Gast MiLo Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Volgens mij is de power supply van m'n DM 7025 overleden. Paar vastlopers gehad, en nu start hij niet meer op en de voeding maakt soms tsjirpende geluidjes. Op de 5V voeding meet ik 0,5V als hij niet tsjirpt, en 3,5V als hij tsjirpt (geen relatie tussen tsjipen en aan of uit staan). Display verlichting werkt overigens wel, de rest niet. Ik gok dat het zoals zoveel apparaten wel aan de condensators op de voeding zal liggen, maar google heeft nog geen links gevonden welke precies de kandidaten zijn (mijn multimetertje kan ze maar tot 2uF meten). Ik heb geen idee meer waar ik de box ooit gekocht heb, en de factuur heb ik ook nog niet gevonden. Volgende tips zijn welkom: - Waar kan ik een nieuwe voeding print bestellen? En wa kost da? - Hoe kan ik 'm zelf repareren (ben handig genoeg met de soldeerbout)?
RobbieT Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Bij mij was C8 verrot, die stond letterlijk op klappen. Onderstaand lijstje heb ik van het ihad forum en heb ik bij mijn DM7025 vervangen: C8 2200uF 16V or 25V C2 100uF 25V or 35V C5 47uF 25V C26 100uF 25V C27 220uF 25V Solderen gaat prima, het is alleen een beetje gepruts omdat ze verstopt zitten onder de koellichamen. De kosten waren bij mij € 3,35 voor de elco's. Dat is het geld dus ook niet. Succes, hopelijk heb je er wat aan. Moet ook zeggen, bij mij werd voor de reparatie de voeding bloedheet. Sinds de reparatie is de voeding een stuk koeler. Blijkbaar moet de voeding een stuk harder werken als de elco's verrot zijn. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
woodytwo Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Gaat het hier over het nieuwe of oude type voeding? Bij mij is het nieuwe type (groen) gesneuveld, is inmiddels vervangendoor een nieuw exemplaar besteld bij die grote postorder zaak her en der in ut land. Maar ik wil mijn overleden voeding ook graag repareren als reserve.
RobbieT Geplaatst: 12 juli 2008 Geplaatst: 12 juli 2008 Ik heb het over het oude type voeding met de gele trafo. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast MiLo Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 De trafo's zijn groen ingepakt, dus dan zou ik een nieuw type hebben begrijp ik. Waar kan ik trouwens elco's mee doormeten als ze nog op de print zitten? Mijn multimeter moet ik ze voor los solderen en in de meter prikken, en die meet ze ook maar tot 2uF. Ennuh, zou je mij per PM even kunnen doorgeven wat je waar besteld hebt? En wat waren de kosten? Ik ben trouwens heel benieuwd of nu ook de tweede LNB weer gaat werken. Want die deed het niet als er een opname liep, en dat zou prima verklaard kunnen worden door een te zwakke voeding. Omdat ik een 4:3 TV heb en een laptop schijfje zijn de eerste symptomen van de falende voeding heel anders geweest dan bij anderen, waar de breedbeeld en de harddisk raar begonnen te doen.
iemand Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Tja ik had het voorspeld ;-(( Je had op de Transponder-lezing in Apeldoorn je kunnen voorbereiden. Maar een handvol elco's doet de truuk... de info staat ook gewoon hier op sat4all.. bv ... http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1473998/fpart/4 Thermische huishouding is een belangrijk preventiemiddel. Leg reparatie nou een ventilator op je DB en bouw de DB niet geheel "in de kast in". suc6 gr. Erik
Gast MiLo Geplaatst: 13 juli 2008 Geplaatst: 13 juli 2008 Origineel bericht van: iemand Je had op de Transponder-lezing in Apeldoorn je kunnen voorbereiden. Volgens mij hou je mij voor iemand anders, ik ben de afgelopen 20 jaar niet in Apeldoorn geweest. 'Niemand' (de Griek) weet wel wie ik ben trouwens... Je trekt ook wel erg snel conclusies over de opstelling van mijn DB. Enfin, hoe kom ik er nu achter welke elco's ik moet vervangen? Allemaal is wat overdreven...
woodytwo Geplaatst: 14 juli 2008 Geplaatst: 14 juli 2008 Pcies, heeft iemand al een kapotte nieuw type trafo met succes gereanimeerd? en door wat te vervangen?
Gast MiLo Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Inmiddels een nieuwe voeding gekocht en geinstalleerd. Tien minuten werk, en zo'n 55 euro, en nu werkt hij weer beter dan tevoren.
iemand Geplaatst: 17 juli 2008 Geplaatst: 17 juli 2008 Fijn dat je probleem is opgelost. PM: Kheb wel interesse om je oude voeding eens nader te analyseren gr. Erik
Freddy Hooge Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 Eergister begon mijn voeding met tsjirpen, en vandaag wou de dreambox al niet meer opstarten. Balen! Het display flikkert kort en verder gebeurd er niets.
spongebob Geplaatst: 19 juli 2008 Geplaatst: 19 juli 2008 @freddy hooge: het is duidelijk dat je enkel vijf elcootjes op je voeding moet vernieuwen. Dit kost alles samen ongeveer 2 euro en je DM7025 draait weer als nieuw!! Gebruik de zoekfunctie voor de draadjes tijdens de afgelopen weken. "Iemand" geeft alvast mee WELKE 5 elcootjes je moet verwisselen. Succes ermee! dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47 visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28 TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat
Freddy Hooge Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Zie ik nog niet zo zitten.. Iemand nog belang bij een losse defecte voeding ? het is het type met gele wikkels om de trafo.
FeReNGi Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 je bent niet alleen zo te zien. Mijn DM is eveneens overleden en terug naar DMM voor herstelling. Raar geluid in voeding en niet meer opstarten.... Dreambox 8000 HD PVR / DM 920 UHD - Visiosat BISAT G3 Astra 28.5/Eurobird 28.2/Astra 19.2/Hotbird 13
rinlin Geplaatst: 22 juli 2008 Geplaatst: 22 juli 2008 MiLo, Waar "iemand" op wijst is dat we onlangs een Dreambox dag hebben georganiseerd in Apeldoorn. Hier zij ook de typische problemen met de thermische huishouding van de 7025 besproken. Een bezoek aan deze bijeenkomst had je kunnen voorbereiden op de mogelijke problemen. Het impliceert niet dat je er geweest zou zijn. Wel dat je er geweest zou moeten zijn ;-) Rinus 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen