Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 4 weken later...
Geplaatst:

Nou, ik heb dit helemaal doorgelezen, echter heb ik geen duidelijk antwoord of ik nou divx/xvid kan afspelen in bestandsmodus, is er iemand die mij dit kan bevestigen/ontkennen?

Vastberaden, geen arrogantie!
Geplaatst:

heb zelf net een full-hd mediaplayer besteld om hiervan af te zijn.

had op de 800/8000 toch wel support voor avi/divx enz verwacht.

maar echt hard gaat dat niet en mkv zie ik helemaal nog niet gebeuren...dus heb mezelf voor die 200,- al dat gekloot bespaard.

grtx

Geplaatst:
Origineel bericht van: arnoldl

maar echt hard gaat dat niet en mkv zie ik helemaal nog niet gebeuren...dus heb mezelf voor die 200,- al dat gekloot bespaard.

LOL

Divx is nogal oude meuk, je koopt toch geen high-end-nieuwste-van-het-nieuwste spul om oude meuk af te spelen? Dat kan je dvd speler van 30 euro ook.

Ik ben persoonlijk erg blij dat dream hier van af ziet.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: arnoldl

LOL

Divx is nogal oude meuk, je koopt toch geen high-end-nieuwste-van-het-nieuwste spul om oude meuk af te spelen? Dat kan je dvd speler van 30 euro ook.

Het gaat mij niet om die 30 euro, maar om het gemak om een paar terrabyte aan divx te hebben op een schijf die direct toegankelijk is ipv al die dvdtjes in de kast....

en ouwe meuk..? dat valt mee hoor, de nieuwste release's worden ook in divx gepost.
Geplaatst:

meeste downloads zijn toch wel in divx xvid of mkv.

idd gaat niet om het geld (dan zou ik nooit een 8000 kunnen kopen) maar om het gemak of alles vanaf 1 punt af te spelen.

Geplaatst:

Motiveer je blijdschap eens dan? ik zie het nadeel niet van divx ondersteuning.

Geplaatst:

volgens mij heb ik onlangs voor de 8000 wel divx/mkv ondersteuning in de software voorbij zien komen

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Origineel bericht van: alejandro

en ouwe meuk..? dat valt mee hoor, de nieuwste release's worden ook in divx gepost.

Ouwe meuk als in verouderde techniek. Divx is gebaseerd op uitgeklede mpeg4-part2, techniek uit 1999, en dat terwijl mpeg4-2 zelf al (in de originele-niet-uitgeklede variant) al als mislukt experiment wordt gezien door de broadcasters. Mpeg4 is de "opvolger" van mpeg1, een aantal slimmigheden uit mpeg2 worden dus niet eens gebruikt, terwijl mpeg2 ook niet echt bleeding-edge tecniek is... (1997 o.i.d.)

Ik vind heden ten dage alleen h264 aka mpeg4-part10 in mp4 container acceptabel en die kun je ook gewoon afspelen met je dreambox (en PS3 :-)) (het kan zijn dat je ze even moet herpakken in een transport stream, ik weet niet of de dreambox mp4 snapt). Je hoeft zowiezo h264 dus niet te her-encoden, wat met divx wel moet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: alejandro

Origineel bericht van: erik

Motiveer je blijdschap eens dan? ik zie het nadeel niet van divx ondersteuning.

Dan komen we hopelijk eindelijk eens van die verouderde techniek af en bovendien het marketing-zonder-techniek-gebral van Divx irriteert me mateloos. Marketing: prima, maar verkoop dan ook een fatsoenlijk product.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen