Ga naar inhoud


Geen kanalen en EAI n op HUCI6500plus


tipje

Aanbevolen berichten

Ik heb nieuwe firmware gevonden en geplaatst op mijn xtreme HUCI6500plus. Nu zie ik steeds in het displa EAI n, weet iemand wat ik hiermee kan??

Heb al 2 x keer nieuwe firm geplaatst en nieuwe settings, het laten zoeken naar kanalen lukt niet.

Krijg dan steeds in het beeld het schoteltje met een kruis

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit de handleidingen op Ant's forum

 

Het komt voor dat je geen beeld hebt via je SCART-aansluiting, na het laden van een emu-firmware. Dit gebeurt vooral als je voor de eerste keer een emu-firmware laadt.

 

De oplossing is om een Fabrieksreset uit te voeren. Ja, je bent je kanalenlijst dan Kwijt. Dus eerst een .kdf kanalenlijst saven, voordat je een emu-firmware laadt.

 

Je hebt dus geen beeld op je SCART. Mijn ervaring was dat ik wel beeld had op mn antenne uitgang van de receiver. Dus dat kun je proberen. En dan in het menu zoeken naar de fabrieksreset. Uitvoeren, en dan zul je beeld moeten hebben op je SCART.

 

Je kan ook gewoon even blind typen met je remote:

 

In het display van je receiver staat EAIn. Dit is het Easy Instalation menu van de nieuwe firmware. Dus niet een foutmelding of zo. Je typt nu het volgende met je remote:

Druk op exit, totdat er een P01 of NOCH in het display staat. Dan de volgende procedure:

menu

pijl naar boven 3 keer

OK

463330 (pin code)

pijl naar boven 2 keer.

OK

463330 (pin code)

boven 1 keer.

OK

en nog eens OK.

 

Het bovenstaande verhaal geldt voor de firmwares vanaf augustus 2005 die voorzien zijn van een 6 cijferige pincode. Bij de andere firmwares moet bij pincode gewoon 0000 ingevuld worden.

 

Helaas is de pincode soms anders dan 463330.

Een fabrieksreset kan je dan ook zo proberen:

3 keer EXIT op je ontvanger kastje, en dan 1 op je afstandsbediening. En dat allemaal zo snel mogelijk achter elkaar. Hiermee moet de ontvanger zichzelf ook resetten.

 

Nu moet er als het goed is weer beeld zijn op je SCART.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Aart, heb ik geprobeerd maar hij blijft in de display weergeven EAI n.

Hij draait nu met firmware van cdh en wat ik ook probeer hij wil ook geen kanalen scannen.

zie steeds die schoteltje in beeld.

Misschien dat iemand is met de originele firm voor de hcui6500plus 13.42.6d

en dat ik dan meer geluk heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ergens onder het stof ook nog een Extreme staan de software schijnt nergens meer te vinden te zijn op het net.

De importeur bestaat niet meer die had het altijd op zijn site staan en op een andere site stond het helaas zijn die sites beide weg.

 

De enigste manier die ik weet is de handleiding die ik er op heb gezet om EAIn weg te krijgen.

Geen kanalen scannen was in het verleden vaak dat ze met de ucas hadden zitten spelen en de xilinx er uit was, dat was met een cas te repareren maar dat kun je pas zien als het EAIn weg is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...