Ga naar inhoud


Hulp met MDAPI en mediaportal icm acamd en vplug


Aanbevolen berichten

Ik ben een tijdje aan stoeien geweest met bovenstaande.

Ik krijg het allemaal werkend op een ding na en dat is dat ik ff niet snap waarom als de plugin (mdapi) enabled is mijn C+kaart het niet meer doet. Althans ik ontvang dan niet meer de de kanalen die ik normaal ontvang alle andere kanalen werken dan prima zelfs sommige HDkanalen. Zodra ik de plugin disabled dan doet de C+kaart het weer. Als ik naar de logs van acamd kijk en van vplug zie ik dat deze de ci niet vind. Kan het zo zijn dat de CI van de TT1500 budget niet ondersteund wordt door MDAPI of is er een mogelijkheid om de te enablen. Helaas ligt mij tweede lnb die twn lnb van multitenne bij de leverancier omdat een van die koppen verrot was dus kan geen client server opsteling te maken om het zo allemaal te testen

 

Iemand suggesties

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast TylerDurden

ik gebruik mediaportal met acamd icm newcs en dan moet ik mijn smartcard niet in een CAM stoppen, maar in een via seriële poort aangesloten smartcardreader.

 

vPlug ken ik niet, maar het zou me verbazen als die rechtstreeks van een CI slot leest. Iemand met ervaring met vPlug zal me vast corrigeren als ik me vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de tt 1500 buget zit een ci slot je je middels en ide kabel aansluit op de pci kaart.

 

Je heb waarschijnelijk een externe kaartreader.

 

Maar goed vplug,s2emu,emu nation .....etc zijn allemaal softcams ik wil weleens de termen door elkaar gooien. het komt er op neer dat ik veel tutorials zien hoe je een pc met een dreambox kan delen maar niet omgekeert. Het is nl goedkoper de box aan te laten dan de pc.

 

Simpel gezegt ik wil dat de pc zijn info van de dreambox krijgt.

WinCS staat al op de dreambox en draait of alles goed geconfigureerd staat weet ik niet.

 

Dus als je een voorbeeld heb van een server config en een client config help je me al aardig op weg. Tenzij het niet mogelijk is op de dreammbox te delen naar een pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

How to voor mediaportal mdapi,acamd en vplug

 

ff kijken op dxxxxxpxxxxt.org

 

Het is niet meer dan mdapifilter.ax, ffdecsa.dll,msvcp80.dll en msvcr90.dll downloaden en kopieeren naar X:\program files\team mediaportal\MediaPortal TV Server

 

kladblok openen

 

regsvr32 mdapifilter.ax

 

bestand opslaan als reg.bat

---------------------------------------

regsvr32 /u mdapifilter.ax

 

Bestand opslaan als unreg.bat

 

Bestanden (reg- en unreg.bat u kopieeren naar dezelfde map als die andere bestandjes.

 

mdapi registreren met reg bestand unreg kun je gebruiken als je een update van mediaportal installeerd of als het niet werkt.

 

Nu in de map

 

X:\program files\team mediaportal\MediaPortal TV Server

 

De map MDplugins aanmaken daarin kan je alle plugins plaatsen als

 

ACAMD

Vplug

GBOX

 

etc

 

Bij ACAMD cardclient.conf aanpassen

 

newcamd:192.168.x.x:10000:1/0604/ffff:user:passw:0102030405060708091011121314

mgcamd:192.168.x.x:10001:1/0100/ffff:user:passw:0102030405060708091011121314

 

In de dreambox een user aanmaken onder cardserver moet wel downloaden en dan zit hij onder de gele knop.

 

VPLug is googlen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

 

Origineel bericht van: IvoM
En als je ccam met mediaplayer wil draaien?

ik neem aan dat je mediacenter bedoeld?

 

 

Origineel bericht van: IvoM
Iemand madapi al draaien onder windows 7?

 

jah ism mediaportal

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...