Ga naar inhoud

- Haperende HD zenders

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met een vervelend probleem wanneer ik één HD of LUXE TV HD wil bekijken: het beeld schokt aan alle kanten en is precies een oude pc die te weinig kracht heeft om te decoderen. Op andere HD zenders heb ik geen probleem. Zijn er nog mensen met dit probleem? Ik gebruik de laatste ronaldd image. Ik heb al eens herstart en nieuwe drivers geïnstalleerd voor de tuner + chip, maar zonder resultaat.

Geplaatst:

bij mij helpt het een keer naar een andere zender te zappen en weer terug

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Schotel beter afstellen, klinkt echt als een té zwak signaal.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

melodyzen HD Eurobird 9 schokt bij mij ook bij jullie?

S/N 14DB

Rudy

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Schotel beter afstellen, klinkt echt als een té zwak signaal.

Ik heb een sterker signaal (11db) tov de andere CD/TVV kanalen. BER is ook gelijk aan 0. Bij een te zwak signaal ga je toch rapper blokvorming krijgen en niet gewoon een perfect plaatje dat gewoon afspeelt met een lage framerate?
Geplaatst:
Origineel bericht van: Deevie

Ik heb een sterker signaal (11db) tov de andere CD/TVV kanalen. BER is ook gelijk aan 0. Bij een te zwak signaal ga je toch rapper blokvorming krijgen en niet gewoon een perfect plaatje dat gewoon afspeelt met een lage framerate?

Hier lees ik dat de sterkere HD zenders met 11Db binnen komen, en de rest lager.
Hier komen alle HD zenders boven de 11 Db binnen, dus het kan toch harder.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: BMW850
melodyzen HD Eurobird 9 schokt bij mij ook bij jullie?
S/N 14DB

Rudy

Nu is melodyzen HD Eurobird 9 s/n signaal= 14,6 db SNR= 28%

Ik vertrouw de db meter niet in de Dreambox.
Ook mijn broer heeft problemen met het scannen van alle satellieten hij moest de stekker eruit trekken de box zat vast.

Rudy
Gast HansEhv
Geplaatst:

het probleem van Deevie herken ik.

aan het signaal ligt het niet: sterk genoeg. De andere zenders op Astra 3 komen ook goed binnen.

als ik de Dreambox 800 wat langer op een haperende zender (inderdaad alleen Luxe HD en Eén HD)laat staan dan wil het zich nog wel eens corrigeren. Vooral als je een keer plus en min (schakelen 1 hoger en terug) hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik ben toch al tevreden dat ik niet de enige ben. Ondertussen gemini 3.6 geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Zou dat schokken niet veroorzaakt kunnen worden door een te hoge bitrate?

Geplaatst:

UPDATE: de oplossing blijkt gewoon 5 sec te timeshiften. Daarna gaat het beeld wel vlot.

Geplaatst:

Hiet hetzelfde probleem. Enkel op één HD en luxe tv, dacht het ook al eens gezien te hebben hd 2/5

Ligt zeker niet aan het signaal. Op en neer zappen werkt soms.

Doch bij het wielrennen zijn de beelden vanuit de helikopter steeds schokkend. Misschien een probleem van één HD?

Grtz

Geplaatst:

hallo met Bert ik heb vanmiddag de 4 de dreambox800 HD geprogrammeerd

ik start steeds met de PLI ik heb Genimi ook geprobeerd

maar tot nu toe heb 1 image waar ik mee draai en die doet het super

komt i Newnigma 2.1.1 ( ik weet niet of dit mag hierbij de link waar je hem kunt)

http://www.newnigma2.to/wbb2/index.php

Bert. laugh

Geplaatst:

vraagje @ ambilight,

en waar kan je die CCcam downloaden in die image,ik heb hem nu op de box staan,maar vindt nergens de optie voor de CCcam te instaleren,

ook is die traag als je zapt.

gemini en pli waren nog de snelste voorlopig en hadden geen problemen bij geen werkende opties.

alles werkte direct daarin,

deze image is veel niet werkend en in de LT image de externe EPG die niet perfect werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

je moet even je aandacht er aan schenken in deze image

want alle cam's zitter er in hoor de boel even updaten is een optie

neem je tijd er voor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ambilight
hallo met Bert ik heb vanmiddag de 4 de dreambox800 HD geprogrammeerd
ik start steeds met de PLI ik heb Genimi ook geprobeerd
maar tot nu toe heb 1 image waar ik mee draai en die doet het super
komt i Newnigma 2.1.1 ( ik weet niet of dit mag hierbij de link waar je hem kunt)
http://www.newnigma2.to/wbb2/index.php

Bert. laugh

Ik vraag met af wat dit nu met het topiconderwerp te maken heeft? Dit is toch geen oplossing voor het haperende HD zenders probleem??? Of kom je beweren van wel?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen