Ga naar inhoud


[PLi® Enigma1] PLi® Jade Images Suite 20080713 Rev.5335


hemertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: spongebob
ik weet niet of het hier al geschreven is, maar hoe zet ik de AB op neutrino bij Pli Jade (ik werk momenteel met een originele 500.

Alvast bedankt. Spongebob

Dat kan niet bij de 500, wel bij de 7000, 7020 enz. De afstandsbedieningen van de 500 hebben over 't algemeen zo weinig knoppen dat er weinig te kiezen valt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@daf2000: maar ik werk momenteel met de AB van mijn 7025 om de 500 te bedienen. Ik heb gewoon de 7000ab aangeduid en dat werkt heel goed.

 

Alleen is er nog GEEN neutrino te bespeuren. Is er ergens een workaround? Want met Pli Iolite en 500+ blijkt het dan weer wel te werken... (zucht)

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
@daf2000: maar ik werk momenteel met de AB van mijn 7025 om de 500 te bedienen. Ik heb gewoon de 7000ab aangeduid en dat werkt heel goed.

Alleen is er nog GEEN neutrino te bespeuren. Is er ergens een workaround? Want met Pli Iolite en 500+ blijkt het dan weer wel te werken... (zucht)

Ik ben nu (dus echt "nu") het hele gedoe met de afstandsbedieningen aan 't uitzoeken en aanpassen. Het probleem is dat de DM500 wel 4 verschillende afstandsbedieningen heeft die allemaal weer anders zijn.

De work-around zou een file /var/tuxbox/config/enigma/rcdm5xxx.xml aanmaken die dezelfde inhoud moet hebben als de rcdm7000.xml op een DM7000. Niet getest, maar dan zou je wel 'ns Neutrino kunnen kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi daf

 

het is inderdaad gelukt dat ik (na een reboot) de keuze tussen enigma & neutrino krijg bij het menu instellingen > hardware > afstandsbediening.

 

MAAR nadat ik neutrino heb aangeduid, loopt de 500 helemaal vast en kan ik niks meer doen (via geen enkele afstandsbediening).

 

DAARNA nog maar eens de 500 een HARDE REBOOT gegeven (stekker eruit), waarna het daarna gewoon ging!!

 

Dus superbedankt voor de snelle tussenkomst. Ik hou dit bestandje mooi bij.

 

Hopelijk hebben de andere gebruikers hier ook wat aan.

 

ps: is het overigens mogelijk om deze functie bij de eerstvolgende revisie van Pli toch te implementeren? Alvast bedankt!

 

 

 

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog een probleempje met Pli Jade OF met de 500...

 

Ik krijg voor geen meter gSub 1.08 aan de praat. De plugin is netjes te installeren en ik kan ook de plugin aanpassen in het regelpaneel, maar het wil maar niet werken.

 

BullzText werkt dan weer wel, maar ik vind gSub wel prettiger... Hebben nog anderen dit probleem op de 500?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het intussen reeds gevonden.

 

blijkbaar moes je bij enigma1 "gSub activeren" nog aanvinken in het menu (bij enigma2 gebeurt dit automatisch)

 

instellingen > systeem instellingen > services activeren!

 

Toch bedankt om het mee uitzoeken! Spongebob!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit weekend mijn eerste DM gekregen, eerst Gemini der op gezet deze was geheel niet mijn smaak. Vanmorgen de PLi image der op gezet en moet zeggen dat loopt erg lekker. Zelf Gbox is geen probleem. Alles werkt gewoon "out of the box".

 

Erg mooie image!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de image van Pli eens geprobeerd en ik moet zeggen dat hij goed bevalt. Enige minpunt is de skin ondersteuning. Ik ben zelf nogal gecharmeerd van de glassline skin. Deze zit er welliswaar in de blauwe variant bij maar ik mis het weergeven van de HD indentificatie en de weergave van de CCcam gegevens (dus welke encryptie methodes er op het kanaal zitten en degene die gebruikt wordt, wordt groen).

 

Kunnen we die ondersteuning verwachten in de toekomst? Is dat eventueel zelf eenvoudig in te bakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...