Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit van Kathrein UFS 910


Gast Raymanarc10

Aanbevolen berichten

Gast Raymanarc10

Beste forum leden,

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Kathrein 910.

Wat me opviel is dat iedereen lovend is over de beeld kwaliteit van de Kathrein, maar ik vond het beeld van mijn Philips 2210 toch scherper. Dit was in combinatie met een falken schotel met single LNB.

Nu met de kathrein en een 60cm Triax schotel incl. de quadro lnb voor de astra 1 en 3, lijkt het beeld toch minder. Nu weet ik niet precies waar dit aan ligt, maar ik heb het vermoeden dat het aan het up/down scalen ligt. De voetbal wedstrijden op NL1 HD zijn super scherp overigens.

Nu heb ik de beeld instelling gezet op automatisch i.p.v. 1080I en nu lijken de zenders in SD toch beter.

Wat is jullie ervaring m.b.t. deze instelling en de beeld kwaliteit van de Kathrein.

p.s. een andere HDMI kabel geprobeerd anders dan de meegeleverde en lijkt niet veel uit te maken. Dit ok al gelezen in een ander topic over HDMI kabels

gr.

Raymond

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sluit hem eens met scart aan voor de sd kanalen.

Bij mij zijn de SD kanalen ook minder scherp met hdmi dan met scart.

Hd kanalen met hdmi zijn daarintegen super.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast MindRuler

Heb het ook even getest en op auto is het beeld voor sd kanalen inderdaad beter maar ook minder scherp.

Scart heb ik nog niet geprobeerd, maar mijn dreambox 7000 had met scart een super beeld.

HD beeld met de kath is super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Raymanarc10
De voetbal wedstrijden op NL1 HD zijn super scherp overigens.
Nu heb ik de beeld instelling gezet op automatisch i.p.v. 1080I en nu lijken de zenders in SD toch beter.
Wat is jullie ervaring m.b.t. deze instelling en de beeld kwaliteit van de Kathrein.



@Raymanarc10,

De SD beeldwaliteit van mijn Kathrein UFS-910 vind ik beter dan van mijn Dreambox 7020.

Hierbij de opmerking dat bij mijn Kathrein UFS-910 het SD beeld beter is via Scart dan via HDMI.

Op zijn beurt vind ik de SD/HD beelden bij mijn Kathrein UFS-910 ietsjes minder dan bij mijn AB IPBox 9000HD.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raymanarc10

Ik zal vanavond eens de scart proberen voor de SD kanalen.

 

Zou de beeld kwaliteit in de toekomst voor SD kanalen over HDMI kabel verbeterd kunnen worden door software updates, of is dit afhankelijk van de hardware van de Kathrein?

 

bedankt voor jullie reakties!!

Gr.

Raymond

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raymanarc10

Ik heb de SD kanalen bekeken via scart en het viel mij op dat deze via de scart wat donkerder is maar qua beeld kwaliteit vind ik de HDMI met resolutie op Automatisch het beste beeld voor SD kanalen. Nadeel is dat het zappen langer duurt.

 

Iemand nog een idee of de kwaliteit verbeterd zou kunnen worden via software updates, of zitten we aan het maximaal haalbare?

 

De ontvangst sterkte (61%) en ontvangst kwaliteit(95%) lijken bij mij goed, dus dat zal de reden niet zijn.

de LNB kwaliteit misschien?? ik gebruik de DUO LNB 60 QUAD???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...