Ga naar inhoud


externe harddisk niet zichtbaar


habibi

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 1 week een ufs910 en vandaag een externe harddisk aangesloten. Het is al lastig om te ontdekken hoe ik die pvr functie gebruiken kan (info hierover is welkom; wel wat gevonden maar timeshift is een totaal raadsel voor mij. Hoe starten, stoppen, bekijken?), maar ik kan helemaal de disk niet vinden. Ook niet als ik bij aaf op de browser device aanklik is dit helemaal leeg. De disk wordt dus blijkbaar niet herkend.

 

Wat kan ik doen?

 

Groet,

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt in ieder geval voor de menustructuur. Ik had nog niet ontdekt waar ik kon checken of de usb disk herkend werd. Niet dus. De kathi volledig uitgezet en daarna nog een keer gekeken en niets zichtbaar, dus ik kan niets formateren. Maar de format is fat, dus dat moet goed zijn.

 

De disk is een seagate baracudda in een doosje met usb2. De image is aaf 1.5. Wat kan ik doen?

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik heb een mac en kan alleen in fat formatteren. Wat de mac er dan van maakt, weet ik niet. Maar ik zou dan toch in de kathrein moeten kunnen formatteren? En dat werkt niet omdat de disk niet 'bestaat' voor de kathi.

 

 

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

de disk heeft een externe voeding. Het is een 3,5" met externe voeding. Ik zal de disk eens opnieuw opstarten. Nee, geen verschil.

 

Ik zal mijn 2,5" disk opsnorren en eens kijken of die het doet. En eens wat varieren met de usb aansluiting.

 

Wordt vervolgd!

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met een Lacie D2 quadra externe harde schijf.

Deze zijn "out of the box" geformateerd in HFS+-structuur.

Dit is de meest efficiënte structuur voor gebruik op een Mac.

 

Ik heb het probleem kunnen oplossen als volgt:

1. Quick format NTFS via een windows xp pc. (Kon enkel NTFS kiezen bij een harde schijf van 750GB)

2. Harde schijf ingeplugd in Kathrein. Dan werd die wel herkend.

3. Geformateerd via Katrhein in FAT32 structuur.

 

Werkt perfect nu.

Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ga ik proberen. Ik heb xp op mijn mac en eventueeel ook nog ergens een laptop met xp. Ik kom hier op terug.

 

Overigens heb ik die HFS+ structuur binnen osX veranderd in FAT, maar dat is dus niet goed genoeg.

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het blijkt onmogelijk om mijn disk herkenbaar te krijgen. alleen mijn mac leest hem. Zelfs met een fat32 indeling ziet de 910, maar ook mijn xp laptop hem niet. Inmiddels ook een 40gb 2,5" disk aangehangen. De WD disk die erin zit heeft een externe voeiding nodig om op te starten. Dat wist ik al, maar die voeding heb ik niet. Wel nog een ibm disk en die doet het wel. De 910 vind hem en de opname loopt goed.

 

Voorlopig gered dus.

 

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het niet zo dat je indien je een harddisk formateerd op fat32 je opname bestanden max 4 gb groot kunnen zijn?

 

dus stel je neemt iets van 2 uur op in hd na elkaar, dan zit je ver boven die 4 gb, lukt het dan nog?

 

ik heb hier nog een hd over van 250 gb (externe maxtor) dus wie weet gebruik ik die ook wel...lijkt mij leuk, enkel vraag ik mij af of de hd in slaap gaat als die niet wordt gebruikt?

 

iemand een idee?

 

djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi guys, ondertussen heb ik ook mijn externe hd aan de kathi gehangen. al een opname die nu loopt.

 

maar een klein vraagje?

als je nu iets programmeerd in de guide om bv vannacht 23.00 uur.

moet je de kath laten aanliggen zodat de opname start?

of zal de kath wakker worden en opnemen?

en ik zie ook dat je sd of hd kunt opnemen, maar je kan dat nergens instellen hoe hij moet opnemen, of zie ik wat over het hoofd.

 

heeft iemand dit al eens gedaan?

 

khoor het graag

Djee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: habibi
Nou, het blijkt onmogelijk om mijn disk herkenbaar te krijgen. alleen mijn mac leest hem. Zelfs met een fat32 indeling ziet de 910, maar ook mijn xp laptop hem niet.

Jos


Dat probleem had ik ook eerst maar....
In XP heb ik via controlpanel / Computer management / Disk- management deze toch kunnen formateren.
Vanaf dan werd die probleemloos herkend in XP en in de UFS910.

Kathrein UFS910, 1.06+ftp+BA, Triax88, Astra1-2-3 & HB, HD 750GB Lacie quadra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...