Ga naar inhoud


'Beste' FTA opstelling met HDMI - Wat nodig?


Gast jozy

Aanbevolen berichten

Beste mede satters,

 

Ik wilde voor mijn huis een opstelling plaatsen met enkele schotel. Deze moet staan op Turksat. Nou heb ik alle topics wel gevolgd alleen wilde ik wat dingen duidelijk hebben die ik nog niet helemaal begrijp.

 

Als ontvanger wil ik een FTA ontvanger met HDMI/Component die snel zapt, stabiel is en de network scan functie van Turksat ondersteund zodat ik niet elke keer frequencie wijzigingen hoef door te voeren. (klopt het dat deze scan aardig lang duurt?)

 

Daarnaast dacht ik als schotel aan Triax omdat deze hun naam en faam bewezen hebben, maar als er betere performance dishes zijn met veel hogere gain, houd ik me aanbevolen.

 

LNB is veel onduidelijkheid nog bij mij. MTI highline schijnt heel goed te zijn alleen daar heb je weer onderscheid in. Graag duidelijkheid hierover ook.

 

Als kabel heb ik gewoon standaard COAX met koperen mantel, vlechtwerk en dikke kern ipv dat standaard gamma spul. Kan gewoon Hirschmann KOKA zijn maar hoeft niet per se. Kabel vormt geen probleem.

 

Graag jullie advies hierover.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou voor blindscan ontvanger gaan , vanwege de verschillende

symbol rates die op de 42°oost wordt gebruikt of ooit wel eens veranderd !!

Handig is dan een Clarke-Tech 1500 smile

Een Triax 100cm is wel ok voor de zenders op de westelijke beam smile

Als LNB bv Edision SL-5 is ook heel goed smile

 

http://www.flysat.com/turksat1c2a.php

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De clarktech 1500 is inderdaad een goede ontvanger. Hij ondersteunt ook 'network search'.

 

Deze network search duurt wat langer omdat hij automatisch ook de transponders van de Turksat binnen krijgen die alleen op Turkije zijn gericht. En aangezien de ontvanger daar geen signaal op krijgt duurt het gewoon wat langer.

 

De Triax 100 cm bestaat niet. Je kan wel kiezen voor de TDS110 (110 cm) hiermee zijn zeer goede resultaten te boeken. Vooral voor ATV en ShowTV.

 

De Triax TDS88 werkt ook wel goed, alleen met regen e.d. zullen de ATV/ShowTV minder goed werken (denk aan blokken en beelduitval)

 

Succes.

Topfield PVR 4000 + Xcam + SG2100 rotor + 105cm Dish + MTI Blueline 0.3 LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag zou ik een FTA ontvanger met HDMI willen hebben ipv RGB SCART. Zijn die ook te vinden?

 

De Triax 110 is inderdaad een goede dish maar ik weet niet of er andere merken zijn die beter presteren voor hetzelfde geld?

 

Als LNB denk ik aan de MTI's, maar waar kan ik die halen en welk model moet ik hebben aangezien er verschillende modellen zijn die niet allemaal de hoge kwaliteit hebben als een specifiek model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MaxDigital 225s Combo HD-PVR , prijzen gaan sowieso boven de 240€ !!

Ontvangt FTA , maar is ook geschikt voor betaal TV !!

 

Ik vind niet direkt een MPEG2 FTA met HDMI !!

 

Coolsat 8000HD kwam ik op Amerikaanse sites tegen ,

maar ja .... USA / Canada ....

 

Edision SL-5 is dik in orde , desnoods de Twin versie smile

Deze heb ik al eens getest ivm de nilesat op een 78cm ,

signaal had ik op enkele frequenties , maar te weing voor beeld !!

Ik heb dan ook een andere oudere LNB getest , maar noppes !!

 

Die MTI staat op mijn draaibare , is wel ok , maar de prijs ....

Verkrijgbaar bij verschillende winkels in B , NL , D smile

 

 

De Triax 110 = 100cm x 105cm wink

http://www.triax.com/upload/gb_-_triax_tde_78-88-110_dishes.pdf

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk niet dat je een gewone FTA met HDMI zult vinden want mpeg 2 heeft geen nut met HDMI.Over HDMI stuur je Mpeg 4 door met geluid (HD maw).Een HDMI interface kost geld en dat is alleen nuttug als je HD wil doorsturen.Anders moet je op een gewone ontvanger upscaling doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jozy
Graag zou ik een FTA ontvanger met HDMI willen hebben ipv RGB SCART. Zijn die ook te vinden?



Er is er eentje die ik ken met HDMI of het wat is weet ik niet maar voer dan bij Google "SMART MX 04 mit HDMI" dan kom je hem op de tweede pagina tegen en dat is in Duitsland hier heb ik ze nooit gezien.

Of op een Duitse zoeksite dat ingeven zoals deze.
Eerlijk gezegd zou ik zoiets nooit kopen maar als je perse een FTA wil hebben met HDMI is dit alles wat ik kan vinden. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bellejt
denk niet dat je een gewone FTA met HDMI zult vinden want mpeg 2 heeft geen nut met HDMI.Over HDMI stuur je Mpeg 4 door met geluid (HD maw).Een HDMI interface kost geld en dat is alleen nuttug als je HD wil doorsturen.Anders moet je op een gewone ontvanger upscaling doen.


Waarom zou het geen nut hebben er zit een upscaler in.

SMART MX 04 + mit HDMI-Anschluss, schwarz ( MX04 Plus )
Digitaler Satelliten-Receiver für den Empfang aller freien TV- und Radioprogramme. Durch die Upscale funktion (bis 1080i) ist der Receiver bestens für den Anschluss an hoch auflösende LCD-/Plasma TV-Geräte geeignet und stellt das Bild in nie zuvor dagewesene Brillanz und Schärfe dar. Einfache Handhabung durch "RAPS" anschließen und fernsehen, Astra, Hotbird und Türksat sind vorprogrammiert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu bijvoorbeeld een Samsung HD Decoder voor op de kabel en hierbij zie ik duidelijk verschl als ik RGB scart doorstuur of via HDMI en upscale naar 720p danwel 1080i. En dat is niet alleen voor MPEG2. Natuurlijk ben je verplicht om HDMI te nemen als je HD kanalen wilt kijken, alleen wil ik juist een goedkope FTA ontvanger die HDMI ondersteund omdat je ten eerste een klein simpel kabeltje hebt ipv die dikke logge SCART kabel en daarnaast betere upscaling hebt en daarom minder last van gekartelde letters en logo's.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jozy
Graag zou ik een FTA ontvanger met HDMI willen hebben ipv RGB SCART. Zijn die ook te vinden?


Gewoon een HDTV-ontvanger kopen (mét CI-ingang!). Die hebben allemaal een HMDI-aansluiting en kunnen natuurlijk ook gewoon SD-kanalen in MPEG2 weergeven.

En die losse CI-module, die koop je dan vooralsnog gewoon... niet!

Je kunt dan de FTA-kanalen ontvangen over HDMI en als je ooit wil uitbreiden naar betaal-tv koop je er gewoon een losse CI-module met smartcard bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het moet ook niet perse FTA only zijn alleen vanwege het enorme prijsverschil op dit moment met een robuste FTA ontvanger en een HD ontvanger is enorm, vandaar mijn objectie hiervoor.

 

Bedankt voor de suggesties

 

En Turksat 3A was met succes gelanceerd, nog een maandje wachten tot hij ip zn plek staat en gekalibreerd is voor gebruik. Gefeliciteerd allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...