Ga naar inhoud

[800] Rotor positie opslaan in geheugen van DM800 i.c.m. Moteck V-box II

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan de rotor positie niet opslaan in Dreambox 800, in combinatie met Moteck V-box II

Telkens als ik naar een andere satelliet zap geeft de Dreambox 800 geen puls om naar een andere satelliet te gaan.

Ga ik in Positioner setup naar rotor positie opslaan en vul daar 12 in en druk daarna op de gele knop (naar positie draaien) dan draait de schotel wel netjes naar de opgeslagen satelliet van de Moteck V-box II.

Is dit een bug of doe ik iets verkeerd.

Rudy

Geplaatst:

Je moet in het menu van de schotel instellingen Dishec motor kiezen en dan handmatig de positie van de sat opslaan. heb je Astra 19.2 op de Vbox op 01 staan moet je ook die positie opslaan in je menu van je dreambox.Zoek je astra 19.2 op en die sla je dan gewoon op in je menu.

Geplaatst:

Dit doe ik stap voor stap om de rotor instellingen op te slaan.

• Ik ga naar hoofd menu

• Tuner configuratie

• Selecteer een tuner

• Configuratie modus - eenvoudig

• Diseqc-modus - Rotor

• Lengtegraad - 005.100

• - oost

• Breedtegraad - 050.767

• - noord

• Gebruik stroommeting - ja

• Limieteer stroomverbruik in mA - 070

• Draaisnelheid rotor - snel

Dan ga ik naar Rotorinstellingen, rotorpositie opslaan doe ik op 12 (is Astra 1)

Sla positie op met de groene knop, Moteck V-BoxII knippert en staat ingesteld op 12 (Astra 1)

En dit doe ik dan met alle andere satellieten, als de Dreambox de posities tenminste opslaat.

Als ik daarna weer terug ga naar rotor instellingen en rotor positie opslaan staat hij weer ingesteld op 1

Ik hoop dat ik zo een goede uitleg heb gegeven, met de Dreambox 7000S werkte deze instellingen ook goed.

Ik denk zelf dat het een bug is in de software omdat hij satelliet positie 12 niet opslaat.

Rudy

Geplaatst:
Origineel bericht van: Lk1zhm
Je moet in het menu van de schotel instellingen Dishec motor kiezen en dan handmatig de positie van de sat opslaan. heb je Astra 19.2 op de Vbox op 01 staan moet je ook die positie opslaan in je menu van je dreambox.Zoek je astra 19.2 op en die sla je dan gewoon op in je menu.

Hallo Lk1zhm,

Deze instellingen doe ik met de DM800 i.c.m. Moteck V-box II.
Ik denk zolang er geen DM800 gebruikers zijn met dezelfde opstelling zoals ik die heb, geen reactie op zal komen via dit forum.

Kan ik de rotor table ook aanpassen in net zoals in de Dreambox 7000 met ultra edit 32 en waar vind ik de Rotor table in de config van de Dreambox 800?

Ook heb ik dit probleem doorgestuurd naar het PLI team (via invulveld op de website) ook daar heb ik nog geen reactie op gekregen.
Ook heb ik de PLI updates binnengehaald met het gevolg dat de box constant bleef door booten maar dat is opgelost door de Dreambox 30 minuten van de stroom te halen.
Ik kan me daar ook niet aanmelden, de server herkend mijn email adres niet frown

Rudy
Geplaatst:

Dit doe ik stap voor stap om de rotor instellingen op te slaan.

• Ik ga naar hoofd menu

• Instellingen

• Zenders zoeken

• Tuner configuratie

• Selecteer een tuner

• Configuratie modus – geavanceerd

• Satelliet - Zelf een keuze maken welke satelliet.

• USUALS aanschakelen – NEE (deze instelling is belangrijk)

• Opgeslagen positie - Als Astra 19.2 op positie 12 staat dan hier ook 12 invullen

• LNB - LNB 1

• Diseqc-modus – 1.2 (deze instelling is belangrijk)

• Klik daarna oké op de afstandsbediening

Als het goed is moet de Dreambox 800 HD nu werken met een Moteck V-box II.

Kan ik de rotor table ook aanpassen net zoals in de Dreambox 7000 met ultra edit 32 en waar vind je de Rotor table in de config van de Dreambox 800 HD?

Dit is altijd handig als je er een nieuwe image opzet anders moet je alles weer opnieuw instellen.

Rudy

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ook ik kamp met hetzelfde probleem. Ik ga op dezelfde manier te werk maar ook bij mij geeft de vbox het signaal niet door. Iemand anders die een oplossing weet.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Plepkeshenkie
Ook ik kamp met hetzelfde probleem. Ik ga op dezelfde manier te werk maar ook bij mij geeft de vbox het signaal niet door. Iemand anders die een oplossing weet.

Als het goed is moet de Dreambox 800 HD nu werken met deze instellingen met een Moteck V-box II

• Ik ga naar hoofd menu
• Instellingen
• Zenders zoeken
• Tuner configuratie
• Selecteer een tuner

• Configuratie modus – geavanceerd
• Satelliet - Zelf een keuze maken welke satelliet.
• USUALS aanschakelen – NEE (deze instelling is belangrijk)
• Opgeslagen positie - Als Astra 19.2 op positie 12 staat dan hier ook 12 invullen
• LNB - LNB 1
• Diseqc-modus – 1.2 (deze instelling is belangrijk)
• Klik daarna oké op de afstandsbediening

Zelf zit ik ook nog met een vraag, kan ik de rotor table ook aanpassen net zoals in de Dreambox 7000 met ultra edit 32 en waar vind je de Rotor table in de config van de Dreambox 800 HD?
Dit is altijd handig als je er een nieuwe image opzet anders moet je alles weer opnieuw instellen.

Rudy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen