Ga naar inhoud


[7025] kabel en satellietzenders samenvoegen


marc74

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een 7025 met sat en kabeltuner.

Nu wil ik mijn zenderslijst voor sat vernieuwen, maar het lukt me niet mijn Ziggo lijst samen te voegen met een nieuwe satellietlijst.

Het is me een beetje te veel werk alle freq. voor de kabel opnieuw te moeten zoeken.

 

Ik heb het geprobeerd met opendbedit, maar hij geeft errors.

 

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet doen?

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: marc74
Hallo,

Ik heb een 7025 met sat en kabeltuner.
Nu wil ik mijn zenderslijst voor sat vernieuwen, maar het lukt me niet mijn Ziggo lijst samen te voegen met een nieuwe satellietlijst.
Het is me een beetje te veel werk alle freq. voor de kabel opnieuw te moeten zoeken.

Ik heb het geprobeerd met opendbedit, maar hij geeft errors.

Is er iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet doen?

Marc


7025+? Dan werkt opendbedit gewoon, toch? Ik heb een 7025+ met sat- en cab tuner maar gebruik gewoon opendbedit.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
7025+? Dan werkt opendbedit gewoon, toch? Ik heb een 7025+ met sat- en cab tuner maar gebruik gewoon opendbedit.

Jouw methode werkt wel als je al beschikt over een kant en klare lijst (kabel en Sat).

Wat ik gedaan heb;

Eerst een Satelliet lijst erin gezet van bijv Pet123, zoals mijn configuratie is.

Daarna, doe ik van die zelfde kant en klare lijst een complete scan van de satellieten, met de optie wissen voor het scannen aan | sat scannen aan | kabel scannen uit (bouquetten blijven behouden)

Als dat alles klaar is, doe ik de kabelsscan (nu niet de zenders wissen en de sat scannen op uit zetten) Denk aan SR6875 en QAM64 en QAM256 aan te vinken.

Als dit weer klaar is, laad ik pas de lijst uit de 7025 met OpenDBedit.

Maak een extra bouquet aan (in mijn geval @home) en zet hier dan alle cable zenders (op de voorkeur volgorde).

Even opslaan voor de volgende keer (anders blijf je moeilijk doen).

Als laatste stap, de zenderlijst naar de 7025 blazen en kijken maar.....

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arie,

 

Bedankt voor antwoord ga ik proberen.

 

Ik heb ook al een keer de sats opnieuw gescanned met de optie kanalen wissen voor scannen, maar dan heb ik een hele hoop zenders op hotbird die hij niet weer terug zet.

 

Ik ga het nu op deze manier doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...