Ga naar inhoud


Verwijderen EPG Philips 2210, 2211 en 2212


Johan45

Aanbevolen berichten

Goed nieuws voor de bezitters van een Philips 2210, 2211 en 2212 decoder.

De nieuwe EPG firmware voor deze decoders is niet meer beschikbaar en kan niet meer geladen worden.

Dit ongetwijfeld door de vele klachten die hier op sat4all zijn gemeld. smile

 

Indien de nieuwe EPG firmware toch nog problemen geeft is er een manier om de nieuwe EPG handmatig te verwijderen.

 

Citaat:
NIEUWE CANALDIGITAAL EPG PER 27 FEBRUARI 2008

 

Na een uitgebreide testperiode is besloten de nieuwe CanalDigitaal EPG nog niet op grote schaal te lanceren voor bezitters van een Philips 2210 / 2211 / 2212 of Thomson TS4H.

 

Met ingang van 24 juni 2008 is de software voor de nieuwe EPG niet langer beschikbaar via de satelliet en zullen abonnees weer automatisch gebruik maken van de standaard EPG op de genoemde ontvangers.

 

CanalDigitaal gaat de software voor de nieuwe EPG verder ontwikkelen. Wij houden u op de hoogte via de consumentennieuwsbrief.

 

 

Handmatige de-installatie van de nieuwe EPG

Mocht het voorkomen dat de nieuwe EPG niet automatisch wordt teruggezet naar de standaard EPG op de satellietontvanger, dan kunt u de onderstaande stappen opvolgen om de nieuwe EPG weer te deactiveren.

 

Philips DSR 2210/11/12 en Thomson TS4H

1) Zet de satellietontvanger op voorkeuze kanaal 1, Nederland 1 (CanalDigitaal zenderlijst)

2) Zet nu de satellietontvanger op standby, d.m.v. de afstandbediening.

3) Verwijder de smartcard uit de satellietontvanger.

4) Zet de satellietontvanger weer aan via de afstandbediening.

5) In beeld verschijnt de rood/oranje infobalk met de tekst “Steek de smartcard in kaartlezer 1 “

6) Wacht tot deze rood/oranje infobalk verdwijnt ( 30 sec ) en zet de satellietontvanger op standby via de afstandbediening.

7) Stop de smartcard weer terug in de satellietontvanger.

8) Zet de satellietontvanger, d.m.v. de afstandbediening, weer aan.

9) Er verschijnt heel kort de melding “ opstarten, wachten aub “

10) Na het verdwijnen van deze melding is de EPG weer in de oude staat hersteld.

 

NB: bovenstaande maakt de nieuwe EPG alleen inactief. De softwareversie wijzigt niet.

 

Bron CanalDigitaal

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben je dan ook van de blauwe now/next af?

Die was best handig op deze boxen, aangezien je er ook de now.next van niet-CD kanalen mee kon zien

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is een min puntje helaas, geen now/next meer op de niet CDS kanalen.

De decoder is nu echter (met al zijn beperkingen) wel weer bruikbaar zonder de nieuwe EPG.

 

Bij de firmware van RayhTec voor de Philips 5816, 6073, 7071 en 7072 heeft RayhTec wel kans gezien om dit te implanteren in de firmware.

RayhTec heeft al aangeboden om het ook voor de Philips 2210, 2211 en 2212 te maken als de tools beschikbaar worden gesteld.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt beter is het er niet op geworden. Hij hangt hier nog geregeld op BVN tijdens het zappen. Oké, hij start weer wel een stuk sneller op. Maar op deze manier had ik toch liever de nieuwe EPG. Firmware 60 deugt gewoon niet.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Daarom heb ik hem dus in de vuilnisbak gegooid! Heb nu een niet goedgekeurde ontvanger. Zal ook *nooit* meer zo'n zogenaamd goedgekeurde bak kopen. Na 2 jaar CD goedgekeurd zijn ze plots toch niet meer goedgekeurd.. En dan die 500 kanalen opslag, wat een nep in 2008.... Nu een 2de Dreambox en dat doet het ook prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: Jap
Echt beter is het er niet op geworden. Hij hangt hier nog geregeld op BVN tijdens het zappen. Oké, hij start weer wel een stuk sneller op. Maar op deze manier had ik toch liever de nieuwe EPG. Firmware 60 deugt gewoon niet.


Hier ook en volgens C+ is het probleem opgelost en komt er geen nieuwe software voor.
Ik moest maar wat langzamer zappen, wat een KL.TE service van die gasten.
Dan heeft die certificering ook geen zin, denk je een decoder te kopen die zonder problemen werkt, nou niet dus.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

<fun>

CDS: Wij hebben uw betaling niet ontvangen

 

Ik: Klopt! Ik zapte naar Rabobank en toen bleef de betalingen hangen. Er wordt gewerkt aan het probleem. Bij een volgende update van Rabobank is het probleem waarschijnlijk verholpen

 

CDS: Wat een k*t-service

 

Ik: Jammer dan! Het is mijn geld!

 

</fun>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Disclaimer.

Een decoder serieel flashen, met een Oslink of Jtag, is niet zonder risico.

Dit risico is geheel voor eigen rekening.

 

Dit staat er in de handleiding voor het flashen van de Philips decoders.

Helaas heb je bij de 2210, 2211 en 2212 decoders geen eigen keus.

Of je nu wil of niet, de update van de firmware krijg je gewoon door de strot geduwd.

Gevolg is wel dat je goed werkende Philips 2210, 2211 en 2212 decoder, volgens de norm van CanalDigitaal althans, nu niet meer goed functioneerd.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MR_B

Ze hadden namelijk van niemand klachten........


Klopt, ze luisteren liever niet naar klachten.
Stel je voor dat ze wakker worden daar.
Je kan ze mailen, je kan ze bellen, maar een antwoord op je klacht komt er niet .....
Waardeloze afdeling die helpdesk, heb je niets aan als je een serieuse klacht hebt.
Als ze kosten willen besparen zonder dat ze aan service inboeten kunnen ze die afdeling wel sluiten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog. Van mij hebben ze de klachten per e-mail ontvangen en zelfs 1 maal per aangetekende post.. Allemaal aangekomen. Het is de keus van CDS om ze gewoon te negeren.. Naar buiten toe worden geen klachten gehonoreerd, hooguit intern naar de makers van de firmware. Wellicht iets in de trand van "Hmmm. misschien moet je toch nog even daar en daar naar kijken". Plots is er dan "out of the blue" een update...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...