Ga naar inhoud


[7000] hdd wordt niet meer herkend na installatie pli jade image


Edelhert

Aanbevolen berichten

Na de installatie van de pli jade image, wordt op een of andere manier de hdd niet meer herkent. Alle mp3 bestanden kan ik niet meer terug vinden. Ik kan ook geen films opnemen omdat er geen hdd herkent wordt. Is dit een instellingsprobleem? Zo ja, wat of hoe moet ik een en ander instellen?

 

Vast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vermoed dat je HDD ooit ineen ver verleden is geformateerd met "reiserfs". tegenwoordig zit standaard "ext3" in de images

 

via de software management kan je "reiserfs" downloaden em installaren, hierna een reboor doen en je kan je hdd weer "zien"

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry,

 

ben op mijn werk dus kan het pas vanavond proberen. Is anders zoals je eerder hebt aangegeven een factoryreset een oplossing?

Heb ik nog een vraag, volgens mij weet jij ontzettend veel van de dreambox af, kan je mij misschien een e-mail sturen met een handleiding van de (on) mogelijkheden van de dreambox? Niet met het doel illegale dingen te doen, ik heb immers een legale cd-kaart, maar ben gewoon nieuwsgierig wat je allemaal kunt doen met deze box zodat ik zelf ook een en ander kan uitproberen. Zoeken op het forum heeft nog niet voldoende opgeleverd.

 

Vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een factory reset zal niet helpen vrees ik

dan had jeje hdd nu ook al moeten zien lijkt me

 

voor de (on)mogelijkheden kan ik je alleen maar verwijzen naar de PLi Wiki, zie http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=HomePage en htt://dreambox.sjerom.com

 

op deze 2 sites staan naast het s4a forum hier veel informatie over de dreambox en wat je er zoal mee kunt

 

zelf ben ik al 5 jaar met de dreambox bezig

alleen door er zelf mee bezig te zijn en veel te lezen op de forums kan je die box je eigen maken

anders leer je truukjes als als die dan even niet willen werken dat heb je nog geen idee waar je precies mee bezig bent

 

voor vragen en/of opmerkingen kan je natuurlijk hier op s4a of op het PLi forum http://www.pli-images.org terecht...

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...