Ga naar inhoud


[7025] Power supply overleden


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier hetzelde probleem.

 

Ik merkte de laatste tijd dat de harde schijf wat kleine haperingen vertoonde en de box (boven de voeding) erg warm werd.

Na een keer opnieuw starten van de box bleef het beeld op zwart en in het kleine frontpanel werd geen info meer vertoond (scherm was nog wel verlicht). Ik heb gelijk wat op internet gezocht en bleek kapotte voeding te zijn. Op de voeding zelf kon ik geen zichtbaar defect zien.

Ik heb contact opgenomen met Dream Multimedia.

Voor €90 (excl. transportkosten) word er een nieuwe voeding in gemaakt. Ik heb de DM7025 opgestuurd en het zou ongeveer 5 weken duren voordat ik hem weer in mijn bezit hebt. Nu maar wachten.

 

Helaas was de dreambox 2 jaar en 2 maand oud en viel dus buiten de garantie die ik had bij mijn leverancier. Ook kon ik de bon niet meer vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vicco
Hier hetzelde probleem.

Ik merkte de laatste tijd dat de harde schijf wat kleine haperingen vertoonde en de box (boven de voeding) erg warm werd.
Na een keer opnieuw starten van de box bleef het beeld op zwart en in het kleine frontpanel werd geen info meer vertoond (scherm was nog wel verlicht). Ik heb gelijk wat op internet gezocht en bleek kapotte voeding te zijn. Op de voeding zelf kon ik geen zichtbaar defect zien.
Ik heb contact opgenomen met Dream Multimedia.
Voor €90 (excl. transportkosten) word er een nieuwe voeding in gemaakt. Ik heb de DM7025 opgestuurd en het zou ongeveer 5 weken duren voordat ik hem weer in mijn bezit hebt. Nu maar wachten.

Helaas was de dreambox 2 jaar en 2 maand oud en viel dus buiten de garantie die ik had bij mijn leverancier. Ook kon ik de bon niet meer vinden.


Is het niet eenvoudig zelf te doen? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

een nieuwere/betere/krachtigere voeding installeren in de 7025 is inderdaad eenvoudig zelf te doen (ook door iemand die echt NADA kent van electronica zoals ikzelf). Het wijst zichzelf uit, een nieuwe voeding kost circa 60 euro en je bent je box geen 5 weken of meer kwijt. Mijn box was nog net binnen garantietermijn (1j en 10 maanden), maar ik wou hem niet opsturen en wekenlang missen. Dus moest het maar op die manier. Ondertussen werkt mijn 7025 beter dan ooit (intussen alweer 6 maanden verder).

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okeej, hier dus blijkbaar hetzelfde probleem. Aantal keer problemen met booten, nu alleen display verlicht en er komen twee blokjes van de bootsequence. Meer niet cry

Hoe zit dat nou precies met garantie, is het nou twee jaar of geldt dat maar bij één welbekende leverancier? Kan er op de site van Dream niets over vinden, ook bij mijn eigen leverancier niet en de handleiding maakt al helemaal geen melding over de lengte van de garantietermijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmorgen een zakje elco's van de postbode gekregen.

 

Heb C 2,5,8,26,27,36 vervangen zoals hier gepost. Wat een gefrot zeg, en de nieuwe elcootjes waren ook een beetje groter dan de originele, vooral die C2 achter de trafo was alleen met een pincetje te bereiken.

 

De oude voeding met nieuwe elcos zit er nu terug in, en alles werkt weer naar behoren. De 2de LNB werkt weer, en de netwerk transfer is weer terug op 9 MB/s als ik een film van de box af trek met FTP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo, in je post #1528432 - 13/07/08 13:38 zeg je:

"De trafo's zijn groen ingepakt, dus dan zou ik een nieuw type hebben begrijp ik."

In je post van #1637580 - 19/02/09 19:51 zeg je:

"Ik ga de oude gele voeding maar eens reviseren met een zakje elco's, kijken of dat helpt."

? Ik ben niet meer helemaal mee... Heb je dan een gele voeding met groene transfo's ?

 

Mijn elco'tjes zijn gisteren toegekomen, ik ga ze morgen op 't werk vervangen, daar beschik ik over een zuigbout.

Ik hoop maar dat ie dan ook weer als nieuw loopt,

eigenlijk heb ik nog garantie tot 20/06/09...

 

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ouwe bleek ook een groene te zijn, ik heb dus twee groene.

 

Ik heb ook in de "nieuwe" de elco's vervangen, en die even ingeprikt. De box startte er mee op en er ontplofte niks, dus ik ga er vanuit dat ik nou ook nog een werkende een reserve voeding heb.

 

Hij loopt nu al de halve dag op de oude voeding, en nog geen problemen gezien. Hij moet hard werken, want ik ben er steeds images op aan het gooien en enigma aan het herstarten enzo.

 

Overigens, ik had C2 (onder het koelblok naast de trafo) in eerste instantie overgeslagen omdat die zo lastig te bereiken was. Toen deed de LCD het wel, maar de voeding "tsjirpte". Na vervangen van C2 was dat opgelost en werkte hij volledig.

 

Ik heb de hele operatie overigens met zo'n cheapo 35W boutje gedaan. Elco's die niet los willen, gewoon met geweld losrukken dan hoef je daarna alleen nog de pootjes uit de print te solderen.

 

En elco's van een "maatje meer" passen prima met wat frotten. Het makkelijkst is om het hele clubje ineens te vervangen en te beginnen met de dikke 2200u.

 

Ik heb overigens gewoon 10 elco's van elk type besteld, en de 2200 en 100 hadden ze ook nog in low-ESR uitvoering (bijzonder geschikt voor voedingen stond in de beschrijving). Dat klonk goed en kosste toch nauwelijks meer, dus heb ik die gebruikt.

 

Totale kosten: 7,20 euro voor 40 elco's (de 2200u kostten met 38 cent per stuk meer dan de helft...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ook hier hetzelfde probleem met mijn 7025 met groene trafo's.

Een paar dagen geleden begon deze te 'tjierpen' en vervolgens

van zichzelf te rebooten. Mijn box is 29-05-2007 en heb net een mail gestuurd naar Dream Multimedia. Ik stuur hem liever niet op

omdat er geen originele firmware in staat.

 

Ik hou jullie op de hoogte. Ik vind het wel beschamend voor Dream Multimedia dat ze in zo'n dure apparaten zo'n slechte componenten stoppen

 

Groetjuzzz van Rakker71

Receivers: Vu+ Solo2, Dreambox DM7025, Dreambox DM 7000, Dreambox DM 500

Schotel: Visiosat / Cahors Big Bisat Antraciet met 4 LNB's (Hotbird, Astra 1 t/m 3)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regelmatig lees ik dat er hier handige Harries zijn die zo'n voeding weer in orde kunnen maken. Ik heb zelf nog een kapotte liggen, heb toen een nieuwe besteld. Zijn er misschien handige Harries die dit willen doen tegen redelijke vergoeding? Of eventueel een soort ruilhandel met bijbetaling? Omdat er de laatste tijd veel meer berichten komen over de kapotte voedingen zou dat een mooie oplossing zijn voor andere leden. Ik wil in elk geval wel alvast een werkende reserve voeding binnen handbereik hebben.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tisnix
Regelmatig lees ik dat er hier handige Harries zijn die zo'n voeding weer in orde kunnen maken. Ik heb zelf nog een kapotte liggen, heb toen een nieuwe besteld. Zijn er misschien handige Harries die dit willen doen tegen redelijke vergoeding? Of eventueel een soort ruilhandel met bijbetaling? Omdat er de laatste tijd veel meer berichten komen over de kapotte voedingen zou dat een mooie oplossing zijn voor andere leden. Ik wil in elk geval wel alvast een werkende reserve voeding binnen handbereik hebben.


Dat is inderdaad een goeie suggestie, de meesten willen de box niet zolang kwijt en hebben er best iets voor over als de voeding snel gerepareerd kan worden.

Niemand interesse voor een handeltje? confused

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...