Ga naar inhoud


Doorlopende balken top/bottom in de layout lopen niet door


WPW

Aanbevolen berichten

Wat is het stukje html code(of object eigenschappen) die een vertikale balk door laat lopen tot de boven en onderkant binnen IE? iedere keer zie ik in een tabel layout (maakt effe niet uit waarin) dat een balk moet doorlopen en tog loopt het niet door en krijg je een witte afbakening onder en boven, deze kan je dan wel weer vullen met een kleur maar das niet de bedoeling.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat bedoel je precies met vertikale balk? Is dat de linker of rechter border van de tabel? De ruimte die je ziet zou eventueel de padding of de margin van de <body> kunnen zijn (waarschijnlijk de margin). Daar kan je eventueel een style voor zetten of een style tag in de <HEAD> van je pagina of in je style sheet.

 

<STYLE>

body { padding:0px; margin:0px; }

</STYLE>

 

Geef anders even wat HTML door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig te zien zo. Kan de hoogte van de tabel zijn. Probeer de HEIGTH van je tabel eens op "100%" te zetten, dan vult ie vertikaal uit in je browser. Anders toch even wat HTML doorgeven, dan kan ik iets meer zien, dit is een beetje gokwerk zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
HEIGHT: 100%;
Werkt wel maar dan gaan de horizontale balken mee vergroten als het venster groter word... en dat mot nou ook weer niet laugh kweet het ik ben lastig :D


OK, je bedoelt als het venster in de breedte groter wordt waarschijnlijk. We komen er wel. Dan moet je de WIDTH van je tabel nog even zetten op de breedte die je wil. WIDTH:500px; bijvoorbeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
In je css bestand

body{
padding: 0px;
margin-top: 0px;
margin-bottom: 0px;
}


margin:0px werkt rondom: boven, onder, links en rechts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DTE
OK, je bedoelt als het venster in de breedte groter wordt waarschijnlijk. We komen er wel. Dan moet je de WIDTH van je tabel nog even zetten op de breedte die je wil. WIDTH:500px; bijvoorbeeld.

Nee als het hoogte groter word (hogere resolutie) dan word er een horizontale balk in de tabel ook dikker, maar is denk ik niks aan te doen aangezien de globale tabel eigenschappen voorgaan aan individuele cellen in de tabel.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als je de tabel in de hoogte wil uitvullen in de browser dan moet er ergens iets opgevuld gaan worden. Wat je dan nog zou kunnen doen is de onderste cel variabel in hoogte maken en de rest een vaste hoogte geven. Dan vult de onderste cel de ruimte op en hebben de bovenliggende cellen/rijen een vaste hoogte.

 

Anders je ontwerp aanpassen en die tabel een schop geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan die <STYLE> die ik je eerder gaf bijvoorbeeld uitbreiden met:

 

td { height:16px; }

 

Dan krijgen alle cellen dezelfde hoogte (aanpassen natuurlijk aan de hoogte die je wil). Dan zet je nog een aparte style of en class op de TD's van de laatste rij (TR). Daar zet je dan de HEIGHT:100%. Dan zal die laatste rij mee uitvullen met de tabel als die langer wordt. Als je die laatste rij ook nog wel wil gebruiken voor data dan moet je wel de text alignment even regelen zodat de text TOP wordt uitgelijnd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk me net dat je die styling ook gewoon kan loskoppelen van je tabel. Dan zet je om je table nog een div, en dan zet je gewoon de borders en backgroundcolor van de div. Sizing van 100% op de hoogte kan daar dan ook op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik hou dit soort dingen in de globale style definitie, daar moet het z'n werk doen anders blijf je je wezeloos hacken en das niet de bedoeling van een template, heb nu 1 hack in de table definitie en de rest in de global style definities, de rest komt uit het webbouw pakket. Nog effe een perl scrippie erbij maken voor de hacks en Theo is klaar laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...