Ga naar inhoud


zenderlijst ziggo


Gast dreamboxboy

Aanbevolen berichten

Gast dreamboxboy

heeft iemand een complete zenderlijst van ziggo,

zo dat ik de misschien nieuwe zenders kan zoeken.

heeft iemand misschien ook nog een zenderlijst van

@home.

 

bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Linux 4 TV

ja, ben ik ook naar op zoek.

Sinds een paar weken werken de oude zenderlijsten niet meer en ook het zoeken naar nieuwe zenders levert niks op.. ;-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Linux 4 TV

Bedankt voor de lijst!

 

Alleen; helaas werkt ie niet bij mij. Voor welke regio is jouw lijst? Ik zit in Twente.

Veel zenders (bijv. Ned 1 t/m3 en RTL 4, maar ook andere) geven voortdurend "Service could not be found". De overige RTL's doen het dan weer wel... frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast dreamboxboy

Oke, dat kan inderdaad kloppen. Ik heb een lijst voor amersfoort en omstreken. Ik zal wel effe kijken of ik ook een lijst voor twente kan maken.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lijst van casema en die doet het gewoon goed.

Er zitten daar meerdere opties voor zoeken, zodat je alle kanalen kan vinden.

als je met casema niet alle kanalen kan vinden, gebruik dan cammy superscan, duurt wel ongeveer 20 minuten, maar hij scant meer transponders.

 

succes,

 

Rafiek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kan iemand mij vertellen in welke dir. je deze zoeklijst zet, zodat je kan kiezen welke provider hij moet zoeken.

 

Als ik mijn d-box flash kan ik in eerste instantie kiezen uit casema, upc en nog wat andere.

Nadat ik een update heb gedaan staan er alleen nog maar 2 in de lijst om te kunnen updaten en die geven alleen maar een nummer iets in de trend van 68xx en 69xx.

 

Many Thanx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Wat hebben de vragenstellers in dit topic aan deze informatie? Het gaat ze uiteraard om de frequenties van de Transport Stream en de verdeling van de digitale kanalen over die Transport Streams en dat is informatie die Ziggo niet publiceert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dan zou ik toch de vraag van TS maar eens nalezen smirk Hij vraagt toch echt om een zenderlijst

Tja, hij vraagt inderdaad om een zenderlijst, maar soms moet je wel eens tussen de regels doorlezen om te bepalen wat men precies bedoelt.

Citaat:
En heb je mijn link al eens aangeklikt en een plaatsnaam opgegeven?

Ja, leuk zo'n zender overzicht, maar niet echt relevant voor hetgeen de TS er mee wil bereiken.

Citaat:
De transport frequenties zijn niet echt van belang want alleen met een kaart kun je die zenders laten scannen/bekijken, en die info staat op je kaart dmv een Ziggo provider ID die plaatsgebonden is

In het circuit voor de niet goedgekeurde kabelontvangers zijn die Transport Stream frequenties juist van belang aangezien de kabelbedrijven in Nederland zich niet helemaal aan de DVB specificaties houden en een alternatieve instel methode gebruiken om met de verschillende frequentieplannen voor diverse regio's om te kunnen gaan. Niet goedgekeurde ontvangers gaan meestal uit van de DVB specificaties waarbij er helemaal geen netwerk ID ingevoerd hoeft te worden.

Voor het zoeken naar de digitale kanalen op de kabel heb je overigens geen smartcard nodig, die wordt alleen gebruikt zodra je de gevonden digitale kanalen wilt gaan weergeven. De frequenties waarop de Transport Streams in een bepaalde regio worden uitgezonden staan niet op de smartcard. Die informatie wordt gewoon in het digitale TV signaal meegezonden via de zogenaamde Network Information Tables (NIT). Per netwerk ID is er zo'n NIT aanwezig en bij een aanbevolen kabelontvanger moet je de netwerk ID opgeven zodat de ontvanger de juiste NIT uit het signaal kan halen. Verder dien je de frequentie op te geven aan de ontvanger zodat deze de juiste Transport Stream weet te vinden waarin al deze informatie over het netwerk wordt doorgegeven. Als de kabelbedrijven zich aan de DVB specificaties zouden houden met betrekking tot de werking van de NIT dan was het niet nodig geweest om een netwerk ID op te geven aangezien de ontvangers er dan altijd vanuit kunnen gaan dat de zogenaamde "actual" NIT de NIT is die van toepassing is in de regio.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...