Ga naar inhoud


[TF6000PVR] reset vanzelf bij gebruik netwerk


Gast arinka

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een TF6000 na jaren zeer tevreden met een TF4000 gekeken te hebben. De eerste die ik kreeg, had vanaf het begin het probleem dat hij steeds vanzelf restarte. Na enig uitproberen kwam ik erachter dat dit alleen gebeurt indien verbonden met het netwerk. Ik heb van de dealer toen een nieuwe gekregen. Dit is 2 weken goed gegaan, waarna het zelfde probleem zich weer voordoet. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een eventuele oplossing hiervoor weten. Ik merk dat de dealer op dit moment de schuld naar mijn netwerk wil schuiven, hoewel dit mijns inziens onmogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb het zelfde.

Ik zet wlan alleen aan als ik iets wil doen op de toppy of als ik iets er op wil zetten.

Zie onder het antwoord van topfield

-----------------------------------------------------------------

 

Sehr geehrter Herr Visser,

die Reboots können durch Verbindungsversuche des PCs/Routers auftreten. Häufig reicht ein Update der Firmware des WLAN-Moduls bzw. Routers aus um das Problem zu beheben.

 

Mit freundlichem Gruß,

Michael Gerhard

 

Ihr Topfield Europe Team

 

 

---------------------------------------

Verlauf:

---------------------------------------

Eddy Visser (2008-05-22 21:07:19):

 

das Gerät macht eigenmächtig

reboots.

Versuchte Lösungen:HD formatiert.

EPG aus. haben keiner einfluss.

Wlan aus, keine reboots .

was ist die Lösung ?

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi kijk eens even hoe je verbinding met je net netwerk staat ingesteld bij instelling netwerk type kan het zijn dat hij op ad hoc staat ipv infrastructure .

bij ad hoc verbindig is mogelijk dat de ontvanger reboot bij de eerste keer verbinding maaken

grt brinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eddy bedankt voor je bijdrage. Ik was er al een beetje bang voor. Geef je 200 euro meer uit, aan iets waar je dus totaal niets aan hebt. Ik vond het juist zo fraai dat ik boven op internet kon kijken wat er op tv is en gelijk even inprogrammeren in de toppie wat je wild opnemen, maar zoals het er nu uitziet is constant aanlaten geen optie. Bij mij gaan door de reboots trouwens ook soms de file transfers fout. Ook heb ik geen nieuwe firmware van m'n access point gevonden. Is er mischien iemand die een suggestie heeft voor een access point dat wel werkt. Heb nu een ALLNET AP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb een TF6000PVR en die doet het prima. In het begin is hij eens defect geraakt vanwege een corrupte zenderlijst. Na reparatie doet het apparaat wat hij moet doen.

Ook ik kom van een TF4000 (nog steeds in bezit) en ben reuze tevreden.

 

Ik heb een Linksys access point. Maar ook de DrayTek router met ingebouwde AP voldeed prima. Van jullie problemen had ik tot nu toe ook niets gelezen...

 

Succes, Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi vlg mijn heb je dus een een ad hoc (rechtstreeks ontvanger/computer) verbindingen en geen verbinding via een net werk router (infrastucture)

probeer dat eens of probeer eens een router ipv een acces point

als ik via een acces point contact maak met mijn 6000pvr reboot deze ook maar hang ik hem aan mijn prive netwerkdus (infrastucture) dan werkt hij perfect

grt brinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Brinky,

Nee hij hangt via infrastructure gewoon aan het netwerk via een AP. Ontvangst van het AP geeft op de laptop er vlak naast uitstekend aan. AD-Hoc is voor een P2P verbinding naar een computer.

De webserver en de FTP server werken perfect, alleen restart hij regelmatig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan zou het goed moeten werken?

heb je soms er een tap opstaan daar heeft mijn ontvanger wel

moeite mee bij de meeste tap ,s reboot hij te pas en te onpas

kijk ook een op het duitse topfield forum

grt brinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...