Ga naar inhoud


[7025 met CCcam] Geldigheidsdatum Ziggo kaart berekenen


Awake

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heel leuk draadje dit. En ik blijf het knap vinden hoe men tot sommige dingen komt. Maar is een ander probleem niet dat het eigenlijk niet mogelijk is te schrijven naar de kaart ????

 

Ik bedoel er mee te zeggen, stel dat men weet hoe de datum terug te zetten, Hoe schrijf je dat naar de kaart ??

 

Zou dat ook mogelijk zijn via ( een bepaald type ) decoder ?? Dus de kaart in de decoder laten zitten en de decoder aan de computer hangen ???

 

Gr The Pope

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn er smartcards in omloop met verschillende start datums. In het andere topic was de conclusie na wat puzzelen dat de start datum 14/10/2003 moest zijn en de geldigheid het aantal dagen maal 24 uur. Kennelijk zijn er ook smartcards in omloop met 01/01/2000 als start datum. De vraag is aan de hand van welk kenmerk van een smartcard die start datum bepaald wordt.

 

Opvallend is ook dat er kennelijk verschil is in het aantal dagen dat de preview periode geldig is gezien onderstaand overzichtje:

 

Code:
Awake:       Chid 270F - date 0xa3b valid 0x3c (= 60 x 24 uur)Dolphs:      Chid 270F - date 0x8cd valid 0x1e (= 30 x 24 uur)Snurker:     Chid 270F - date 0xaa6 valid 0xe  (= 14 x 24 uur)Catastrofus: Chid 270F - date 0x6a1 valid 0xe  (= 14 x 24 uur)ppaap:       Chid 270F - date 0xc3a valid 0x15 (= 21 x 24 uur)xilorp:      Chid 270F - date 0x549 valid 0xe  (= 14 x 24 uur)rai:         Chid 270F - date 0xc02 valid 0xe  (= 14 x 24 uur)

 

Hebben deze personen ook de ervaring dat de preview periode langer geldig was dan normaal?

 

Ook valt op dat er op de smartcards van Catastrofus, ppaap en rai een extra Chid EFFF pakket zit dat gelijktijdig met het preview pakket (Chid 270F) wordt geactiveerd en een even lange geldigheid heeft als het preview pakket. Dat lijkt alleen voor te komen bij personen die in voormalig Ziggo/@Home gebied zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ArChie,

 

 

Citaat:
In het andere topic was de conclusie na wat puzzelen dat de start datum 14/10/2003 moest zijn en de geldigheid het aantal dagen maal 24 uur.

 

Dat is een goeie, in dit geval klopt de berekening met mijn kaart gegevens in mijn geval n.l. wel :D , gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Reken ik terug :

 

01-01-2000 = hex = 0C4F = dec = 3151

 

14-10-2003 = hex = 06E9 = dec = 1769

 

 

Zou iemand de 2 data ook eens terug willen rekenen en kijken/plaatsen wat de uitkomst is, dit ter controle.

 

Op die manier is het te proberen of de ( start ) datum op de kaart te vinden is, bijv. dank, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

Ik ben nu aan het zoeken naar de datum plaatsbepaling op de kaart, deze staat standaard bij een niet geactiveerde kaart op 00 00 en wordt dus later gezet.

 

 

Info :

 

DD DD moet volgens mij de plaatsbepaling zijn van de datum op de kaart bij het uitlezen van de gegevens op de kaart.

 

 

Niet geactiveerde kaart :

Befehl : ProvID 00

-> 01 02 03 03 00 00 3C <- xx xx xx xx xx xx xx xx xx yy yy yy xx xx xx xx xx xx DD DD xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx XX

 

 

Opmerking :

 

Hier staat de datum DD DD op 00 00

 

 

 

Geactiveerde maar niet aangemelde kaart :

 

Befehl : ProvID 00

-> 01 02 03 03 00 00 3C <- xx xx xx xx xx xx xx xx xx yy yy yy xx xx xx xx xx xx DD DD xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx XX

 

 

 

 

Geactiveerde en aangemelde kaart :

 

Befehl : ProvID 00

-> 01 02 03 03 00 00 3C <- xx xx xx xx xx xx xx xx xx yy yy yy xx xx xx xx xx xx DD DD xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx xx XX

 

 

Misschien leuk om eens te gaan rekenen met de gegevens van DD DD.

 

 

 

Gr.

 

 

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik wil hier toch nog even op inhaken;

In dit draadje neemt men aan dat de 'startdatum' van de kaart 14/10/2003 is.

 

In mijn (NewCS) cardserver lees ik de volgende entitlements uit:

Code:
Entitlements for card 0.-------------------------------------------------.| Provider | Channel ID | From       | To         ||----------|------------|------------|------------|| 00       | 270F       | 0x08C0     | 0x08DE     || 00       | 00D3       | 0x0CFC     | 0x0D1A     || 00       | 00D4       | 0x0CFC     | 0x0D1A     || 00       | 00D6       | 0x0CFC     | 0x0D1A     ||----------|------------|------------|------------|

het gaat hier om een oeroude (witte) casema kaart (4013 xxxx xxx)

Als ik hier een berekening op los laat, kom ik met mijn (270F) uit op 31 december 2009.

Ik vind dit bijzonder toevallig.

 

Ter overpeinzing:

Ik heb basispakket, pluspakket, Film1 en Sport1

Ik kan dit niet helemaal herleiden uit de CHID's

 

En dan - geheel belangeloos terzijde;

vroegâh deed NewCS een poging een datum-calculatie te doen;

deze klopte niet, maar kon misschien wel eens helpen de puzzel te leggen:

 

Uitgelezen 08/01/2007

Code:
reading entitlements for card 0.-------------------------------------------------.| Provider | Channel ID | From       | To         ||----------|------------|------------|------------|| 00       | 270F       | 2003-09-19 | 2003-10-19 || 00       | 00D3       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 00D4       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 0004       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 0005       | 2004-08-09 | 2004-09-08 |

 

Het valt me nu ik dit nalees trouwens ook nog op dat blijkbaar CHID 0004 zomaar verdwenen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: walinsky
Ik wil hier toch nog even op inhaken;
In dit draadje neemt men aan dat de 'startdatum' van de kaart 14/10/2003 is.

In mijn (NewCS) cardserver lees ik de volgende entitlements uit:
Code:
Entitlements for card 0.-------------------------------------------------.| Provider | Channel ID | From       | To         ||----------|------------|------------|------------|| 00       | 270F       | 0x08C0     | 0x08DE     || 00       | 00D3       | 0x0CFC     | 0x0D1A     || 00       | 00D4       | 0x0CFC     | 0x0D1A     || 00       | 00D6       | 0x0CFC     | 0x0D1A     ||----------|------------|------------|------------|

het gaat hier om een oeroude (witte) casema kaart (4013 xxxx xxx)
Als ik hier een berekening op los laat, kom ik met mijn (270F) uit op 31 december 2009.
Ik vind dit bijzonder toevallig.

Voor jouw kaart geldt als startdatum 01/01/2000. Als je daar 0x0D1A (= 3354 dagen) bij optelt dan kom je uit op 8 maart 2009 wat de einddatum is voor je huidige pakketten. Tel je 0x08DE (= 2270 dagen) op bij die 01/01/2000 dan kom je uit op 20 maart 2006, de datum dat jouw preview (= pakket 270F) periode eindigde. Die 10/10/2003 is dus niet op jouw kaart van toepassing, want anders zou je preview periode pas op 1 december 2009 beginnen en tot het einde van die maand duren terwijl de preview periode op een kaart altijd begint zodra de kaart in de ontvanger geactiveerd wordt en op jouw kaart staan zelfs al extra pakketten.

Citaat:

Ter overpeinzing:
Ik heb basispakket, pluspakket, Film1 en Sport1
Ik kan dit niet helemaal herleiden uit de CHID's

Je zit bij Ziggo/Casema waar volgens mijn informatie te volgende CHID's gebruikt worden voor de pakketten:

Code:
    1 (= 0001) = Verrassing pakket    2 (= 0002) = Basis HDTV pakket    4 (= 0004) = Film1 pakket    5 (= 0005) = Sport1 pakket    6 (= 0006) = HDTV pakket   21 (= 0015) = Kennis & Nieuws pakket   22 (= 0016) = Sport pakket   23 (= 0017) = Film & Entertainment pakket   24 (= 0018) = Kids pakket   25 (= 0019) = Muziek pakket   26 (= 001A) = Music Choice & XLnt Radio pakket   28 (= 001C) = Eredivisie Live Voetbal pakket   67 (= 0043) = Chinees pakket   85 (= 0055) = Gay Lifestyle pakket  205 (= 00CD) = Hindi pakket  208 (= 00D0) = Turks pakket  209 (= 00D1) = Uitgebreid Turks pakket  211 (= 00D3) = Basis pakket  212 (= 00D4) = Totaal pakket  214 (= 00D6) = Film1 & Sport1 pakket 9999 (= 270F) = Preview pakket61439 (= EFFF) = Preview pakket


Citaat:
En dan - geheel belangeloos terzijde;
vroegâh deed NewCS een poging een datum-calculatie te doen;
deze klopte niet, maar kon misschien wel eens helpen de puzzel te leggen:

Uitgelezen 08/01/2007
Code:
reading entitlements for card 0.-------------------------------------------------.| Provider | Channel ID | From       | To         ||----------|------------|------------|------------|| 00       | 270F       | 2003-09-19 | 2003-10-19 || 00       | 00D3       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 00D4       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 0004       | 2004-08-09 | 2004-09-08 || 00       | 0005       | 2004-08-09 | 2004-09-08 |


Het valt me nu ik dit nalees trouwens ook nog op dat blijkbaar CHID 0004 zomaar verdwenen is.

CHID 0004 is het Film1 pakket los en CHID 0005 is het Sport1 pakket los bij Ziggo/Casema. Kennelijk hebben ze tegenwoordig CHID 00D6 geïntroduceerd voor de combinatie van beide pakketten. Ziggo/Casema gebruikt tegenwoordig volgens mij namelijk ook EFFF voor het preview pakket terwijl dat in 2006 kennelijk nog 270F was zoals nog steeds het geval is voor Ziggo/Multikabel abonnees.

Er valt dus niet veel meer te puzzelen. De gegevens die NewCS toont zijn gewoon te herleiden naar geldige datums en CHID's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Veel abracadabra wat hier gemeld word. :D

 

Ik heb het volgende:

 

Chid EFFF - date 0x79c valid 0x46

Chid 270F - date 0x79c valid 0x46

Chid 000B - date 0x7d6 valid 0x1e

 

Als ik het goed heb gelezen zijn de bovenste 2 Preview pakketten met een geldigheid van 70 dagen?

 

Wat is dan die "Chid 000B", die is er gisteren zomaar bijgekomen?

 

Groet,

Rudolf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rudolf Pietersma
Als ik het goed heb gelezen zijn de bovenste 2 Preview pakketten met een geldigheid van 70 dagen?

Klopt.

Citaat:
Wat is dan die "Chid 000B", die is er gisteren zomaar bijgekomen?

Hangt er vanaf in welk gebied je zit. Als dat in Ziggo/Multikabel gebied is dan is 000B gelijk aan het basispakket wat een indicatie zou zijn dat je smartcard verwerkt is door Ziggo. Voor Ziggo/Casema gebied ken ik 000B nog niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook wel appart is, zo als de mensen met een dreambox weten om de kaart aan de praat te krijgen moet het zinnetje `try all chids` in de config staan.

 

in het ziggo gebied, waar 000B voor de basis zenders hoort te staan. krijg je geen beeld als je het bovenste zinnetje er niet bij hebt. als je dan gaat kijken met cccam -d dan zie je dat er word afgevraagt naar chid FFFF en die word niet getoond op de kaart. maar een paar zender doen het op 000B en deze hebben de afvragen van FFFF niet.

 

ziggo gebied was dacht ik 000B voor basis, 0008 extra pakket, 0027 voor canal+.

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbikkel
wat ook wel appart is, zo als de mensen met een dreambox weten om de kaart aan de praat te krijgen moet het zinnetje `try all chids` in de config staan.

in het ziggo gebied, waar 000B voor de basis zenders hoort te staan. krijg je geen beeld als je het bovenste zinnetje er niet bij hebt. als je dan gaat kijken met cccam -d dan zie je dat er word afgevraagt naar chid FFFF en die word niet getoond op de kaart. maar een paar zender doen het op 000B en deze hebben de afvragen van FFFF niet.

Ziggo heeft grote problemen gehad met hun nieuwe administratie systeem waardoor een grote achterstand is ontstaan bij de verwerking van de registratie kaarten. Omdat het wegwerken van die achterstand langer duurde dan de lengte van de preview periode moest Ziggo opzoek naar een andere manier om klanten tijdelijk toch digitale kanalen te laten kijken zonder geregistreerde smartcard. Die methode is uiteindelijk het gebruik van CHID 0xFFFF in de ECM's van bepaalde kanalen geworden. Die 0xFFFF CHID is voor de smartcard een speciale CHID omdat de smartcard CHID 0xFFFF toch moet accepteren hoewel deze CHID niet op de smartcard geregistreerd is. Een Irdeto softCAM werkt kennelijk volgens de methode om eerst aan de smartcard een CHID lijstje op te vragen zodat alle niet ter zake doende CHID's in de ECM stream waarvoor de gebruiker toch geen abonnement heeft ook niet aan de smartcard aangeboden hoeven te worden. Kennelijk was de ontwikkelaar van de Irdeto softCAM echter niet op de hoogte van deze speciale 0xFFFF CHID die niet op de smartcard geregistreerd wordt en dus ook niet bij het opvragen van de CHID lijst retour wordt gegeven. Gelukkig biedt de "try all chids" optie van de softCAM dan min of meer hetzelfde resultaat, hoewel er naast CHID's waarop de gebruiker een abonnement heeft en de 0xFFFF CHID nu ook allerlei andere CHID's onnodig worden geprobeerd. Handiger is het als in de toekomst de ontwikkelaar naast het CHID lijstje van de smartcard ook standaard altijd de 0xFFFF CHID aanbiedt.

Citaat:
ziggo gebied was dacht ik 000B voor basis, 0008 extra pakket, 0027 voor canal+.

Hangt er helemaal vanaf waar je in Ziggo gebied zit. Zie het volgende topic op Tweakers waar ik een overzicht heb geplaatst van de verdeling van kanalen over pakketten op basis van de CHID (Channel ID) informatie in de Entitlement Control Message (ECM) streams bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/31632929#31632929

Zoals je kan zien gebruiken Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel een compleet andere CHID nummering voor de pakketten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen we aan jouw verhaal over de FFFF chid aflezen dat dit een tijdelijke actie is?

 

was niet van plan er een welles nietes spel van te maken over welke chid voor welk pakket staat. ik dacht dat het een vraag was van een vorige poster.

 

wel lijkt het op twee systemen 0604 voor het oude tvhome gebied en de rest kijkt dacht ik 0602 bijde hebben ander chid's en vast ook ander key's

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satbikkel
kunnen we aan jouw verhaal over de FFFF chid aflezen dat dit een tijdelijke actie is?

Geen idee wat Ziggo/@Home nog aan kanalen in het "pakket" met CHID 0xFFFF heeft zitten, maar bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel is het gebruik van 0xFFFF zo goed als verdwenen. Alleen bij Ziggo/Multikabel nog wat radio kanalen waarop CHID 0xFFFF van toepassing is.

Citaat:
was niet van plan er een welles nietes spel van te maken over welke chid voor welk pakket staat. ik dacht dat het een vraag was van een vorige poster.

Ik ook niet, ik geef alleen aan dat ik basis van hetgeen voorkomt in het signaal van Ziggo/Casema voor de abonnees in Ziggo/Casema en in Ziggo/Multikabel gebied dat er verschillende CHID nummers worden gebruikt voor de pakketten en dat er zelfs pakketten voor de Ziggo/Casema abonnees zijn die niet als zodanig voor de Ziggo/Multikabel abonnees bestaan. Eén en ander kan je teruglezen in het overzicht waarvan ik de link heb geplaatst en dat overzicht is automatisch gegenereerd op basis van het signaal. Zolang de vorige poster niet aangeeft in welk gebied hij zit kan ik dus niet met zekerheid aangeven waar die CHID 0x000B voor staat. Als blijkt dat hij in Ziggo/@Home gebied zit dan kan ik hem al helemaal geen antwoord geven omdat ik niet de beschikking heb over alle Transport Streams bij Ziggo/@Home om een overzicht te kunnen maken van het CHID gebruik.

Citaat:
wel lijkt het op twee systemen 0604 voor het oude tvhome gebied en de rest kijkt dacht ik 0602 bijde hebben ander chid's en vast ook ander key's

Bij Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel wordt CAID 0x0604 (1540) gebruikt en bij Ziggo/Casema wordt 0x0602 (1538) als CAID gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...