Ga naar inhoud


Fedora 8 vast IP bij reboot


Lunny

Aanbevolen berichten


Het is net omgekeerd, het is de router die een ip adres aan de pc geeft.

 

Waar het precies zit onder Fedora weet ik niet maar je kan dat wijzigen in je netwerkkaart instellingen

 

Daar stel je ipv Dynamic adres via DHCP een statisch ip adres in die jij kiest. (binnen de ip range van je router)

 

Vergeet ook de name server niet in te stellen, dat is het ip adres van je router. anders geraak niet op het net.

 

Nu moet je pc altijd het opgeven ip adres toegekend krijgen krijgen van de router bij opstart.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Fedora is het aanpassen van een IP (in command mode) ook heel makkelijk gewoon "setup" intypen en voor "netwerk instellingen" kiezen. In X (windows) zou het helemaal niet moeilijk te vinden moeten zijn. Ik denk dan dat ie bedoeld dat ie altijd het zelfde ip van zijn router wil krijgen.

 

je kan de dhcplease (hoe lang een ip voor een bepaalde pc gereserveerd blijft) in de router mogelijk (bv. naar een week) verlengen. Als in de tussentijd dan een andere pc een ip krijgt zal ie een andere krijgen en ook al ben je langer offline (dan die week) zal je in de praktijk vaak het zelfde ip-nummer krijgen (teminste zolang er niet gebruikte ip's beschikbaar zijn). Je kan er mogelijk ook voor zorgen/instellen dat het MAC-adres van de netwerkkaart/pc altijd het zelfde ip-adres krijgt.

 

Het is wel afhankelijk wat er in je/de router aan settings mogelijk is want dat weet ik niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...