Ga naar inhoud


Hardware Fout


NailZ

Aanbevolen berichten

hallo,

 

aan alle dm800 bezitters:

 

gelezen op de site van een webshop....

 

ik plaats de link hier niet ivm reklame!

 

Mededeling 23-07-2008 : Er is ons een bericht bereikt dat er problemen zijn met een bepaalde serie uitgeleverde DM-800 HD/PVR modellen. Het betreft maar een aantal exemplaren die uitgeleverd zijn door Media Labs. Om vast te stellen dat u een box heeft met een hardware fout dan kunt u de onderstaande procedure volgen.

 

 

Plaats de laatst uitgebrachte originele firmware in de DM-800

Laad handmatig de kanalen

Stem voor 30 tot 60 minuten af op een HDTV FTA-Kanaal

Na deze periode even zappen naar een FTA kanaal en dan weer terug naar het HDTV FTA-kanaal.

 

Mocht in de 30 tot 60 minuten de box vast lopen en is deze alleen nog op te starten door de spanning voor 1 minuut eraf te halen dan heeft u een box met een hardware fout. U kunt vanaf 3-08-2008 kontakt met ons opnemen voor een passende oplossing. Het gaat maar om bepaalde exemplaren die deze klacht vertonen. Modellen die van alternatieve software zijn voorzien daar bieden wij geen ondersteuning voor.

 

NailZ

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi

 

Mijn 800 werkt prima heb er ook een in de 86xx serie totaal geen probleem mee staat hele middag op de tour op nld 1 hd en loopt niet vast ik denk dat ik dan een meevaller heb. Alleen bij het over schakelen van sat staat er wel eens afstemmen mislukt maar dan even later spring het beeld er toch in heb een big bisat

met 4 lnb,s er voor, en naar volle tevredenheid werkend.

Ik moet nog maar eens wat instellingen veranderen om dat schakelen beter te doen verlopen.

Ik heb hier en daar al eens gevraagt naar de instellingen voor meer lnb,s aan te sturen maar niemand kan me een schema geven hoe ik dit nou precies moet doen bij de 800 ik heb een 8 : 1 switch van het merk vantage dus als iemand er mee kan helpen hou ik me aanbevolen.

 

veel plezier met de hobby verder grtn Han

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Mijn 800 werkte ook prima op NL1 HD maar als ik over ging naar Demo astra HD dan liep hij wel vast, ook op Geo liep hij vast,had er ook een in de 86xx serie. Dus hij loopt alleen vast op diverse HD kanalen maar niet op de gewone kanalen.Dus de box is nu terug naar de leverancier die hem terug stuurd naar Duitsland. Hij hoopte op 5 werkdagen hem terug te hebben.Dus hoop ik hem ook eind volgende week terug te hebben.

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze test nu zelf ook even gedaan.

ik heb ook een box met serienr 86XX.

heb de test uitgevoerd op astra 19.2 bij schakelen tussen astra hd demo en bvn.

tijdens de test heb ik een dvd hoes boven op de box gelegt om de temperatuur ook eens lekker mee op te stoken whistle

box loopt hier ook vast na ongeveer anderhalf uur.

eerst viel het geluid uit.

geen enkele reaktie meer op afstandsbediening.

beeld loopt gewoon door.

na een 5 minuten gaat de box spontaan rebooten.

en komt weer in zonder beeld.

na het zappen naar astra hd demo kanaal wel beeld maar geen geluid tevens op andere fta zenders geen geluid.

 

NailZ

 

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag eens aan het testen gegaan.

 

Ik had nabilo erop staan (na 40min bleef die al hangen), eerst de usb stick eruit gehaald en toen de orginele image erop. 2 sats ingesteld met usuals (28,2 en 19,2) handmatige sat scan gedaan op beide sats.

 

Ben begonnen met BBC HD, na 1 uur en 15 min op BVN gezet, na 5 min weer naar Astra HD, na 1 uur om naar BVN 5 min later weer naar BBC HD. Zo heb ik dat 6x gedaan niks geen vastlopers en ik moet zeggen het lijkt erop alsof de box minder warm is geworden met de orginele image.

 

Kheb hier een box met 86.....

 

Ik heb verder alleen nog gemini geprobeerd maar ook daar problemen net als in nabilo.

ook cccam geprobeerd ipv gbox maakte geen verschil.

 

Ben nu Gemini 3.7 erop aan het zetten eens zien wat daarmee gebeurd.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

na een paar keer rebooten deed het geluid nog niks hier via dvi output.

scart eraan meteen weer geluid via scart althans.

weer opnieuw geflasht met orginele firmware en ik had weer geluid via dvi ?????

wie het weet mag het zeggen confused

 

NailZ

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast jansen5554

Je hebt een unieke DB vrees ik. Wat ik juist gezien heb isdat het beeld bevriest, geluid gaat door en hij reageert nergens meer op.Stekker eruit ,minuutje wachten en weer opstarten is meestal het verhaal.Ik begin ook steeds meer geloof te hechten aan het warmteverhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb zojuist gemini 3.7 erin gegooid, nou nou het is gelijk raak. De hd zenders kunnen niet meer weergegeven worden, bij bbc en Astra HD wel geluid geen beeld. NL1 hd helemaal geen signaal meer over.

 

Kheb toch echt dezelfde lengte/breedte graag gebruikt en met windstil de wok verdraaid binnen 20min lijkt me ook stug.

 

Ik geloof niet zo zeer meer in een hardware probleem in mijn dreamboxje maar meer in een software probleem.

Je leest ook meer over mensen die het met andere instellingen of gebruik van andere cams wel stabieler krijgen.

 

Ik heb hier ook andere HD ontvangers getest (humax 2000 en de topfield 7710HD) en ook die werden warm bij het kijken naar een HD kanaal.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net ff gemeten met mijn multimeter met thermokoppel op het tunerblik

 

temperatuur is 60 graden celsius

 

edit

 

ook broadcom chip gemeten temperatuur 85 graden celsius

dream dm7000 dm500, kathrein ufs910 en strong 8000 en 8100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...