Ga naar inhoud


echostar zo dood als een pier, welke voeding type ??


fvandewouwer

Aanbevolen berichten

Goede middag iedereen,

 

Hier ook na 2 jaar ( net voorbij garantie ) paar pinkende streepjes en niks meer, nu zelfs geen pinkende streepjes meer dus zo dood als een pier.

Heb het forum effe uitgespit ( wist dat dit kon gebeuren na het lezen van de elco en voeding problemen )

dus hartelijk dank alleman voor het voorbereidend werk echter heb 1 vraagje :

zou er iemand die de hele voeding heeft laten vervangen het type nummer van die voeding kunnen opgeven

reden dat ik dit vraag : de zaak waar ik de elco's kan kopen verkopen ook voedingen, ik heb hen de foto van de nieuwe voeding ( geplaatst op het forum tijdje geleden ) laten zien echter daarzijn ze niks mee ( kwestie aansluitingen of zo ?? )

dus ze vragen hier naar het type van de voeding

Voor mij zou het natuurlijk gemakkelijker zijn indien ik de volledige voeding kan vervangen ipv de elco's.

Ik hoop dat ik geen domme vraag stel, en dank jullie alvast hartelijk voor jullie antwoord

 

groetjes

 

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb nog een "losse" voeding liggen...en heb hem even van voor tot achteren en van boven tot beneden bekeken smirk ...maar ik kan nergens een type nummer vinden...alleen bovenop de trafo staat PVR5020...maar daar heb je niets aan, denk ik.

 

 

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank voor je antwoord

ik zit nog steeds in de winkel, zij pluizen momenteel het forum uit, t' zou handig zijn moesten we de elco's niet vervangen maar wel de hele voeding

ik heb spijtig genoeg de echostar niet bij me, vandaar het zoeken op het forum naar meer informatie. (had alleen het boodschappenlijstje meegenomen van de elco's stom van me natuurlijk )

Ik zie er ook tegenop van het toestel naar de fabriek op te sturen om dan 100 euro te betalen als ze me hier kunnen helpen voor 20 euro dus .......

toch bedankt voor je antwoord

we bekijken het samen nog effe verder en zit er niks anders op dan gaan we maar solderen he

 

groetjes

 

 

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ramses55

Bestel er gewoon een bij Echostar. Heb dat een tijdje geleden ook gedaan en dat is prima verlopen.

 

Installatie is heel simpel: stekker uit het stopcontact, 6 vijsjes eruit en 3 connectors loskoppelen. Alleen oppassen voor de transformator waar nog spanning kan opzitten.

 

groetjes,

Ramses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Ramses voor je antwoord,

we gaan eerst toch proberen de elco's te vervangen, indien dit niet lukt zal ik er wel 1tje moeten bestellen bij echostar

kan je me een idee geven van kostprijs en levertermijn

 

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ook mijn 5020 is voor de 2e keer dood gevallen

de 1e keer viel gelukkig toen nog garantie.

vandaag even voor de voeding een aantal elco's wezen halen

en aantal met een hoge voltage dan er in zit.

 

5 minuten baken en hij draait weer.

 

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

net elco's gaan kopen met het boodschappenlijstje alles bij elkaar een dikke 10 euro ( wel heel het lijstje gekocht sommige iets hogere voltage hoop dat dit geen kwaad kan )

nu nog solderen en uittesten

hoop dat t lukt anders kopen we een nieuwe

hartelijk dank voor prijsindikatie en tips

toch nog een 2e vraagje

onze echostar is de enige ontvanger die we hebben dus momenteel geen tv, we zouden graag een 2e toestel in huis halen voor in het geval dit nog eens gebeurd

wie kan me wat aanraden ?? wel de bedoeling van zowel tvv als canal digital met bijbehorende canal cams zouden moeten werken

eventueel opnemen mag maar hoeft dan niet ( als we de echo aan de praat kunnen houden )

prijs tja willen we dan wel redelijk houden

andere vrije zenders en sat. hoeven niet ( zijn al gelukkig met de zenders waarvoor we betalen )

alle tips welkom

iedereen een fijne zondag

 

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de elco's vervangen, ging goed dank zij de uitleg en foto's die we hier op het forum gevonden hebben.

Startte netjes op, hadden alleen problemen met de cam-erkenning

even paniek, wou me al op het forum storten, maar heb toch eerst terug de software ingeladen en ....... hij doet het terug prima

spijtig nog steeds geen epg op de vlaamse posten ( tja ik geloofde even in wonderen ) maar ik ben terug een echostar fan

Graag wil ik hierbij iedereen danken die tips en trucs gepost hebben op dit forum zodat ook wij geholpen werden

1 weekje zonder tv was te doen toch misschien best uitkijken naar een 2e ontvanger voor het geval dat er weer iets hapert

dus indien jullie hierover tips hebben

ik hoor ze graag

nog een fijne dag

 

echostar pvr 5020 / maxtor 6l08opo 80 gb

triax 78

module canal digital met NL kaart ( groen )

module Canal Digital met TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...