Ga naar inhoud


[800S] ontbrekende transponders op dreambox 800


koksal

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

is deze goed?:

 

KÖNIG IN-LINE VERSTERKER

 

De in-line versterker verhoogt het signaal met 13 tot 18B en wordt aangesloten tussen de LNB en de ontvanger. De LNB-spanning wordt gebruikt als voeding.

 

• Freqentiebereik: 950 - 2300 MHz

 

• Versterkingsfactor: 950MHz: 13dB, 2300MHz: 18dB

 

• Max. uitgangsignaal: 100dBuV

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@koksal

Hallo,

De konig versterker kan voor het versterken van het signaal zeker gebruikt worden

Maar ik zou eerst indien mogelijk vanaf de lnb kabels verbindingsdozen 2 way splitters nazien

Ik had bij een collega een soortgelijk probleem niet alle zenders op 23.5 in line versterker er tussen geplaatst nog niet ok

de oorzaak was een 2 way splitter vervanging van de splitter en

terug alle zenders zoals voordien

Mvg,

jac62b41

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels een versterker gekocht en aangesloten.

bereik is wel beter, maar nog steeds zelfde probleem.

mijn lnb-aansluiting zit in de muur (net als de aansluiting van kabel tv).

en met een andere ontvanger heb ik geen probleem.

ik zag op een andere forum wel het volgende:

Gisteravond is een "expirimental image" uitgelekt van DMM. Deze versie bevat de bugfix betreffende het niet vinden van enkele transponders door de tuner. Het blijkt te liggen aan DVBS2 transponder welke de 8PSK modulatie gebruiken, het is dus een soortgelijk probleem als zich enkele weken geleden met de Kathrein voordeed. Officieel is deze versie dus nog niet publiekelijk gemaakt en kunnen de diverse image bouwers deze dus nog niet opnemen in hun image.

 

Heb net zelf even een simpel testje gedaan door de inhoud van de map \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\extra van het experimental image te kopieeren naar de image van Pli en verrekt als het niet waar is nu vindt de DM-800 wel alle transponders.

Het probleem met de tuner blijkt dus achteraf NIET hardwarematig te zijn en prima te verhelpen door deze fix. De officieele fix komt ws pas over een weekje uit maar voor de mensen die reeds een boxje hebben weten te bemachtigen heb ik de aangepaste tunerdrivers downloadbaar gemaakt.

 

weten jullie toevallig hoe ik die driver in mijn dreambox moet krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok...

 

ff voor de test.. waar de fout zit...

 

- je heb opendbedit 3.6 ?? de laaste versie ?? anders geeft hij fouten op de hd kannalen < had k zelf ook >

 

- doen de andere koppen wel iets ? sluit je ontvanger is per kop aan .. switch er tussen uit , is t nu wel goed ?

 

- laaste kannalen lijst zoeken .. en er in zetten .. is t nu nog steets niet goed ??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat erbij waar het terecht moet komen.

Gewoon met een ftp-programma in de juiste directory uploaden.

 

Maarre, dit was een post van 16 mei, en er staat toch dat de release een week lateer waarschijnlijk uitkomt?

Dat is al anderhalve maand geleden...

Zou hij intussen niet in images of aanvullende services (via de software-update) kunnen zitten of zo?

 

Ik ben wel benieuwd; ik denk dat wel meer mensen dit opgelost zouden willen zien smirk

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had geen problemen met hd kanalen. alleen maar dat veel transponder niet gevonden worden.

ik heb wel nu maar meteen de nieuwe openbedit gedowload.

ik kan de koppen niet apart aansluiten want de hele installatie is van het gebouw. er is 1 lnb aansluiting in de muur en vandaar dus naar mijn dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: koksal
Helaas vind mijn dreambox heel veel transponders niet. Ik heb de software geupdate, instellingen tig keer nagekeken, handmatig transponders ingevoerd, kanaallijst geladen, niks helpt. na het laden van een kanaallijst had ik wel de ontbrekende transponders in de dreambox, maar totaal geen beeld. De dreambxo geeft bij die transponders aan: "afstemmen mislukt" en telt af van 4 naar 0.


geef eens aan welke transponders en/of zenders dat zijn zodat anderen er specifiek naar kunnen kijken!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat met name om transponders op de turksat satelliet.

het zijn er niet een paar maar best wel veel.

voorbeelden: 11857V, 2400. 11858V 2400.11694H, 4444.11794H, 5632.12002H,4800. maar dit zijn er dus maar een paar van de vele anderen die de dreambox niet vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een testje gedaan met deze drivers op Astra3.

Tot mijn grote verbazing vind ik 341 zenders tegen 209 met de originele drivers in de laatste PLI-image.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast marcelno

Hallo daar, ik heb eventjes een vraagje mbt het vinden van wat evt. documentatie voor het inregelen van mijn 800HD.

Zou jij mij op weg kunnen helpen??

 

Hoe e.e.a op te starten.

 

Thnx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@S_Hopper,

 

Dat is inderdaad verrassend!

En had je van tevoren ook problemen met het openen van zenders op de Astra3, waar dit wellicht ook beter is?

Dus, kun je bijvoorbeeld NL1 HD gemakkelijk bekijken en zo, of ging dit tevoren ook eigenlijk al goed bij je.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ned1HD had ik altijd al. Maar bv Astra Promo HD op 23E kreeg ik niet. Nu wordt de zender gevonden tijdens het scannen van de satelliet. De meeste extra zenders zitten in het gecodeerde Duitse Kabel pakket. Kanalen, die ik op mijn 7025 ook nog nooit heb gezien. Ook op Turksat zie ik kanalen die ik nog nooit gezien heb.

Morgen zal ik nog wat andere satellieten proberen.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of je verder nog effecten merkt, andere voor- of nadelen.

 

Ik heb op de 7020 alle zenders op de Astra3 zonder problemen, maar op de 800 blijven ze een probleem, vooral de HD-zenders.

Als het de gevoeligheid van de tuner in z'n algemeen gewoon ten goede komt, lijkt het me wel wat om ook eens te proberen...

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...