Ga naar inhoud


OLED scherm uit in Standby Mode?


pendragon1

Aanbevolen berichten

Zoek in /share/enigma2/skin_default.xml de regel: <!-- LCD screen (standby) -->.

Verander position=0,0 in position=500,500 en save de file en restart enigma2.

Door de coordinaten te veranderen plaats je het beeld buiten het OLED schermpje en blijft het zwart in de 'stand-by' stand.

Het beste is de file te exporteren naar je computer en daar te veranderen. Hernoem de onveranderde file en zet de veranderde in de box en herstart enigma2.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dasat
Hallo,

Tevens heb ik de display instellingen in "aan" stand aangepast, zodat je enkel de zendernaam te zien krijgt met een iets groter lettertype.
Dasat


Dit doet hij bij mij niet. Ik zie daar nog gewoon de zender en eronder de tijd. Dat vind ik verder prima, daar het mij ging om het zwarte schermpje. Ik gebruik Gemini 3.6.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt mogelijk aan de image opbouw. Ik gebruik de PLI Jade image. Werkt zowel op een DM800 als een DM7025.

VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pendragon1
Hallo,

Dit doet hij bij mij niet. Ik zie daar nog gewoon de zender en eronder de tijd. Dat vind ik verder prima, daar het mij ging om het zwarte schermpje. Ik gebruik Gemini 3.6.


Wat krijgen we nu, je schrijft zelf:
"Super, super!! Werkt hier uitstekend. Mijn dank is groot! "

Ik heb hem in de Gemini2-360 goed werkende gezien.
Bovenin groot de zendernaam en onderin de transponder(19,2E)
Zet je hem op stand-by, dan is het display donker.

Na het plaatsen van de nieuwe file moet je de box wel effe booten. (gehele koude herstart)

Nogmaal, het werkt perfect, maar nu ik Gemini2-370 in mijn box gezet heb niet meer.

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: S_Hopper
Zoek in /share/enigma2/skin_default.xml de regel: <!-- LCD screen (standby) -->.
Verander position=0,0 in position=500,500 en save de file en restart enigma2.


Klopt, dat had ik inmiddels ook gevonden alleen is de skin opbouw van de Enigma2 360 anders dan de 370 (dus ook de file zelf is anders)

Je moet de wijziging dus zelf doorvoeren in elke image en in elke skin die je wil gebruiken.

Hier twee voorbeelden:
Gemini2-360 en 370
Met gebruik van de default skin
/usr/share/enigma2/skin_default.xml
Code:
 <!-- LCD screen (standby) -->	<screen name="StandbySummary" position="0,0" size="132,64">Wijzigen in:<!-- LCD screen (standby) -->	<screen name="StandbySummary" position="500,500" size="132,64">


Gemini2-360 en 370
Bij gebruik van de skin: Nemesis.GlassLine_E2
/usr/share/enigma2/Nemesis.GlassLine_E2/skin.xml
Code:
 <!-- LCD/OLED StandBy-Clock-->	<screen name="StandbySummary" position="0,0" size="132,64">Wijzigen in:<!-- LCD/OLED StandBy-Clock-->	<screen name="StandbySummary" position="500,500" size="132,64">


Na een boot van je box gaat het display op zwart als je hem in de stand-by mode zet. (Het rode ledje is ook uit)

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: pendragon1
Hallo,

Dit doet hij bij mij niet. Ik zie daar nog gewoon de zender en eronder de tijd. Dat vind ik verder prima, daar het mij ging om het zwarte schermpje. Ik gebruik Gemini 3.6.


Wat krijgen we nu, je schrijft zelf:
"Super, super!! Werkt hier uitstekend. Mijn dank is groot! "


Ik bedoelde met Super dat het scherm zwart is in Standby. Daar was het mij om te doen en ik vind het dan ook super dat je dat voor mij opgelost hebt. Dat dat andere bij mij niet zo is als je omschrijft maakt dat niks uit, ik wilde het alleen even laten weten, had er namelijk eerst niet zo op gelet. smile

Nogmaals mijn dank.

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...