Ga naar inhoud

[800S] ontbrekende transponders op dreambox 800

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als eerste maak je met een FTP-programmaatje contact met je dreambox.

In de aangegeven directory \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\ hernoem je de oude "extra" naar bijvoorbeeld "extra_old" of zo.

Je gaat terug naar \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\ en zet de test-drivers in een nieuwe map "extra" die je aanmaakt; je gaat in die nieuwe map staan, en upload de nieuwe drivers (die je natuurlijk vantevoren unzipped hebt).

Nu even opnieuw opstarten.

Moet lukken, toch?

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik gebruik zelf meestal een freeware-programmaatje dat ftp-surfer heet, als je wilt kan het ook met firefox of explorer als je in de adresbalk intikt ftp://192.168.x.x (hier het ip-adres van je box) en dan inlogt met gebruikersnaam root en wachtwoord dreambox.

Ik vind alleen het uploaden dan niet erg handig.

Misschien toch maar gewoon een ftp-programmaatje downloaden, dan gaat het gemakkelijker (mijn mening hoor...).

OpenDBedit is een settingseditor; daarmee kun je je kanalenlijst veranderen en (inderdaad ook via het ftp-protocol) overzetten naar de dreambox.

Daar kun je niet mee gaan rondkijken op de dreambox.

Geplaatst:

Ja dat zijn de zelfde drivers

Origineel bericht van: koksal
Ik lees op de pli site het volgende, als reactie op mijn zelfde vraag(ontbrekende transponders) als die ik hier heb gesteld.

Ik heb op een ander Forum gelezen dat er drivers zijn die dit probleem oplossen.

En ja hoor het werkt. Ik heb nu veel meer transponders. Deze drivers schijnen nog in een soort beta te zitten en zullen snel worden gereleased is mijn verteld.

Weet iemand welke drivers er worden bedoeld?

Begon er iets van te snappen totdat ik een dreambox kreeg. Maar dat gaat me ooit ook nog eens lukken.

Geplaatst:

Ik heb een probleem ontdekt in de nieuwe drivers. Zodra ik op sommige (niet alle) kanalen DolbyDigital (AC3) 5.1 kies krijg ik onderbrekingen in het geluid. Een voorbeeld hiervan is TVP HD-test op Astra 19,2. Zet ik de oude drivers terug en een een complete restart is het probleem over.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:

Dat zou in ieder geval wel verklaren waarom ze nog niet in de nieuwe firmware opgenomen zijn.

Er diende dus nog het een en ander uitgetest te worden en zo.

Ik gebruik dat deel nog niet, dus ik laat ze nog even staan; de Astra3 gaat echt een stuk gemakkelijker open.

Geplaatst:

Na wat elimineren ben ik er achtergekomen dat de fout in de file bcm7401.ko zit (de main bcm7401 driver).

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Geplaatst:

En dus die weer uit de oorspronkelijke driverset terughalen, begrijp ik.

Geplaatst:
Origineel bericht van: likus
Als eerste maak je met een FTP-programmaatje contact met je dreambox.
In de aangegeven directory \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\ hernoem je de oude "extra" naar bijvoorbeeld "extra_old" of zo.
Je gaat terug naar \lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800\ en zet de test-drivers in een nieuwe map "extra" die je aanmaakt; je gaat in die nieuwe map staan, en upload de nieuwe drivers (die je natuurlijk vantevoren unzipped hebt).
Nu even opnieuw opstarten.

nou, gisteravond geprobeerd. maar geen succes. Voor de duidelijkheid: ik heb onder lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800 dus 2 mappen extra: eentje heet nu wel extra_old. DUs niks verkeerd gedaan toch??

Moet lukken, toch?
Geplaatst:
Citaat:
nou, gisteravond geprobeerd. maar geen succes. Voor de duidelijkheid: ik heb onder lib\modules\2.6.12-5.1-brcmstb-dm800 dus 2 mappen extra: eentje heet nu wel extra_old. DUs niks verkeerd gedaan toch??

Klinkt alsof het goed gedaan is, ja.
De nieuwe drivers staan wel in de gewone map "extra" natuurlijk.
En, je hebt ook een reboot gedaan, neem ik aan...

Enne, het is natuurlijk bij mij ook niet, dat er ineens geen problemen meer zijn met de tuner van de 800, maar ineens gaan de zenders van de Astra3 wel open, waar dit eerst niets deed.
Ik had tot daarvoor bijv. de zender HD1NL nog niet mogen bekijken, en daarna lukte het ineens wel (nog met moeite dus, maar die moeite heeft daarvoor dus niets gebracht).

Jammer dat het bij jou geen merkbaar effect heeft.

Geplaatst:
reboot is toch gewoon uit en aanzetten?

Idd...... gewoon ff de stekker eruit halen .

Gr.Zoekertje

Dreambox 8000

Dreambox 800se

Dreambox 800

Relook 400~

Popcorn Hour A-110

Visiosat G4: 13.0° 19.2° 23.5° 28.2°

Geplaatst:
Origineel bericht van: zoekertje
reboot is toch gewoon uit en aanzetten?

Idd...... gewoon ff de stekker eruit halen .

Oh, weer wat geleerd blijkbaar. cool

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

smile ik leer gelukkig snel.

maar ik heb gisteren een firmware update gedaan via de browser (www.dm800.de). heb een experimental image van 29-06-08 geinstalleerd, maar mijn probleem (ontbrekende transponders) is nog steeds niet verholpen.

VOlgens mij is mijn tuner gewoon kaduuk.

Ik dank iedereen voor zijn bijdrage en tips.

thanks people!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen