Ga naar inhoud


[7025S] hoe kinderbeveiliging op 1 boeket activeren ?


Ome Merde

Aanbevolen berichten

weet iemand je één specifiek boeket (adult smile ) kunt beveiligen met een kinderslot ?

vanuit het menu geldt (bij mij) het kinderslot voor alle kanalen maar ik wil maar één boeket beveiligen.

dit omdat vanmorgen mijn dochter van 5 aan het zappen geslagen was een toevallie op een paar natuurfilms zapte .... <argh>

 

gaat dit via je settingseditor of ergens via een menu ?

 

7025S, Pli Iolite

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je het boeket zelf beveiligd hebt, kan een andere weg naar dit kanaal het natuurlijk nog steeds zichtbaar maken.

Bijvoorbeeld met "alle services" (rode knop) is het nog steeds te zien.

En ook in een ander boeket kan deze zender voorkomen en is die dan gewoon zichtbaar.

 

En dat is niet het geval, als je alle te blokkeren kanalen in een Dreamboxedit of iets dergelijks blokkeert en daarna weer terugzet; dat is dus de beter manier.

En niet veel werk, is met een paar minuten gebeurd.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat (nog) niet in Enigma2?

 

Op mijn 7020 gaat dit prima.

Ik heb het op de 800 nog niet geprobeerd; zal ik eens proberen.

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak van je Dreambox een multiboot (barryallen)

Laat een extra image in met zo min mogelijk toeters en bellen, bij voorbeeld het originele Dreambox programma.

Bewerk settings lijst zodanig dat alleen die zender er op staan die jij wild (verantwoord vind).

Plaats deze lijst dan in het zo juist speciaal hiervoor geladen extra image.

 

Indien de kinderen kijken laat je de Dreambox opstarten juist in dit image.

Kijk je zelf dan laat je je Dreambox opstarten in een image met een setting zoals jij het wild hebben.

 

Althans zo doe ik dat en het werkt super.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudig alternatief vind ik persoonlijk gebruik te maken van 2 images i.s.m. Barry Allen plugin

 

Een image voor Kids & de andere voor parents met pincode met elke een aparate kanalen lijst.

 

edits: oeps, bovenstaande post niet gelezen wink

Dreambox 8000 HD- 1TB HD - OpenPli Image

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yeah, zoiets zal het moeten worden.

gisteren m'n settings gedownload, parental control aangezet op het bewuste boeket, opnieuw erin geschoten echter nog steeds geen slot. ook niet als ik dat aanzet via het menu.

 

op e1 ging dat makkelijker

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik gebruik dreamset, als je alleen een bouquet wilt beveiligen, kan dat door het bouquet aan te vinken R-muis (parental lock, list is pin controled)

 

wat wordt dan de pincode, die kan ik in dreamset niet aangeven en in de box vraagt ie er meteen om

1111, 1234 en 0000 zijn het niet

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bouquet blokkeren is zeer lastig daar zenders ook in andere bouqueten kunnen voorkomen. Daarom moet je zender blokkeren. In E1 was dit wel mogelijk - echter de zender in zo'n pakker kreeg je toch open als je bijvoorbeeld via alphabet gaat zoeken. Dus eigenlijk werkt het daar ook al niet.

 

-== En je weet kinderen ontdekken dit(!) ==-

 

Het makkelijkste is een bouquet selecteren in een settingseditor en een heel bouquet aan zenders tegelijkertijd blokkeren.

 

Prettig is dan ook als je een timeout (bijv. van een uur) hebt op de pincode. Zodat je niet telkens na het zappen de pincode hoeft in te typen... maar een beperkte tijd door kunt zappen. Zo'n timeout zit o.a. in PLi Jade.

 

De pincode zelf zit niet in de settings. Die moet je ergens in een menu van de box invullen en aanzetten.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...