Ga naar inhoud


[600] diseqc schakelt wel/niet tussen 13/19,2/23,5/28,2


Wifi

Aanbevolen berichten

Sinds de laatste 2 images van PLI & Gemini heb ik een volgend probleem waar ik geen verklaring meer voor heb.

Ik heb 2 dm600pvr waarvan 1 een diseqc 4/1 heeft en 1 een 2/1

De opstelling is als volgt:

hotbird & astra staan aangesloten op een duo lnb en de 23,5 & 28,2 op een single lnb.

Afstand naar schotel (wavefrontier t90) is +/- 10/15 meter.

Het probleem doet zich alleen voor op de dreambox met de 4/1 diseqc schakeling.

Als ik schakel van b.v. de 19,2 naar de 13 en weer terug wil schakelen dan krijg ik nagenoeg altijd zender niet gevonden.

Laat ik hem even gaan (+/- 10 sec) dan schakelt hij wel en heb ik beeld.

Ik heb al van alles geprobeerd.

- Nieuwe dreambox

- Nieuwe diseqc schakelaar

- Nieuwe duo lnb's

- Nieuwe kabel

- Gewisseld tussen PLI & Gemini images

- Fast diseq

- Voltage verhoogd

- Andere dreambox losgekoppeld om uit te sluiten dat die stoort.

Zoals je hierboven ziet is de complete installatie gewisseld maar zonder resultaat.

Ik zie even niet meer waar ik dit moet zoeken.

Is er nog iemand die dit heeft of hier van gehoord heeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is wel een oplossing, ik ben er zelf heel lang mee bezig geweest en heb diverse merken DiSEqC switch op mijn schotel getest.

Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had n.l. de Edision 4/1 DiSEqC switch, maar ook die heeft problemen met schakelen op Astra 23,5 E. (Soms geen beeld op de themakanalen enz.

(uitvoerig getest op de Dreambox 500 en 600)

 

Nu heb ik geplaatst de iets duurdere Triax MFD 41D (Diode) 4/1 DiSEqC 1.0 switch en die werkt perfect !!!!

Diverse type dreamboxen hebben problemen met de Sturing: DiSEqC 2.0.

 

Suc6

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Diverse type dreamboxen hebben problemen met de Sturing: DiSEqC 2.0.

Suc6
Grts.


de dreambox ondersteunt deze DiSEqC 2.0 niet eens

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
de dreambox ondersteunt deze DiSEqC 2.0 niet eens


Klopt, ook niet volgens de handleiding, maar er zijn al honderde berichten over geschreven, het werkt wel en dan weer niet en soms gaf men de schuld aan de voeding.
ik weet ook dat diverse mensen de SPAUN SAR-411F gebruiken, maar die heeft ook een DiSEqC 2.0
Als het wel werkt heeft het waarschijnlijk te maken met de schakelstroom die de DiSEqC switch gebruikt of nodig heeft om goed te kunnen schakelen.

Grts.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: hemertje
de dreambox ondersteunt deze DiSEqC 2.0 niet eens


Klopt, ook niet volgens de handleiding, maar er zijn al honderde berichten over geschreven, het werkt wel en dan weer niet en soms gaf men de schuld aan de voeding.
ik weet ook dat diverse mensen de SPAUN SAR-411F gebruiken, maar die heeft ook een DiSEqC 2.0
Als het wel werkt heeft het waarschijnlijk te maken met de schakelstroom die de DiSEqC switch gebruikt of nodig heeft om goed te kunnen schakelen.

Grts.


wanneer de box bv DiSEqC 1.1 uitstuurt zal de genoemde SPAUN SAR-411F het ook normaal verwerken als DiSEqC 1.1

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het al eens geprobeerd met repeat command (bv 2x) e.d.?

Met de 7025 heb ik een vergelijkbaar probleem gehad. Met de aanpassing van de instelling in de Dreambox werkt het nu storing vrij.

Is misschien geen fraaie oplossing, maar who cares?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nogmaals even geprobeert met diseqc repeat met b.v. 3 x herhalen.

Helaas helpt dit niet.

Wat mij opviel is dat hij hierdoor zelfs slechter schakelt.

Nu heb ik weer verhoogd voltage gekozen en schakelt hij beter (niet optimaal).

Het valt mij op dat het zich zowel voordoet op mijn dm7000, dm600, diverse switches ingesteld op 1.0 & 1.1

Waarom heeft dit altijd goed gewerkt en is het nu niet meer fucntioneel te krijgen?

Heb dus werkelijk een hele set vernieuwd en hetzelfde treed op!

 

Wat mij ook opgevallen is dat als hij niet wil schakelen en ik haal de f-connector los en verbind deze weer op de box dat dan de schakeling wel plaatsvind.

Zou het wellicht een massa probleem kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn (weliswaar geen 600)maar een 7020 sinds een week (2e hands) maar ook nog steeds problemen met de diseqc/lnb.Als hij loopt:geen problemen.Als ik hem op standby zet en s'morgens weer aan, geen verbinding. Snr en agc komen dan niet boven de 70% en fluctueert. Zit ik wat te spelen met de lnb instellingen en de transponders krijg ik plotseling een lock en sync, zodat alles begint te lopen en ik de zenders kan ontvangen snr en agc zijn dan 85 en 80% ber=0.

Ik heb originele sw op de dream en op usb pli lolite en gemini 4.3.

Ga morgen kijken naar een andere diseqc.

als er iemand in het zuiden van het land zit met hetzelfde probleem of een oplossing weet gaarne melden (2 weten meer dan een)

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hannibal2206
EMP Centauri 4-1 doet 't hier prima op diverse dreambox modellen


Niet om EMP een veer in de kont te willen steken, maar dat gepruts van velen met 2.0 switchen gaat vervelen.
Neem een 1.0/1.1 switch, zoals die van EMP, en je bent van alle problemen af.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Hannibal2206
EMP Centauri 4-1 doet 't hier prima op diverse dreambox modellen


Niet om EMP een veer in de kont te willen steken, maar dat gepruts van velen met 2.0 switchen gaat vervelen.
Neem een 1.0/1.1 switch, zoals die van EMP, en je bent van alle problemen af.


En wat bedoel jij met gepruts met diseqc 2.0 switchen.
Als ik het 2.0 protocol niet gebruik maar in de dreambox 1.1 aangeef dan mag ik toch aannemen dat ik geen problemen ondervind, tenslotte is de switch geschikt voor diverse protocollen?

Tevens vind ik het vreemd dat ik een werkende switch heb voor meer dan 2 jaar en deze van de en op het andere moment problemen gaat geven.

Ik zal gezien ik nu toch al alles een keer vervangen heb een 1.0 diseq switch regelen om dit te testen.
Laat wel even de bevindingen weten hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...