Ga naar inhoud


Wie trekt mij over de streep.....


Royski

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De Relook 400 werd met veel bombarie geintroduceerd en door een groep mensen de hemel ingeprezen. Jammer genoeg is er nooit echt goede software voor gemaakt, waardoor de ontvanger als twin tuner ook nooit heeft gefunctioneerd (bij mij in elk geval niet).

Daarom koop ik nooit geen producten meer van deze fabrikant, ze komen wel steeds met nieuwe modellen maar ze geven totaal geen support aan de oudere modellen.

 

Relook, IPbox en ABcom allemaal hetzelfde. Misschien is de software voor de nieuwe modellen wel goed, ik ga het in elk geval niet zelf proberen.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een IPBox 9000HD besteld bij die #$#@%#@#$@#$@%$.

Hoop hem deze week nog binnen te krijgen. Zoek nu nog een HDD.

Daarvoor heb ik een nieuw topic geopent. Dus voor advies aub naar betreffende topic gaan.

 

Dit topic kan op slot. Iedereen bedankt voor de hulp bij het maken van mn beslissing.

 

 

Groeten,

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss off topic echter ik kon het niet laten op de gequote tekst te reageren vanwege onjuistheid:

 

Origineel bericht van: caveman
De Relook 400 werd met veel bombarie geintroduceerd en door een groep mensen de hemel ingeprezen. Jammer genoeg is er nooit echt goede software voor gemaakt, waardoor de ontvanger als twin tuner ook nooit heeft gefunctioneerd (bij mij in elk geval niet).

 

Ik denk dat dit aan jezelf ligt. Er zijn voldoende images (DGS of hierop gebaseerde images zoals Neumo 2.13.6) die de twin tuner functionaliteit ondersteunen ! De op Enigma gebaseerde images ondersteunen slechts 1 tuner en als zodanig werkt het ook niet op de 400s als twin tuner.

Echter dat kun je DGS moeilijk kwalijk nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor het ligt aan mij. Maar laten we deze discussie maar stoppen, is al te vaak gevoerd en het gaat nergens meer over. Bij sommige werkt de ontvanger wel, bij anderen niet.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste post hard roepen dat de 400 als twintuner goed gefunctioneerd heeft.

 

Ik denk dat we het over een andere ontvanger hebben, want de 400 die ik ken had wel twee tuners, de software kende ze ook, maar iets opnemen en tegelijk iets anders kijken of zelfs gewoon time shiften was teveel voor het ding.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat we de discussie daarover zouden stoppen.

Kom anders gewoon eens ff kijken, en ervaren dat het (inmiddels) wel echt werkt :D

/edit: Heb trouwens nog nooit meegamaakt, ook niet met oude software, dat timeshiften niet werkt. Werkt super zelfs smile gebruik het dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja ik weet het, kan het echter niet laten. Weet je wat, ik zal er nog eens een DGS image opzetten. Als jij mij vertelt welke image volgens jou betrouwbaar moet werken probeer ik het gewoon nog een keer. Als de boel inderdaad stabiel en betrouwbaar is hoor je mij nooit geen DGS producten meer afzeiken.

 

We gaan weer wel lekker off-topic by the way....

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neumo 2.13.6 is het beste image. Hierin zitten overigens geen mgcamd en/of newcs onderdelen. Die zijn wel eenvoudig toe te voegen.

Anders b.v. Fantacyteam 2.13.6 r2.

Als je laatst geflashte image een enigma image was zul je eerst uboot.img moeten flashen anders wordt het niet wat (en daarna een (all_noboot, kernel_root, db, welcome) of een all image.

 

oja.. en als je echt niet gelooft dat twin tuner werkt: je bent welkom hoor...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier een tevreden 400 gebruiker, laatste neumo, in de woonkamer, ik kan gewoon iets programmeren om op te nemen en we kunnen zonder problemen iets anders kijken.

Timeshift werkt overigens ook zonder problemen, ideaal, je wilt iets nog eens zien, gewoon even terugspoelen.

Enige probleem, als je bijv. rtl4 opneemt, en je zapt naar rtl4 vanaf een andere zender, dan is de sync niet goed, 1 keer op pauze en er weer af en hij loopt goed.

Dat is voor mij geen reden om een receiver af te branden.

 

Nogmaals, als je 1 kanaal opneemt, kun je zonder problemen langs alle kanalen zappen of kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lipsync probleem in dat specifieke geval is bekend maar inderdaad kun je een image hierop niet afbranden. Er zijn een paar kleine zaken (zoals met elke linux receiver). Veel belangrijker is dat het Neumo image superstabiel draait.

Overigens is nog een nieuwer Neumo image in ontwikkeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n Relook liep prima nadat ik er een andere harddisk in had gezet, bleek dat de harddisk die ik had niet lekker liep waardoor ik ook panics en verdwenen instellingen had.

 

Controleer of je harddisk wel geschikt is wink

 

Ik heb m'n relook weg gedaan omdat ik over ben gestapt naar een Kathrein UFS910 en de 9000 toen nog niet beschikbaar was.

 

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...