Ga naar inhoud


polar mount en HDCI2000; africhten antenne en gebruik humax


Gast stckprma

Aanbevolen berichten

Gast stckprma

Ben een beginner; kocht een humax HDCI 2000 en een Triax 110cm en polarmount en actuator met V box; kon Thor vinden op 185° azimuth en stelde die in in de humax; kan enkele nt gescramblede posten bekijken kwalit 100. (woon n Belgie bij brugge). Tot daar ok. Wil nu de polarmount instellen door op Turksat en hispasat af te stellen. Hoe eraan te beginnen? Via de V box ernaartoe? Via de humax en hoe? (Momenteel is m'n satfinder defect docht ik ga er een zoeken deze week). dank bijvoorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast stckprma

Ik voeg zelf een verduidelijking van de vraag toe, gezien ik mischien teveeel vraag... Is het makkelijkst dat ik eerst de settinglijst die ik op jullie site vond (zenderSettinglijstNL.rar) upload naar de humax HDCI2000 (en is die lijst wel geschikt voor gebruik via Vbox) of doe ik beter eerst de africhting van de polarmount? En in dit geval vermoed ik dat ik de motorposities nadien kan ingeven? dank voor een antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het niet helpen me af te vragen: Hoe gevaarlijk is die polarmount? Zou africhten wel voldoende zijn? Misschien moet je

'm laten inslapen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Ik kan het niet helpen me af te vragen: Hoe gevaarlijk is die polarmount? Zou africhten wel voldoende zijn? Misschien moet je
'm laten inslapen?


Is dat een hond dan? Zo'n Polarmount? Is goed in klimmen rond de poolcircel zeker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stckprma

ok thanks. Dus posities van Hispasat en Turksat opsporen en opslaan in V box. (Die van Thor zat er reeds in).

1-Als ik die 3 goed kan ontvangen vermoed ik dat de polarmount juist ingesteld zal zijn? ook voor de tusseninliggende?

2-Maar wanneer moet ik dan de motorposities opslaan in de Humax of gaat dit vanzelf?

3-En kan ik op een of andere wijze de tusseninliggende satellieten automatisch vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Als je die 3 sats kunt ontvangen, zouden de tussenliggende ook goed moeten doorkomen.

 

2) Hoe dat met je ontvanger moet weet ik niet(ken de HUMAX niet goed genoeg),

maar dat is slechts een kwestie van uitproberen.

 

3) Tussenliggende sats worden niet automatisch gevonden(dat kan alleen

met USALS en die functie kent de Vbox niet).

Je zult dus alle door jou gewenste sats met de hand moeten aflopen en

in de Vbox moeten zetten.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stckprma

dank. Je hielp me aardig op weg. De methode om op te slaan in de humax vind ik nog niet, doch vraag het op het gepaste forum. doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

 

Je hebt je wel wat op de hals gehaald: een polarmount met actuator

is niet zo eenvoudig af te stellen als een DiSEq-motor.

 

Overigens heb ik die Vbox alleen met de afstandsbediening bestuurd

en niet via de ontvanger.

 

Veel succes!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stckprma

Inderdaad , het was nt eenvoudig. Ondertussen gisteren de polarmount ingesteld. Kan reeds 4 sats ontvangen en aansturen via Humax. Actueel probl is het vol zitten van de Humax kanalenlijst . In volgende fase werp ik alle gescrambelde eruit met Formula en dan verder. groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...