Ga naar inhoud


geeft op de RGB groen beeld.


dennisdd

Aanbevolen berichten


Hoi Knakker,

 

Ja dat klopt, als het goed is moet het dan opgelost zijn.

Even kijken of ik morgen de condensators kan krijgen, heb nou de instelling op CVBS en op RGB zou ik veel beter beeld moeten heben op mijn LCD.

 

Bedankt,

 

Als het gelukt is laat ik het wel weten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dennisdd
heb nou de instelling op CVBS en op RGB zou ik veel beter beeld moeten heben op mijn LCD.


RGB geeft ook beter beeld, heeft jouw gebruikte scartingang wel RGB ondersteuning? Meestal is dat scart-1 die dit heeft, en zeker niet allemaal. Kan zijn dat je een DVD op scart-1 hebt zitten en je DB op scart-2 die géén RGB ondersteund.
Het kan ook zijn dat in het menu van je TV de RGB moet enablen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: dennisdd
heb nou de instelling op CVBS en op RGB zou ik veel beter beeld moeten heben op mijn LCD.

 

RGB geeft ook beter beeld, heeft jouw gebruikte scartingang wel RGB ondersteuning? Meestal is dat scart-1 die dit heeft, en zeker niet allemaal. Kan zijn dat je een DVD op scart-1 hebt zitten en je DB op scart-2 die géén RGB ondersteund.

Het kan ook zijn dat in het menu van je TV de RGB moet enablen.

 

De scart zit idd in scart-1 alleen als ik nu in het menu van de dreambox RGB selecteer heb ik dus groenbeeld maar dat had ik ook al bij mijn oude gewone tv, vandaar dat ik nu CVBS heb geselecteerd, alleen op mijn nieuwe lcd ga je wel het verschil zien en ik heb geen optie om RGB te enablen dus die moet gewoon werken op scart-1

 

Groetjes Dennis,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dennisdd,

 

Ik zou toch eerst even een andere goede scartkabel proberen.

Het kan idd ook zijn dat een van de pinnetjes in de scart onvoldoende contact maakt; ik heb dat ook wel eens gehad, het beeld werd dan ook echt groen. Je kan dan niet meer spreken over een groene waas.

 

Die fix heeft volgens mij een ander doel. Als ik het goed heb is het met deze fix mogelijk via een verloop blokje de box met een componentkabel aan te sluiten zonder blauwe waas.

 

Mocht je toch gaan solderen; suc6 ik ben benieuwd of het lukt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dennisdd
alleen op mijn nieuwe lcd ga je wel het verschil zien en ik heb geen optie om RGB te enablen dus die moet gewoon werken op scart-1

Groetjes Dennis,


Zal er op scart een wel geen RGB ondersteund worden anders moet hij in het menu wel te kiezen zijn lijkt mij! Kijk anders eens in de manual welke ingangen welke standaarden ondersteunen.

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...