Ga naar inhoud


Yamaha AZ 1


spaghetto

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Weet hier iemand hoe ik aan de service manual van de Yamaha DSP AZ 1 kan komen?

Mijn versterker lijkt defect te zijn.Ik krijg geen geluid meer uit het center kanaal,op geen enkele manier.

Misschien is het een zekering of een soort reset.In de gewone gebruiksaanwezing kan ik niets over een reset vinden.

Hopelijk is er iemand die een oplossing heeft voor mij.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Steve,

 

Ik had al een paar dagen geleden gekeken en toewn was er niets op je server over de AZ 1,nu wel gelukkig:D.Super,bedankt.

Ik heb de manual door gelezen en ik kan nergens vinden hoe je de versterker reset.Er is wel een diagnostic menu,maar helaas niet een eenvoudig reset to factory defaults.

Weet je toevallig of de manua;l compleet is?

Ik heb alle 3 de delen gedowload en zwe zijn alle 3 identiek.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de drie delen selecteren en uitpakken,dan heb je het complete schema (ong 21 Mb)

ik heb ook maar de gebruiksaanw er op gezet voor je.

als je de manual test doet zou je een 800 Hz toon moeten hebben op je center speaker.(is de speaker wel goed ?)bij uitval van een van de vijf versterkers gaat hij volgens mij in protectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Steve,

Ik heb op eerste instantie geen center aangesloten op de versterker.Ik heb in het speaker menu het center op none gezet en hierdoor zou het geluid uit beide fronts moeten komen.

Ik heb ook wel eens een speaker aangesloten op het center kanaal en deze in het menu op small gezet,ook geen geluid.

Op de afstandbediening is er een toest test genaamd waardoor je alle kanalen kan testen. Als ik deze test uitvoer hoor uit alle kanalen een toon behalve uit het center.

Ps deze test wordt uitgevoerd in normal mode,je hoeft hiervoor niet in de service mode te zijn.

Ik ga nog een keer de service manual openen en kijken wat ik nog zelf kan doen.

Gr,Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi Steve,

Ik had die instellingen gezien.

Ik kan deze ook wijzigen in de normale speaker menu.Ik hoef hiervoor niet in de service menu te zijn.

Denk je dat als ik de center speaker op small of large zet via de service menu anders is dan via de gewoone menu?

Wat ik ook raar vind is dat ik toen op vakantie was de stekker eruit getrokken heb(1 week lang) en bij mijn terug komen de instellingen niet gereset waren.Alles was nog hetzelfde,terwijl bij een collega van mij die een wat oudere versie heeft alles was terug naar fabrieks instellingen.

Gr.Spaghetto

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo,

Ongeveer een jaar later ben weer bezig geweest met mijn versterker.

Ik heb vandaag de decoder van mijn Philips 963SA aangesloten via de tulpen uitgang op de 6.1 ingang van de versterker en hiermee heb ik wel geluid uit het center kanaal.

Volgens mij is de processor in de versterker stuk of werk in ieder geval niet zoals het zou moeten.

Weet iemand hoe duur de reparatie is?

 

Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...