Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik hem download wordt hij geplaatst in var/tuxbox/config en krijg ik een error. Als ik hem handmatig verplaats naar var/tuxbox/config/rss werkt het wel. Ik heb een DB7000. Ligt dit aan een instelling bij mij of is er een foutje geslopen bij het plaatsen van de feeds.xml?

Gr. Menno

Is bij mij op de 7020 hetzelfde Menno.Als ik hem plaats in var/tuxbox/config/rss werkt hij perfekt.

Behalve dan sat4all maar dat is reeds beschreven en daar kan jij dus niets aan doen.Nogmaals bedankt voor je plugin.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

(Citaat.) Behalve dan sat4all maar dat is reeds beschreven en daar kan jij dus niets aan doen.Nogmaals bedankt voor je plugin.

Bij mij werkt sat4all wel. Ik heb gewoon in var/tuxbox/config/rss in rss:feeds xml vervangen.

Sorrie het werkt niet goed. Sat4all komt er wel op maar als je de onderwerpen aanklikt dan komt er alleen te staan: geplaatst door

Zelfde als bij Boaz maakt niet uit of het een gemini,nemesis of pli is.

(Citaat Boaz)) OK, met een Gemini image, moet het Pli zijn.

Geplaatst:

Als je rss en rss feeds download van de pli server blijkt het niet goed te gaan, dat is in de DM7000 het geval. Bij controle blijkt dat de rss map geen file bevat. De feed xml staat op de verkeerde plaats. Plaats je de feeds xml in de rss map dan werkt de rss reader weer.

Geplaatst:

Ik heb een 7020 en heb h'm gewoon gedownload via het menu van Pli. Dat werkt in elk geval prima (zonder Sat4all dan) cool .

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Geplaatst:

het verschil zit in de CDK en OE boxen

op de OE boxen gaat ie wel goed ivm de juiste paden

ben met de update bezig en gelijk aanpassen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Verdorie, ik heb de rss feeds vandaag weer geupdated via Pli menu op een 7020, en nu doet de plugin helemaal niets meer cry (config file not found). Déinstalleren en opnieuw installeren brengt geen oplossing. En ik was nog wel zo blij met die 1na laatste update.

Dm8000-Newnigma \\ Big-Bisat \\ West: 5/0,8 Oost:4,8/9/13/19,2/23,5/28,2/42 \\ Ziggo

Geplaatst:
Origineel bericht van: klaas
Verdorie, ik heb de rss feeds vandaag weer geupdated via Pli menu op een 7020, en nu doet de plugin helemaal niets meer cry (config file not found). Déinstalleren en opnieuw installeren brengt geen oplossing. En ik was nog wel zo blij met die 1na laatste update.

Same problem here!
Geplaatst:

Nou, bij mij dus niet. Ik heb dit reeds een keer of 3 gedaan. Het werkt nu gewoon niet meer. Die 1na laatste versie draaide prima, maarja, die heeft Pli verwijderd en kan ik niet meer downloaden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: klaas
Nou, bij mij dus niet. Ik heb dit reeds een keer of 3 gedaan. Het werkt nu gewoon niet meer. Die 1na laatste versie draaide prima, maarja, die heeft Pli verwijderd en kan ik niet meer downloaden.

Er zit (blijkbaar) een bug in RSS voor de 500+, 600 en 7020. Wil je dit eens in telnet typen, en de uitvoer hier plaatsen?

grep etc/tuxbox /usr/lib/tuxbox/plugins/rss.so

Probeer daarna opnieuw de RSS plugin (dus niet de feed) te installeren en nog 'ns hetzelfde typen in telnet. Dan zie ik wel wat er fout is.
Geplaatst:

Ik zou best willen maar Windows Vista werkt niet mee wat betreft "telnet". Telnet zit niet in Vista?.

Gast dreamboxsat
Geplaatst:

Hoe moet ik Telnet in vista installeren?

Telnet wordt standaard niet samen met Windows geïnstalleerd. U kunt het zelf installeren door de volgende stappen uit te voeren.

Een Telnet-client installeren

1. Klik op de knop Start, Configuratiescherm, Programma's en Windows-onderdelen in- of uitschakelen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

2. Schakel in het dialoogvenster Windows Functies het selectievakje Telnet-client in.

3. Klik op OK. De installatie kan enkele minuten in beslag nemen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboxsat
Hoe moet ik Telnet in vista installeren?
Telnet wordt standaard niet samen met Windows geïnstalleerd. U kunt het zelf installeren door de volgende stappen uit te voeren.

Een Telnet-client installeren
1. Klik op de knop Start, Configuratiescherm, Programma's en Windows-onderdelen in- of uitschakelen. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

2. Schakel in het dialoogvenster Windows Functies het selectievakje Telnet-client in.

3. Klik op OK. De installatie kan enkele minuten in beslag nemen.

Of je gebruikt gewoon "Dreambox Control Center" (DCC).
Geplaatst:

Ik heb in de namiddag m'n Dreambox 7020 verwisseld met een Sky hd ontvanger, dus de Dreambox staat nu werkloos te zijn en kan ik dus niet meer bereiken door telnet.

Maar in ieder geval dank voor het meedenken! Telnet zal ik wel even aanzetten in Vista, voor het geval dat.

Geplaatst:

Eventjes putty downloaden, werkt perfect in Vista (zoek maar op in google). Overigens werkt ie voor de 7000 nu wel (terwijl de 1 na laatste het daar niet deed, zie mijn bovenstaande beschrijving).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen