Ga naar inhoud


werkende rotor met USALS


Oldfield

Aanbevolen berichten

Dit verhaal loopt goed af.

 

Voorheen gebruikte ik een TF5000 in combinatie met een Stab HH120. Daarbij had ik een DUO LNB (quattro), zodat voor 19,2 en 23.5 niet geroteerd hoefte te worden. Ik leefde in de veronderstelling dat ik dat in combinatie met de DM800 (en PLi) ook wel aan de gang zou krijgen (usals met disecq 1.0 of 1.1). Niets bleek minder waar...

 

Op de één of andere duistere manier slaagde de DM800 er niet in om de HH120 rotor op de goede positie te krijgen. Hij draaide wel naar de goede positie, maar draaide vervolgens weer terug naar iets dat op een nulpunt leek, en bleef daar vervolgens een beetje heen en weer draaien.

 

Ik zal iedereen besparen wat ik allemaal heb getest, maar het is mij niet gelukt de HH120 aan de gang te krijgen. Aan de HH120 leek het niet te liggen, want met een TF5000 werkte alles zonder problemen. Toen maar besloten om een Moteck SG2100A te plaaten om (hopelijk) van alle ellende af te zijn.

Een combinatie van Usals en Diseqc 1.0/1.1 lukte mij niet, dus toen maar weer roteren naar 23,5 en dus alleen Usals gebruiken.

Gekozen configuratie (zie de manual): eenvoudig / rotor en met de juiste lengte en breedtegraden (zie Google earth o.i.d.). Ik lees hier steeds in topics dat de setting voor stroom(gebruik) 70(%) moet zijn, dus dat heb ik ook maar braaf gedaan, zonder dat ik ergens gelezen heb waarom dat nou eigenlijk zou moeten. Iemand?

 

Alles leek te werken, maar toch verloor ik regelmatig zonder reden ontvangst en leek het alsof de schotel niet meer in de juiste positie stond - een klacht die ik in meer topics tegenkwam. Bij toeval (door de andere aangesloten ontvanger) kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een Disecq 1.0/1.1 commando wordt gestuurd ("B" of "2"), want de tweede LNB werd geactiveerd. De schotel stond namelijk gewoon op 19,2 -dit bleek op de tweede tuner die op dezelfde schotel was aangesloten!

Om zeker te zijn dat dit inderdaad het probleem was, heb ik weer een Quattro LNB gemonteerd. Sindsdien al een aantal weken geen probleem meer met Usals! Wellicht een oplossing voor andere leden?

 

Topfield.

 

PS: de specs voor stroomverbruik van de Moteck en Stab zijn nagenoeg gelijk - dus dat lijkt geen reden voor het niet-werken van de HH120. Wellicht zijn de tandwielen van de Stab beschadigd en kan de TF5000 meer vermogen leveren dan de DM800. Iemand nog een andere suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...