arene Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Tot voor kort had ik een Topfield 5000 PVR met daarin een "tap" waarmee ik 2 weken vooruit de EPG kon downloaden en bekijken en gebruiken voor timers. Helaas heb ik voor de Dreambox nog niet zo'n plugin kunnen vinden. Zoek ik iets wat niet bestaat? En zo ja waarom is het er niet? De xml bestanden met tweewekelijkse EPG zijn beschikbaar en via internet kun je dat in principe toch iedere dag bijv. updaten? Ik heb wel een grafische (balk) EPG gevonden maar die heeft ook maar anderhalve dag en werkt toch net even minder prettig dat de 3PG die ik gewend was. (ik heb op dit forum gezocht maar "EPG" geeft geen resultaten)
Neptunus Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Hebbie toch niet goed gezocht: KLIK HIER! Het is dus nog afwachten maar ik vind het ook vreemd dat een ontvanger die niet aan het internet hangt de mogelijkheid wel heeft en de Dreambox niet, zou toch makkelijk moeten zijn, maar dit laatste is een aanname mijnerzijds, ik ben immers te weinig bekend met de linux structuur van de Dreamboxen, Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast WanWizard Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Waar haal jij 2 weken EPG? En van welke zenders?
arene Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Geplaatst: 18 juni 2008 sorry ik bedoelde 1 week. De bestanden van Henk Puister gebruikte ik altijd. Werkte perfect. Helaas lijkt het niet op een kant en klare WEEK-EPG voor de 7025. Ik ben niet zo handig met programmeren dus helaas ben ik afhankelijk van wat anderen maken en ook hoe gebruikersvriendelijk het is; ik ben net een echte consument dus ;-)
Gast WanWizard Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Die compileert zijn files vanuit de XMLTV files van Assies, en die haalt zijn info weer van tvgids.nl. En die is weer max 3 dagen. Van bijvoorbeeld 24-06 staat er in die tgd file alleen: Citaat: NED1 2008-06-24 00:10 50 NOS Studio Sportzomer [sport] (16:9) Ondertitels. NED1 2008-06-24 01:00 300 NOS Journaal [Nieuws/actualiteiten] (16:9) Ondertitels. Dat noem ik nu niet direct een week aan data... Henk schrijft op zijn site bovendien: Citaat: Voor een TF5000PVR geldt een maximum van 512Kb aan gegevens. Voor mij is/was dit 2 dagen voor 16 zenders. Dus klein beginnen en dan pas uitbreiden. Het probleem (dan wel de uitdaging, het is maar hoe je er tegenaan kijkt) is dat een beetje EPG een enorme hoeveelheid data oplevert. Enigma houdt dat standaard in het geheugen. Reden waarom PLi er destijds voor gekozen heeft om met een database te gaan werken. De recente boxen zitten wel wat ruimer in het geheugen, maar ook daar wil je geen 20Mb aan EPG data in pompen (zo groot is mijn database op dit moment). Die database gaat in Enigma2 ook nog wel komen, maar gezien de hoeveelheid werk die daar in gaat zitten zal dat niet voor morgen zijn.
arene Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Geplaatst: 18 juni 2008 Het waren/zijn echt bestanden die 7 dagen EPG bevatten hoor. Dit bestand wordt niet in het interne geheugen van de Topfield maar op de harde schijf opgeslagen. Ruimte genoeg dus. 1 dag is ongeveer 450 KB en dan heb je meer dan 40 zenders. 7 dagen zou dus ongeveer 3 MB zijn. ik heb de EPG van 23 juni bijgevoegd als voorbeeld (is originele formaat als je de .zip extensie weghaalt). 20080623.tgd.zip
Gast WanWizard Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 De topfield mag dan ruimte hebben, we hadden het hier over een dreambox 7025. tem 23/6 heeft Henk inderdaad data. Maar die kan hij dan niet van Assies hebben zoals hij op zijn site aan geeft, want Assies zelf heeft ze maar tot 20/6 staan. Die tpg files zijn overigens platte ASCII files, het moet kinderspel zijn om deze te importeren. Ze moeten alleen (voor enigma1) in een formaat gezet worden dat dbepg snapt, en voor enigma2 in iets dat de tool van Oudeis wil eten...
Neptunus Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Origineel bericht van: WanWizard De topfield mag dan ruimte hebben, we hadden het hier over een dreambox 7025. tem 23/6 heeft Henk inderdaad data. Maar die kan hij dan niet van Assies hebben zoals hij op zijn site aan geeft, want Assies zelf heeft ze maar tot 20/6 staan. Die tpg files zijn overigens platte ASCII files, het moet kinderspel zijn om deze te importeren. Ze moeten alleen (voor enigma1) in een formaat gezet worden dat dbepg snapt, en voor enigma2 in iets dat de tool van Oudeis wil eten... Waar de bestanden precies vandaan kwamen weet ik niet maar ik kan beamen dat het was meestal zo'n 5 dagen vooruit beschikbaar was. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
oudeis Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 En die tool van mij zal op zijn minst dezelfde formaten gaan begrijpen als dbepg (komt immers ook hiervandaan ) Python maakt het gelukkig wel makkelijker om zonder hercompilatie nieuwe formaten toe te voegen, dus dat belooft nog wat! - Ruud
skippie1770 Geplaatst: 19 juni 2008 Geplaatst: 19 juni 2008 'dat belooft nog wat', betekent dat dat er een beter epg op komst is voor de db800 ? Samsung QE55Q90R VU+ ULTIMO 4K Sonos Arc - Sonos Sub
arene Geplaatst: 22 juni 2008 Auteur Geplaatst: 22 juni 2008 Ik ben benieuwd. Als er iets te testen valt, hou ik me aanbevolen. Ik vind het echt een gemis namelijk..... Voor de Enigma 1 bestaat er wel een WEEKEPG trouwens zag ik.
oudeis Geplaatst: 23 juni 2008 Geplaatst: 23 juni 2008 Citaat: 'dat belooft nog wat', betekent dat dat er een beter epg op komst is voor de db800 ? Ligt er helemaal aan wat je 'beter' vindt. Met een beetje handigheid kun je straks alle epg bronnen die je op internet vindt gebruiken. Het enige wat je nodig hebt, is een beetje handigheid met Python. Ik ben in ieder geval bezig met parsers voor radiotimes (SkyUK) en xmltv-varianten (wolf, tvgids.nl). Andere formaten zijn eenvoudig toe te voegen, als ik mijn werk tenminste een beetje goed doe - Ruud
arene Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Geplaatst: 7 december 2008 Zijn er nog ontwikkelingen voor de meerdaagse EPG voor CD-zenders zoals met de Topfield kan? Bijkomend verzoek is een EPG-variant waarbij je met de rechtse pijl direct naar een volgende zender-EPG kan switchen?
Neptunus Geplaatst: 7 december 2008 Geplaatst: 7 december 2008 Origineel bericht van: arene Zijn er nog ontwikkelingen voor de meerdaagse EPG voor CD-zenders zoals met de Topfield kan? Bijkomend verzoek is een EPG-variant waarbij je met de rechtse pijl direct naar een volgende zender-EPG kan switchen? Tsja, goede vraag, ik heb eerlijk gezegd de hoop al een beetje opgegeven, onbegrijpelijk dat een Topfield het wel heeft en een Dream niet terwijl de dream aan het internet hangt. Ik heb zelf helaas te weinig programmeer kennis. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen