Ga naar inhoud


Klustip gevraagd : infrezen rubber profiel in trap


Gast Keteltje

Aanbevolen berichten

Gast Keteltje

Beste mede-satters,

 

deze vraag heb ik ook al op enkele klus-forums gepost, maar wil het toch ook even aan jullie voorleggen. Ben zelf bezig met het opknappen van de trappen. Voorheen zat hier vloerbedekking op, maar was daar niet zo stuk van. Alles eraf, en na wat schuur, schrap en plamuurwerk de trappen eindelijk mooi kaal. Kleuren uitgezocht, kwasten en grondverf. Om het te verfraaien ook rubberen antislip profielt welke ingefreesd dienen te worden. Dat laatste is meteen het "probleem". Bij rechte treden is het geen probleem, maar op het moment dat ik dus een schuin weglopende trede heb, ben ik even het spoor bijster.

 

Hoe frees ik (met behulp van een bovenfrees) nu een mooie rechte sleuf bij een trede die schuin wegloopt (het gaat om een steektrap met boven kwart en de trap naar zolder heeft een onder en bovenkwart). Wie o wie kan mij verder op weg helpen? Zit even met m'n handen in het haar...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast fatfreddy

Ik snap eerlijk gezegd je probleem niet helemaal. Op de bovenfrees zit toch een aanslag die je kunt instellen op een bepaalde maat vanaf de rand van de trede ? Kun je de machine in de hoek niet kwijt ? Is dat het probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Keteltje

Wat het probleem ook was, het is opgelost. Het verhaal was eigenlijk dat ik in dezelfde lijn als de trap trede dus een profiel wilde invrezen. Nu zaten er wel geleiders op, maar niet in de juiste richting.

Bijomend verhaal was dat de stootborden niet evenwijdig liepen met de traptrede.

 

Heb nu met wat pas en meet werk en een dun latje, wat dunne spijkertjes zelf een geleider gecreeerd. Met als gevolg dat er nu (naar mijn idee) keurige sleuven in zitten om straks het profiel in te plaatsen. Was even een klusje, maar die is mooi geklaard.

 

Ik zeg...slotje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...