Ga naar inhoud


[TF7710HDPVR]Audio hiks in gecodeerde opnames


OebeleUitMarum

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Sinds gisteren (trotse ?) bezitter van een TF7710HDPVR receiver.

Beeld is werkelijk fantastisch!

Echter met opnames op samsung500GB ingebouwde harde schijf nogal wat problemen; met name als ik een gecodeerde zender opneem (bv ned1) en tegelijkertijd kijk naar een andere zender (FTA of gecodeerd) en ik kijk later terug naar de opname heb ik allemaal audio hiks; beeld is prima!

LNB1 en LNB2 zijn allebei apart aangesloten op een diseq .

als ik in de TF kies tussen T1 en T2 heb ik op allebei gewoon beeld.

Ik gebruik op advies van ***geen-reclame*** een powercam pro CI module.

***geen-reclame*** meldt dit probleem niet te kennen.

 

Graag jullie advies, ervaring!

 

Alvast dank.

 

Groeten, Oebele

 

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste allemaal,

 

na nog even zoeken op dit forum heb ik in ieder geval CSP-disabled gezet op de Powercam PRO; dit scheelt aanzienlijk!

Totaal over is het niet maar het is in ieder geval stukken beter;

zijn er meer mensen met deze problemen ?

 

Groeten, Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het zo moeilijk om de powercam eruit te halen en dan een opname te maken cry Dan weet je het toch meteen. je hebt er ook een diablo inzitten dus er is genoeg te zien.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Oebele,

 

Ga vrijdag dezelfde move maken als jou en een TF7710HDPVR bij ***censuur**** aanschaffen. Heb van te voren op heel wat forums de discussie gevolgd inzake deze satellietontvanger. Vooral op het officiële Duitse Topfield-forum zijn er ellenlange discussies te volgen over haperende opnames die verweten worden aan het type harddisk wat is ingebouwd. Ook wordt er getwijfeld of de harddisk wel de echte oorzaak is. Persoonlijk heb ik ook zo mijn twijfel want ik wou er graag een Samsung Spinpoint in maar er wordt daar gesproken over Topfield gecertificeerde harddisks en dat zijn allemaal DB35 schijven van Seagate. De Seagate DB35's zijn speciaal geoptimaliseerd voor het opnemen van max. 10 concurrente video streams in HDD-recorders en PVR's. Poll's onder gebruikers geven aan dat de met Seagate uitgeruste ontvangers minder hick-ups geven dan de Samsung uitgeruste ontvangers. Daarom heb ik voor de zekerheid een 750Gb Seagate klaarliggen uit de DB35 serie. Krijg ook de PowerCam Pro. De TF7710 wordt er één met de veelbesproken hardwaremodificatie. Zodra over een paar weken alles loopt zal ik je berichten wat de ervaringen zijn. Persoonlijk hoop ik niet dat de negatieve ervaring met drop-outs/hick-ups weer begint want die had ik met de Eycos reeds. Overigens lag het bij de Eycos aan het gebruik van twee CD smartcards en het zappen. Gebruik van slechts 1 CD smartcard en niet zappen ging goed bij 1 opname bij 2 opname's tegelijk waren er af en toe wel hick-ups.

 

Hoop dat je wat aan deze info hebt. Over enkele weken meer info.

 

M.v.g. Gerrit

Topfield 7710 NL, Western Digital 640Gb WD green, Powercam Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...