citaat:
leuk zo`n dreambox nu ook al geluidsproblemen wanneer kom dream met de eerste ontvanger bouwpakketen lijk met leuk om zo`n ding zelf te bouwen kan ik in ieder geval een betere tuner en voeding bouwen .

het word steeds slechter met die dreamboxen .

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Als je 'n Dreambox koopt, dan moet je er rekening mee houden dat je wat Linux kennis moet hebben, of op z'n minst moet weten hoe dit moet FTP-en/Telnetten ed.

 

En last but not least; lezen, lezen & nog 'ns lezen. Er wordt enorm veel gepost op div. Dreambox-forums & daar kan geen hobbyclub tegenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM

Mischien is het wat voor je om een dagje naar Sattellietclub de Transsponder te Apeldoorn te gaan , die hebben regelmatig een Dreambox bijeenkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4e zaterdag van juni (28e) de laatste bijeenkomst bij de transponder van het seizoen. We gaan dan in september weer verder.

 

 

Rinus

 

2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME)

1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Rinlin

wil graag weten of dit een club is waar je contributie voor moet betalen of is jullie club een gewoone club waar je zonder te betalen heen kunt gaan.

wil graag is wat mensen ontmoeten die veel van die dreamboxjes weten . de technische kant dus

heb zelf een 7000 en een 500 nooit geen echte problemen mee gehad .

maar had hier wat meer reacties verwacht van mensen de boos zouden zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zelf al een dreambox sinds januari 2003. toen was het nog echt pioieren met zo'n ding. relatief weinig info op internet.

 

tegenwoordig heb je heel veel forums waar je alles kunt vinden als het gaat om aanvullingen of (vaak zelf veroorzaakte) problemen.

 

Als je een apparaat wilt dat goed werkt van meet af aan moet je ZEKER geen dreambox kopen.

 

Mijn ervaring met de dreamboxen (heb op de 800 na alle types in onderhoud) is dat ze prima fuctioneren, er steeds nieuwe mogelijkheden qua software bijkomen.

 

Eén van de boxen een Dreambox 7000 (blauw) heeft bij ons meer dan 8 maanden gedraaid zonder reboot!! elke dag opnemen en kijken zonder één probleem dus.

 

Dus bij mij hoef je niet boos te doen of te klagen, als je wilt klagen ga dan voor de spiegel staan en vraag de persoon die je dan ziet of hij wel voldoende afweet van DE dreambox.

 

Remedie: lezen lezen lezen................ het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Laverda

Als je een apparaat wilt dat goed werkt van meet af aan moet je ZEKER geen dreambox kopen.

Mijn ervaring met de dreamboxen (heb op de 800 na alle types in onderhoud) is dat ze prima fuctioneren, er steeds nieuwe mogelijkheden qua software bijkomen.


wat een onzin en je praat jezelf hier behoorlijk tegen volgens mij!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DM7000S gehad, een DM500S en nu heb ik een DM7025.

Stuk voor stuk probleemloos.

 

Ik vraag me af of je zelf een Dreambox hebt of alleen afgaat op verhalen die je ergens gehoord hebt.

 

Als je er een hebt kan je die overigens ook zo verkopen, de tweedehands prijzen liggen erg hoog.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn DM7025 nu 1.5 jaar en hij draait altijd probleemloos.

Wel heb ik een extra ventilator erop gemaakt, omdat de box enorm heet werd (> 55 graden C). Nu blijft hij koeler dan 30 graden.

Hij staat wel in een kast (met open achterkant) whistle .

 

Gr,

BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...