Ga naar inhoud


[DM600] Wijzigen volgorde zenders met Dreamset


Seca3

Aanbevolen berichten

Ik weet dat er meerdere topics lopen over settingslijsten, maar ik heb na zoeken daarin de juiste informatie helaas niet kunnen vinden.

Ik heb een DM600PVR met Gemini 4.30 waar ik met Dreamset (laatste versie 2.16) de volgorde in de Canal Digitaal User-Bouquets lijst wil modificeren. Ik heb deze eerst met Dreamset ingelezen, gewijzigd en naar de Dreambox ge-upload, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om deze goed in de Dreambox te krijgen: de lijst blijft hardnekkig in de oude volgorde staan!

Volgens de Dreamset configuratie staat het satellites.xml bestand in /share/tuxbox/ en de Services, Bouquets in /var/tuxbox/config/enigma/ . Op die manier heb ik in het begin ook de PET123 lijst erin gezet.

Ik heb een Multyantenne en heb de desbetreffende PET settings lijst gebruikt (astra_hotbird_astra2a_astra3.zip).

Ik hoop dat iemand mij aan informatie kan helpen om de gewijzigde volgorde in de Dreambox te krijgen, de handleiding van Dreamset is uiterst summier.

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja dat heb ik gedaan, eerst het gewijzigde bestand op de PC opgeslagen.

Na opnieuw inladen van dat bestand in Dreamset is de door mij gewenste volgorde nog steeds aanwezig, alleen na het uploaden naar de Dreambox, en na het herstarten daarvan is de volgorde helaas niet aangepast...

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de zenders maar in de Dreambox zelf verplaatst nu het me niet lukt met Dreamset.

Wel wat meer werk, maar het is nu wel voor elkaar.

Ik blijf echter wel benieuwd waarom het mij met Dreamset niet lukt dus hopelijk kan iemand mij alsnog aan een verklaring/oplossing helpen.

Kom op collega-Dreamboxers, er is toch wel iemand die hier ook mee bezig is geweest??? confusedconfused

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast arnold_rein

ik gebruik zelf opendbedit

 

en de settings moeten dan zijn

 

services en bouquets /etc/enigma/

user bouquet /etc/enigma/

en de satelites xml op /etc/tuxbox/

 

veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...