Ga naar inhoud


Advies gevraagd - werkt dit?


Creatura

Aanbevolen berichten

Ik ben maar eens gaan ontwerpen, en wil de experts vragen of deze opstelling gaat werken.

Vanwege zicht op bepaalde sats ben ik genoodzaakt om voor de sats 12,5-30W een draaibaar systeem te nemen achter in de tuin, waarbij de schotel net over het dak "kijkt".

De andere sats komen op een vaste schotel aan de achtergevel.

 

Gaat dit werken? In deze opstelling wordt de draaibare schotel alleen door 1 ontvanger bediend.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mooi en duidelijk plaatje, dat voorop.

Ja dit gaat werken, mits de ontvangers de te gebruiken Diseqc protocollen ondersteunen maar dat verwacht ik wel.

 

Ik zie alleen één nadeel aan deze opstelling:

De draaibare welke met de niet bestuurbare uitgang naar de switch gaat voor de AP-box kan dus op meerdere satellieten staan gericht, maar je zult bij de satellietconfiguratie setup voor betreffende ingang op de switch maar één satelliet kunnen benoemen, en deze zul je dan iedere keer moeten wijzigen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gerard0610

Aan Creatura:

zie ook

1) http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.../gonew/1#UNREAD

 

En dit draadje

2) http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/243119/Number/1514869#Post1514869

 

en

3) http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1472071/fpart/1

 

Aan HenkSat: Ik was ook in de veronderstelling dat dit zou moeten werken.

Ik alleen "theoretisch" adviseren, omdat ik deze configuratie zelf niet heb.

Helaas krijgen (sommige?) anderen een dergelijke configuratie niet of slecht aan de praat.

 

Misschien dat het bij jou wel werkt of dat jij iemand weet waar het in de praktijk werkt.

 

Zo ja, dan weet ik dat ook en kan in de toekomst aan andere niet alleen theoretisch adviseren, maar kan ik ook aangeven dat het in de praktijk zo getoetst is.

 

Zo kunnen we wat van elkaar leren smile

 

Bedankt

Gerard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
De draaibare welke met de niet bestuurbare uitgang naar de switch gaat voor de AP-box kan dus op meerdere satellieten staan gericht, maar je zult bij de satellietconfiguratie setup voor betreffende ingang op de switch maar één satelliet kunnen benoemen, en deze zul je dan iedere keer moeten wijzigen.

Daar valt mee te leven, aangezien de draaibare schotel hoofdzakelijk op 30W zal zijn gericht. Ik zou wel kunnen kiezen voor vast op de 3 westelijke sats (12,5-15 en 30) maar dan zie ik mij genoodzaakt om 3x2x15m (90m!) extra kabel door de tuin te gaan leggen eek
(waarmee de begroting ook een beetje zal stijgen...)
Bedankt voor de feed-back!

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...